مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان با بیان اینکه ایجاد شهرک صنعتی برای رونق اقتصادی و اشتغال منطقه بسیار تاثیرگذار است بیان کرد: در سال آینده زیرساخت های لازم در این ناحیه صنعتی فراهم خواهد شد و امکان واگذاری زمین به سرمایه گذار وجود دارد.
کد خبر: ۸۲۳۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۹ 17 February 2020

عملیات ساخت نخستین ناحیه صنعتی شهرستان کارون با حضور غلامرضا شریعتی و اخلاق محمدیان به مساحت ۵۰ هکتار آغاز شد.

به گزارش"تابناک"؛ میزان آب مورد نیاز برای این شهرک صنعتی ۲۰ لیتر بر ثانیه، میزان برق مورد نیاز ۱۶ مگاوات و میزان گاز مورد نیاز ۱۰ هزار متر مکعب در ساعت است.

صنایع قابل استقرار در این شهرک صنعتی شامل صنایع غذایی رده یک تا ۶، صنایع کارگاهی رده یک، صنایع سلولزی رده یک تا ۶، صنایع فلزی و برق الکترونیک رده ۱ تا ۶، صنایع شیمیایی رده ۱ تا ۶ و صنایع کانی غیر فلزی رده ۱ تا ۶ است.

این ناحیه صنعتی در شهرستان کارون در کنار خطوط ریلی احداث خواهد شد تا از این ظرفیت برای حمل کالاهای تولید شده در این شهرک استفاده شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران بیان کرد: پس از تفکیک شهرستان کارون از اهواز و تشکیل شهرستان جدید کارون به دنبال تامین زمین برای احداث ناحیه و یا شهرک صنعتی در این منطقه بودیم.

اخلاق محمدیان افزود: این ناحیه صنعتی در چهار کیلومتری مرکز شهرستان کارون، و کنار تصفیه‌خانه فاضلاب شرق اهواز و در مجاورت شهرک شماره سه اهواز و در نزدیکی کارخانه فولاد خوزستان واقع است.

 وی با اشاره به اینکه مساحت این ناحیه صنعتی ۵۰ هکتار است گفت: زمین این ناحیه صنعتی از منابع ملی تامین شده و تمامی مجوزهای لازم نیز گرفته شده است.

محمدیان با بیان اینکه ایجاد شهرک صنعتی برای رونق اقتصادی و اشتغال منطقه بسیار تاثیرگذار است بیان کرد: در سال آینده زیرساخت های لازم در این ناحیه صنعتی فراهم خواهد شد و امکان واگذاری زمین به سرمایه گذار وجود دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان با بیان اینکه محدودیت واگذاری زمین در شهرکهای صنعتی اهواز وجود دارد افزود: تاسیس این ناحیه صنعتی می تواند شرایط خوبی را برای متقاضیان سرمایه گذاری فراهم کند.

 وی گفت: در این ناحیه صنعتی امکان فعالیت صنایع غذایی، کارگاهی، سلولزی، فلزی ، برق ، شیمیایی و کانی فلزات وجود دارد.

همچنین غلامرضا شریعتی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز در شهرستان کارون فاز اول مرکز آموزش فنی و حرفه ای به بهره برداری رسید و سپس عملیات اجرایی ناحیه صنعتی کارون آغاز شد.

وی با اشاره به کلنگ زنی این طرح افزود: برای اجرای این طرح حدود ۵ میلیارد تومان هزینه خواهد شد و شاهد اجرایی شدن آن در چند فاز خواهیم بود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: با توجه به اینکه در شهرک های صنعتی اهواز فضایی برای سرمایه گذاری وجود ندارد و این شهرک ها پر شده اند، ناحیه صنعتی کارون می تواند در این زمینه بسیار موثر باشد.

شریعتی با بیان اینکه امیدواریم در سال آینده شاهد واگذاری زمین در این ناحیه صنعتی به متقاضیان باشیم، گفت: این شهرک ظرفیت بسیار خوب در نزدیکی اهواز است که می تواند شرایط را برای سرمایه گذاران فراهم کند تا به تولید بپردازند.

وی ادامه داد: امروز همچنین دارالقرآن شهرستان کارون به بهره برداری می رسد. کارخانه های آجر رامین سفال و آجر جیل نیز که سال ها تعطیل بودند امروز مجددا راه اندازی شدند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: با اجرای این پروژه های عمرانی و اقتصادی در شهرستان کارون در تلاش هستیم‌ تا این شهرستان را به سمت توسعه و پیشرفت سوق دهیم.

شریعتی ادامه داد: اقدامات انجام گرفته زیرساختی در حوزه اشتغال و کار آفرینی در شهرستان کارون نیز در راستای توسعه این شهرستان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار