یک سایت اصلاح‌طلب نوشت؛ دیکتاتوری شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان، نقض ماهیت انتخاباتی این تشکیلات است.
کد خبر: ۸۲۳۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸ 16 February 2020
 

یک سایت اصلاح‌طلب نوشت؛ دیکتاتوری شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان، نقض ماهیت انتخاباتی این تشکیلات است.

روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

***********

کیهان

 


دوئل دو حزب پدرخوانده اصلاح‌طلبان بر سر تحریم یا شرکت در انتخابات

 

در حالی که روزنامه‌ کارگزاران از ارگان حزب اتحاد ملت خواست تاریخ را وارونه روایت نکند، یک روزنامه اصلاح‌طلب از نفرت میان این دو حزب خبر داد.

روزنامه سازندگی در سرمقاله خود با اشاره به نوشته سردبیر نشریه صدا (ارگان حزب اتحاد ملت) مبنی بر اینکه کارگزاران هرجا بدون ائتلاف با جناح چپ عمل کرده شکست خورده، از جمله سال 78 و 84، نوشت: باید به این عضو که در انتخابات مجلس پنجم، کارگزاران تازه متولد شد و در غیاب مجمع روحانیون مبارز که در واکنش به رد صلاحیت‌ها انتخابات را تحریم کرده بود، ضمن آنکه توانست در جناح راست تفرقه و اختلاف بیندازد، یک اقلیت قوی و پر زور را به مجلس فرستاد. اقلیتی که هم صدایش برنده‌تر از «اکثریت لیست امید مجلس دهم» بود و هم اقداماتشان مفیدتر. اقلیتی که امید را برای خلق دوم خرداد 76 زنده کرد. پس از این باب سوال این است که آیا  موفق نبود؟

همچنین عجیب است که آقای روح، تجربه سال 84 را فراموش کرده باشد که حزب مشارکت با راهبرد «جمهوری‌خواهی» آقای مصطفی معین را از باب اختلاف‌افکنی کاندیدا کرد در حالی که همه هشدار دادند او رای ندارد. در همان سال آقای هاشمی رفسنجانی و مهدی کروبی شانس‌های بیشتری از او داشتند. با این حال حزب متبوع‌ ایشان با شعارهای ساختارشکنانه وارد انتخابات شد. مصطفی معین رد صلاحیت شد و کمتر از چند روز با حکم حکومتی رهبری به انتخابات بازگشت. چی شد آن شعارهای ساختارشکنانه؟ انتخابات برگزار شد و ایشان نه تنها در رتبه اول قرار نگرفت بلکه نفر دوم یا سوم هم نشد. این در حالی بود که آقای سید محمدرضا خاتمی در گفت‌وگو با روزنامه شرق، تاکید کرده بود که بی‌شائبه‌ای و نگرانی آقای معین در دور اول انتخابات پیروز است و رئیس جمهور بعدی ایران می‌شود.

اما آقای معین نتوانست آرای اکثریت را از آن خود کند و بعد از هاشمی‌رفسنجانی، محمود احمدی‌نژاد، مهدی کروبی، باقر قالیباف، در رتبه پنجم قرار گرفت.

این در حالی بود که دولت، دولت اصلاحات بود  و مشارکت حزب در قدرت اما این حزب و آقای معین که خلاف‌نظر دیگران پا به انتخابات گذاشته بودند توان مجاب کردن مردم را نداشتند.

شما به عنوان یک کنشگر سیاسی مخیر به این هستید که در انتخابات شرکت بکنید یا نکنید؛ لیست بدهید یا ندهید؛ بر بوق تحریم بدمید یا ندمید؛ ناامیدی را ترویج بکنید یا نکنید؛ اما نمی‌توانید تاریخ را وارونه روایت کنید و روز را شب جا بزنید. در این که مردم نا امید هستند و دلخور شکی نیست اما بهتر است به جای آنکه سوارموج نا امیدی و دلخوری مردم شوید،‌ برگردید و ببینید در چند سال گذشته چه در مجلس و چه در شهرداری چه کردید؟ آقای عارف رئیس فراکسیون امید یکی از اعضای هیئت موسس حزب مشارکت بود، چرا او و فراکسیون امید که با حمایت آقای خاتمی به مجلس راه یافتند،‌ این‌چنین منفعل بودند در حالی که جمع قابل توجهی از اعضای مجلس را همراه داشتند؟ پاسخ صادقانه به این پرسش‌ها و پرسش‌های مشابه و نیز عذرخواهی از مردم،‌ ممکن است. البته ممکن است- درصدی از اعتبار از دست‌رفته‌ شما را بازگرداند. در غیر این‌صورت با وارونه جلوه  دادن تاریخ هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

در همین حال روزنامه اصلاح‌طلب هفت صبح با اشاره به حضور کارگزاران در رقابت انتخاباتی و رفتار تحریم  حزب اتحاد ملت نوشت: اکثر زعمای اصلاح‌طلب درباره ارائه لیست از سوی کارگزاران و سایر احزاب اصلاح‌طلب فعلا سکوت پیشه کرده‌اند اما انتقادات پراکنده‌ای هم از این تصمیم در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده. در این زمینه محمود صادقی، نماینده فعلی مجلس توئیت کرده: «بیانیه کارگزاران سازندگی بار دیگر ذات فرصت طلبانه اولیگارشی مدعی اصلاح‌طلبی را آشکار کرد.»

یادآور می‌شود دو حزب اتحادملت و کارگزاران در شورای شهر تهران نیز با یکدیگر کش و قوس دارند که از جمله در تعیین شهردار نمود پیدا کرده است.
 

با محبوبیت زیر 10 درصد معلوم است که زیر میز انتخابات بزنند

 

اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان در تهران حداقل 2 برابر سال 94 نامزد مشهور در انتخابات دارند اما طیفی از آنها به‌خاطر کارنامه منفی نزد مردم حرف از تحریم می‌زنند.

روزنامه فرهیختگان در گزارشی در این زمینه نوشت: حملات گاه و بی‌گاه رئیس‌جمهور به شورای نگهبان این روزها کمابیش به عرف فضای سیاسی کشور تبدیل شده است و دیگر کسی از شنیدن کنایه‌های مستقیم و غیرمستقیم روحانی به این شورا تعجب نمی‌کند. آن‌طور که روحانی متوجه شده، بزرگ‌ترین خطر برای کشور روزی است که انتخابات تشریفاتی شود و جای دیگری انتصاب فرمایند، بعد مردم پای صندوق بروند و تشریفات انتخابات را انجام دهند. تقریبا حرف نگفته‌ای باقی نمانده و تخریبی نیست که از سوی مقام عالی پاستور علیه شورای نگهبان صورت نگرفته باشد.

فرهیختگان می‌افزاید: به‌نظر می‌رسد ریشه فضاسازی‌های اخیر را باید جای دیگری جست‌وجو کرد. روحانی که خود بارها در انتخابات‌هایی با حضور شورای نگهبان شرکت کرده و اصل وجود این نهاد و نوع نظارت‌های آن را پذیرفته، گویا امروز به جمع‌بندی متفاوتی در این‌باره رسیده است. فهم ریشه‌های این چرخش سیاسی در شرایط کنونی از سوی کسی که در 6 دوره انتخابات مجلس (مجالس اول تا ششم) حضور داشته، دو انتخابات ریاست‌جمهوری را با پیروزی پشت‌سر گذاشته و در سه انتخابات مجلس خبرگان نیز به جمع بزرگان راه یافته و در همه این انتخابات‌ها به‌رغم وجود برخی ردصلاحیت‌ها به قانون تمکین کرده، البته موضوع چندان پیچیده‌ای نیست.

کارنامه دولت در 6 سال و نیم گذشته و تلاش برای به حاشیه بردن آن از چرخه تحولات سیاسی موضوعی است که این روزها می‌تواند توجیه‌کننده هر نوع اقدامی از سوی رئیس‌جمهور تلقی شود.

این روزنامه در ادامه نوشت: طبق آخرین نظرسنجی‌ها همان‌طور که فعالان اصلاح‌طلب پیش از این می‌گفتند، بدنه اجتماعی این جریان به علت ناکارآمدی دولت حسن روحانی، کارنامه خالی فراکسیون امید و عملکرد مخدوش شورای شهر تمام اصلاح‌طلب تهران، با ریزش جدی مواجه شده است و بخش عمده‌ای از آنها نه‌تنها بنای رای دادن به اصلاح‌طلبان را در انتخابات آتی ندارند. همین فضا گویای این است که به‌هیچ‌عنوان فضا مانند انتخابات سال 94 نیست و اصلاح‌طلبان با شرایط بسیار سختی برای رای‌آوری مواجه هستند و قاعدتا احتمال شکست هم بسیار بالاست.

از این‌رو و با توجه به همین مسئله، به‌نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان تاکتیک جدیدی را در پیش گرفته‌اند و می‌خواهند با اعتراضات سنگین و سخن گفتن از تحریم و البته همزمان ارائه لیست با نام و نشانی دیگر، هم از فضای انتخابات استفاده کرده باشند و امیدوار به انشقاق اصولگرایان، هم درصورت باخت بگویند ما اصلا در انتخابات حضور نداشتیم!

انتخابات 98 اما تفاوت‌های فاحشی با چند انتخابات قبل دارد بحران ناکارآمدی دولت، سرمایه اجتماعی روحانی و اصلاح‌طلبان را در حضیضی کم‌سابقه قرار داده و مردم چشم‌انداز روشنی را هم برای بهبود اوضاع پیش‌بینی نمی‌کنند.

طبق آخرین نظرسنجی یک مرکز افکارسنجی معتبر دولتی محبوبیت رئیس‌جمهور به طرز بی‌سابقه‌ای به زیر 10 درصد تنزل یافته است.
 

 

رفتار شترمرغی اصلاح‌طلبان برنامه قبلی است نه سردرگمی

 

یک سایت اصلاح‌طلب نوشت؛ دیکتاتوری شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان، نقض ماهیت انتخاباتی این تشکیلات است.

خردادنیوز نوشت: شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در تهران لیست نمی‌دهد. شورا در شهرهایی چون مشهد و... لیست نمی‌دهد. اینکه اصلاح‌طلبان شورای عالی از تجربیات تلخ گذشته متنبه شده و آن را در رویکردهای آتی لحاظ می‌کنند، امر خوب و درستی است اما نکته آن است که این عدم ارائه لیست از سوی شورا (فارغ از وارد بودن یا نبودن آن) موجودیت و ذات این تشکیلات را که قرار بود انتخاباتی و در راستای هم‌افزایی این اردوگاه سیاسی در انتخابات باشد، نقض می‌کند، مضاف بر آنکه همین شورا دقیقا مرتکب آن خطا و اشتباه شد و وضعیت امروزی را پدید آورد.

اینکه شورا به هر دلیلی نمی‌خواهد لیست بدهد یا ندهد به خود این جریان و صلاحدید آنان باز می‌گردد اما وقتی گفته شود (که اینگونه گفته می‌شود) که اصلاح‌طلبان مثلا در مشهد یا تهران  لیست نمی‌دهند، این نه اشتباه که رسما و علنا  مصداق «تمامیت‌خواهی» است، چرا که به هر دلیلی برخی احزاب که عنوان اصلاح‌طلبی را یدک می‌کشند در انتخابات حضور دارند و نمی‌شود نام اصلاح‌طلبی را در یک جریان خلاصه و محدود و محصور کرد همانگونه که آن احزاب هم نمی‌توانند ادعای نمایندگی جریان اصلاحات را داشته باشند.

اینکه شورای عالی با یک بیانیه خودش را کنار بکشد و دامن از وادی انتخابات بیرون ببرد، یعنی باز هم نمره منفی بزرگ در کارنامه‌ آقای عارف و همراهان او، این بزرگواران که در انتخابات قبل با آن لیست کذایی شاهکار زدند، بعد در فراکسیون امید ابتر عمل کردند و در انتخابات اخیر هم توانایی یک رایزنی خشک و خالی هم نداشتند، وقتی خود را در نقطه کانونی یک جریان قرار می‌دهند، نمی‌توانند بی‌خیال اضلاع و اجزای دیگر شده و کار را وانهند، به عنوان مثال اگر آنان معتقد به عدم وجود کاندیدای اصلاح‌طلب در تهران بودند باید سفت و سخت پای کار ایستاده و اجازه ارائه لیست از سوی احزاب اصلاح‌طلب را نمی‌دادند که اگر که دادند که داده‌اند. پس اصلاح‌طلبان در انتخابات گزینه دارند و شورای عالی اصلاح‌طلبان بی‌خبر از ماجرا مشغول صرف چای در جلسات کذایی هستند!!

مختصر و مفید آنکه از یک‌طرف، در رویکردی تمامیت‌خواهانه اعلام و ابلاغ می‌شود که اصلاح‌طلبان (شورای عالی) در انتخابات لیست نمی‌دهند و خلاص، چون اعضای جدی جمع زیادی از احزاب حاضر در آن تایید نشده‌اند و از طرف دیگر همزمان گفته می‌شود هر حزبی که خواست لیست بدهد!!! تازه گفته شده که ائتلاف هم حق ندارید انجام دهید! یعنی ملغمه‌ای بی‌ربط و سرشار از سردرگمی و فاقد هر گونه استراتژی مشخص! یعنی تمامیت‌خواهی در عین بی‌عملی.
شکست و حذف از قدرت حال به هر دلیلی بخشی از بازی سیاست است اما اینکه سیاستمداران برای این روزهای تلخ ناکامی فاقد هرگونه استراتژی و برنامه‌ای باشند و تنها یک عنوان باشند و یک تماشاچی صرف، واقعا از آن کارهای نوبری است که شاید تنها جناب آقای عارف و اعضای کاربلد شورای عالی از پس آن بربیایند!

گرچه سایت اصلاح‌طلب، رویکرد شورای مذکور را به ‌بی‌برنامگی و سردرگمی نسبت داده اما به نظر می‌رسد اتفاقا تصمیم شترمرغی(!) شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان برای  فرار از پاسخگویی و به رای گذاشتن رسمی کارنامه شورا در کنار حضور چراغ‌ خاموش احزاب اصلاح‌طلب در میدان انتخابات باشد. آنها هم می‌خواهند در انتخابات باشند و هم درباره عملکرد 6 سال گذشته مورد سوال واقع نشوند.

ایران

 

خبرنگار صدا و سیما به شبکه ضد ایرانی پیوست

 

خبر اول اینکه، سایت تابناک از حضور یک خبرنگار صدا و سیما در شبکه ضد ایرانی «ایران اینترنشنال» خبر داد. در خبر این سایت آمده است: شبکه ایران اینترنشنال جمعه شب گفت‌وگویی با احمد صمدی، خبرنگار اعزامی صدا و سیما به آلمان منتشر کرد که نشان می‌داد صمدی با حضور در استودیو این شبکه سعودی در لندن، درباره روابط ایران و ناتو موضع‌گیری می‌کند.
این حضور تأییدی بر آغاز همکاری این خبرنگار صدا و سیما با شبکه سعودی و احتمالاً قطع ارتباط با رسانه رسمی ایران است. این خبرنگار پس از پایان مأموریت سه ساله‌اش در آلمان، درخواست یک سال مرخصی بدون حقوق می‌کند و در این کشور می‌ماند و در این مدت امور شغلی و اقامتش را پیگیری می‌کند و بازنمی‌گردد و حالا سر از لندن درآورده است. گفتنی است پیش از این مزدک میرزایی، از گزارشگران ورزشی صداو سیما هم به شبکه اینترنشنال رفته بود.

 

تبدیل حکم زندانِ ۳ فعال صنفی معلمان به جریمه نقدی

 

دست آخر اینکه، به دنبال تحصن معلمان سراسر کشور در اسفندماه ۹۷، در روز ۱۴ اسفندماه ۹۷ برای سه عضو کانون صنفی معلمان قزوین، پرونده قضایی تشکیل شد که پس از بازجویی در دادسرا پرونده با قرار وثیقه ۴۵۰ میلیون تومانی، به دادگاه انقلاب قزوین ارجاع گردید. به گزارش ایلنا، محمدرضا بهنام نژاد، مریم زیرک و سهیلا زال بیگ پس از دفاع در دادگاه انقلاب در روز ۱۳ آبان ۹۸ جمعاً به مدت ۲۴ ماه حبس تعزیری محکوم شدند که در پی اعتراض متهمین و وکلای آن‌ها به احکام صادره در دادگاه تجدید نظر، حکم حبس تعزیری به جریمه‌ نقدی تبدیل شد و فعالان صنفی جمعاً به پرداخت مبلغ ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان محکوم شدند.

جوان

 

تکراری‌های انتخاباتی روحانی در مورد زنان

 

نزدیکی ولادت حضرت زهرا سلام‌الله علی‌ها به انتخابات مجلس گویا باعث شد تا رئیس جمهور جلسه ستاد ملی زن و خانواده و نشست زنان مدیر و فرهیخته را با میتینگی سیاسی اشتباه بگیرد. او در سخنرانی‌اش در این نشست، طوری از حضور زنان در سیاست و مدیریت و انتخابات می‌گوید، گویی این سخنان، شعارهای اوست و تازه قرار است رأی بیاورد و رئیس جمهور شود و طرحی نو دراندازد!

حسن روحانی می‌گوید: «نکته آخر که می‌خواهم بر آن تأکید کنم حضور زن‌ها در سیاست است. اینکه هیچ وقت در تاریخ ایران زن‌ها در سیاست به اندازه این ۴۱ سال حضور نداشته‌اند و اینکه زن‌ها می‌توانند سرنوشت یک انتخابات را عوض کنند. زن‌ها می‌توانند در انتخابات ریاست جمهوری سرنوشت را عوض کنند. در یک انتخابات ولو اینکه سال‌ها تلاش کردند، پول خرج کردند و رسانه و همه چیز دارند. اگر خانم‌ها تصمیم بگیرند و ببینند یک کاندیدایی بهتر است، قادر هستند آن کاندیدای مورد نظر خودشان را در انتخابات پیروز کنند... شور انتخابات با خانم‌هاست، در تمام انتخابات همیشه اینطور بوده، اگر خانم‌ها تصمیم بگیرند شور انتخابات را درست می‌کنند و خانم‌ها قادرند افرادی را که می‌بینند، افکارشان، نیات‌شان، تصمیمات‌شان، اذهان‌شان برای پیشرفت کشور مفیدتر است، آن‌ها را برگزینند و انتخاب کنند.»

زنان کشور نیمی از جمعیت کشور هستند، اما سیاست را نباید جنسیتی تعریف کرد، بدین معنا که این جمع، چون زن هستند، می‌توانند همه با هم موافق یا مخالف یک کاندیدا باشند. از سویی روحانی در دو دولت خود به‌رغم شعارها حتی یک وزیر زن هم ندارد. او البته در همین سخنرانی نداشتن وزیر زن را تلویحاً تقصیر مجلس می‌اندازد: «غیر از معاونین رئیس جمهور که دست رئیس جمهور باز است و می‌تواند معاون خانم بگذارد، آن طرف هم دست را باز بگذارید، برای وزیر هم دست رئیس جمهور را باز بگذارید. چه اشکال دارد؟!»، اما به نظر می‌رسد روایت روحانی از نداشتن وزیر زن، همه ماجرا نیست. چنانچه شهیندخت مولاوردی، معاون سابق امور زنان روحانی و عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در گفتگو با ایلنا گفته است: «زمانی که در دولت دوازدهم (روحانی) شعار انتخاب وزیر زن وعده داده شد، طرفدارهای دولت قبل (احمدی‌نژاد) به خود من پیامک می‌دادند که این چیزی که برای شما آرزو است، برای ما خاطره است؛ این تابو در دولت دهم (احمدی‌نژاد) شکسته شد؛ دولت روحانی اگر می‌خواست، می‌توانست، اما به هر دلیلی انجام نشد؛ بارها به روحانی گفتم با معرفی وزیر زن، توپ را در زمین مجلس بینداز.»

و جالب سخنان خود روحانی در صحن علنی مجلس و هنگام معرفی کابینه دولت دومش در مرداد ۹۶ است: «خیلی دلم می‌خواست حداقل سه زن را به عنوان وزیر انتخاب کنم، اما نشد! برخلاف شایعات، برای انتخاب کابینه، تحت هیچ فشاری نبودم.»

 

از «کاندیدا نداریم» تا ارائه حداقل «۳ لیست» در تهران

 

روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد در گزارشی پیرامون انتخابات نوشت: «هرچند اصلاح‌طلبان اعلام کردند در این انتخابات لیستی ارائه نخواهند کرد، اما کارگزاران، پیش‌رو دیگر اصلاح‌طلبان اعلام کرد با یک لیست مستقل در این انتخابات شرکت خواهد کرد. لیستی که دیروز از آن رونمایی کرد و سرلیستش مجید انصاری قرار دارد. البته از این لیست ۳۰ نفره تنها نام ۱۱ چهره آشناست».

این روزنامه که مدیرمسئول آن الیاس حضرتی، نماینده اصلاح طلب تهران است، در ادامه نوشته: «علاوه بر حزب کارگزاران، تشکیلات خانه کارگر نیز تصمیم گرفته با یک لیست چهار نفره در این انتخابات شرکت کند... نکته قابل توجه اینجاست که نام مصطفی کواکبیان، مهدی شیخ و محمدعلی وکیلی در این دو لیست مشاهده نمی‌شود و هیچ بعید نیست که حزب مردم‌سالاری به دبیرکلی کواکبیان درصدد ارائه لیستی جداگانه برای انتخابات باشد».

پیش از این شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان اعلام کرده بود که برای انتخابات لیستی نمی‌دهند. این موضع پس از این گرفته شد که افراد مختلف از خواص اصلاح‌طلب و رسانه‌های همسو بارها و بارها با حمله به شورای نگهبان اعلام کردند که به علت رد صلاحیت‌های گسترده، امکان ارائه لیست در بسیاری از شهرها از جمله تهران را نخواهند داشت.

آرمان

 

 

پیام صادق محصولی به جبهه پایداری

 

صادق محصولی، قائم مقام جبهه پایداری در پیامی خطاب به هواداران این تشکل سیاسی گفته است: از تمامی عزیزان طرفدار جبهه وسیع انقلاب، به ویژه از طرفداران جبهه پایداری تمنا دارم مانع تخریب فهرست‌های دیگر و نامزدهایشان بشوند. در این راستا صادق محصولی افزوده است: برادران و خواهران انقلابی، اولین مرحله از الگوی وحدت جبهه پایداری عدم‌تخریب فهرست‌ها و نامزدها در دایره نیروهای انقلاب است.

 

انصراف یک کاندیدای اصولگرا

 

یک کاندیدای اصولگرا به علت قرار نگرفتن در فهرست نهایی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و حضور نیروهای توانمند از ادامه حضور در انتخابات یازدهمین دوره مجلس انصراف داده است. در این باره محمود نقدی‌پور، کاندیدای اصولگرا در بیانیه انصراف خود آورده است: اینجانب، به علت قرار نگرفتن در فهرست نهایی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و حضور نیروهای توانمند، باتجربه، جوان و تازه‌نفس انقلابی در فهرست مذکور، واجب دانستم از ادامه حضور در صحنه، به نفع جریان نیروهای انقلابی کناره‌گیری می‌کنم.2 هزار مبتلا به ایدز یک‌دفعه مراجعه نکرده‌اند

رئیس مرکز تحقیقات ایدز کشور گفته است: در سیل سال جاری در لرستان و خوزستان دو هزار نفر از بیماران ما که تحت درمان بوده و دارو می‌گرفته‌اند، یک‌دفعه به ما مراجعه نکرده‌اند، اما ما در عرض کمتر از یک ماه فقط 19 نفر این بیماران را پیدا نکرده‌ایم و بقیه را شناسایی کرده‌ایم. وی در ادامه سخنانش در این باره افزوده است: نیروهای مربوطه با قایق و بالگرد جای آنها را پیدا کرده و به آنها دارو رسانده‌اند؛ البته این کار با رازداری کامل در این مراکز درمانی انجام می‌شود.

 

اگر من و مطهری نبودیم...

 

یک نماینده تهران در مناظره با یک کاندیدای اصولگرا اظهار داشته است: جریانی در مجلس وجود دارد که حرفش حرف ملت نیست و ملت ایران را فرع می‌داند. این نگاه در مجلس آینده هم وجود خواهد داشت. محمدعلی وکیلی، نماینده تهران در این رابطه در ادامه سخنانش گفته است: این در حالی است که این جریان؛ جریانی است که خوشحال است که شاید مردم پای صندوق‌های رای نیایند تا آنها رای بیاورند. گفتنی است در واقع رویکرد این جریان موفقیت در غیاب مردم است. حالا مردم که سال‌ها تجربه دارند باید ببینند کدام جریان است که پای حقوق ملت ایستاده است. محمدعلی وکیلی، نماینده تهران در این رابطه ادامه داده است: من و آقای مطهری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بوده‌ایم. سالی سه بار طرحی برای بستن شبکه‌های مجازی به کمیسیون فرهنگی می‌آمد که اگر ما نبودیم این شبکه‌ها تا حالا بسته شده بود.فروش یک خانه به 91 نفر

فرمانده انتظامی استان یزد از دستگیری سازنده پروژه‌های ساختمانی که با فروش واحدهای در حال ساخت به طور همزمان به 91 نفر، مبلغ 70 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داده است. این در حالی است که در تحقیقات اولیه مشخص شده است که وی به صورت قولنامه‌ای چند واحد آپارتمان مسکونی در حال ساخت را همزمان به 91 نفر فروخته و متواری است. سردار محمدرضا میرحیدری فرمانده انتظامی استان یزد در ادامه سخنانش صریح‌کرده است: گفتنی است متهم با این شیوه تاکنون تعدادی از واحدهای آپارتمانی را به 91 نفر فروخته است و در مجموع 70 میلیارد ریال از بابت فروش واحدهای آپارتمانی کلاهبرداری کرده است.

 

پلمب کافه رستوران در نازی‌آباد

 

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ در مورد پلمب کافه رستوران در نازی‌آباد گفته است: ماموران با دریافت خبری مبنی بر انجام برخی تحرکات هنجارشکن توسط تعدادی خانم و آقا در رستورانی در حوالی محله نازی‌آباد و در خیابان رجایی، سریعا به این رستوران مراجعه کرده‌اند. این در حالی است که در بازدید صورت گرفته مشخص شده است خبر اعلامی صحت داشته و متصدیان این واحد صنفی کافه رستوران خود را در اختیار تعدادی خانم و آقا قرار داده و این افراد نیز با انجام برخی تحرکات هنجارشکن سبب جریحه‌دار شدن عفت عمومی و توهین به هنجارها و ارزش‌های اسلامی شده‌اند. در این باره سرهنگ نادر مرادی تصریح کرده است: با هماهنگی و اخذ دستور قضایی، محل مذکور پلمب و متصدی متخلف این واحد صنفی دستگیر و برای سیر مراحل قضایی به دادسرا معرفی شده است.

 

جزئیات حذف پایان‌نامه

 

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی درباره جزئیات جایگزینی 6 واحد درسی به جای 4 واحد پایان‌نامه گفته است: در کارشناسی ارشد دو مدل آموزش‌محور و آموزشی پژوهشی داریم که دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند 6 واحد درسی بردارند و 4 واحد پایان‌نامه را انتخاب نکنند. گفتنی است به این صورت مدرک کارشناسی ارشد آنها از آموزشی پژوهشی تبدیل به آموزشی‌محور می‌شود. در این راستا جواد علمایی با بیان مطلب فوق افزوده است: این در حالی است که برخی از دانشجویان واحد پایان‌نامه را گرفته یا درخواست داده‌اند، ولی اقدامی برای نوشتن پروپوزال نمی‌کنند؛ این شیوه مشمول این دانشجویان نمی‌شود.‌

 

جشن انتخاباتی آقای نماینده خبرساز شد

 

انتشار ویدئویی از افتتاح ستاد انتخاباتی غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران در مجلس دهم و نامزد انتخابات مجلس یازدهم با انتقادهای زیادی روبه‌رو شده است. این در حالی است که آتش انتقادات آنقدر تیز است که برخی رسانه‌ها این جشن را با جشن‌های 2500 ساله شاهنشاهی مقایسه کرده‌اند. غلامرضا تاجگردون برای انتخابات مجلس یازدهم ابتدا از سوی شورای نگهبان ردصلاحیت شده بود، اما با اعتراض و به گفته برخی منابع غیررسمی با رایزنی‌ها توانست تایید صلاحیت خود را از شورای نگهبان بگیرد. گفتنی است حالا او پس از تایید صلاحیت بحث‌برانگیزش با راه‌اندازی جشنی پرحاشیه برای افتتاح ستاد انتخاباتی‌اش انتقادات زیادی را برانگیخته است. این مراسم به‌عنوان مراسمی پرزرق‌وبرق و «لاکچری» توصیف شده است.

 

نجات بیش از 47 هزار نفر از برف و کولاک

 

مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر درباره آخرین وضعیت امدادرسانی هلال احمر در مناطق متاثر از برف و کولاک گفته است: 22 استان کشور از جمله آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، ایلام، تهران، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، خراسان‌شمالی، زنجان، سمنان، قزوین، قم، کردستان، کرمانشاه، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران و همدان متأثر از برف و کولاک بوده‌اند. مرتضی سلیمی در ادامه سخنانش در این باره افزوده است: این در حالی است که در این خصوص 667 تیم امدادی متشکل از 3334 نفر در 176 محور کوهستانی و 58 شهر و روستا به 47754 نفر امدادرسانی کرده‌اند.

 

حل مشکل پرشدن صفحه مهر شناسنامه

 

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور درخصوص شناسنامه افرادی که محل مهر انتخابات‌شان پر شده است، اظهار کرده است: افرادی هستند که ممکن است محل درج مهر انتخابات آنها در شناسنامه‌شان پر شده باشد و جا برای زدن مهر جدید نداشته باشد. سیف‌ا... ابوترابی، سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در ادامه سخنانش در این رابطه با اشاره به اینکه داشتن شناسنامه برای دادن رای الزامی است، افزوده است: در این راستا این افراد با مطرح کردن این موضوع، به ستاد انتخاباتی که مراجعه کردند می‌توانند یک برگه جدید برای محل مهر انتخابات به شناسنامه خود اضافه کنند. سیف‌ا... ابوترابی، سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در این باره مطرح کرده است: گفتنی است بعضی اوقات هم در صورت نبود جا، در صفحه جایگزین در شناسنامه مهر شرکت در انتخابات زده می‌شود.

 

سه‌شنبه‌ها بیشترین پروازها انجام می‌شود

 

معاون برنامه‌ریزی شرکت فرودگاه‌ها در مورد بیشترین پروازها طی روزهای هفته‌ گفته است: در دی‌ماه 98، فرودگاه مهرآباد با 10 هزار و 538 فروند بیشترین نشست و برخاست را به خود اختصاص داده و با جابه‎جایی حدود یک میلیون و 245 هزار مسافر پرترافیک‎ترین فرودگاه بوده است. این در حالی است که در همین ماه نشست و برخاست‌های مسافری در فرودگاه امام خمینی(ره) با متوسط 146 مسافر در هر پرواز و در فرودگاه سمنان با متوسط 21 مسافر در هر پرواز به ترتیب بیشترین و کمترین تراکم مسافر را شامل می‌شوند. گفتنی است نحوه توزیع پروازها در ساعات شبانه‌روز و روزهای هفته نشان می‌دهد که در 24 ساعت شبانه‌روز، اوج پروازها در ساعت 20 و در روزهای هفته، اوج پروازها در روز سه‌شنبه بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار