مراسم رونمایی از تندیس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی صبح امروز در محل میدان فرودگاه اهواز، با حضور جمعی از مسؤولین شهری و استانی برگزار شد.
کد خبر: ۸۲۳۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳ 17 February 2020

مراسم رونمایی از تندیس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی صبح امروز در محل میدان فرودگاه اهواز، با حضور جمعی از مسؤولین شهری و استانی برگزار شد.

به گزارش"تابناک"؛ موسی شاعری شهردار اهواز در این مراسم اظهار کرد: شهر اهواز اولین میزبان پیکر مطهر شهید قاسم سلیمانی و هم‌رزمانش بود، شهر اهواز اولین شهر ایران است که نام یک اتوبان و بلوار بزرگ را به نام این شهید بزرگوار و همچنین ابومهدی مهندس مزین کرد و امروز مفتخریم که از اولین تندیس این شهید در کشور پرده‌برداری می‌کنیم و امروز خوشحالیم که با استفاده از ظرفیت‌های درون استان، این تندیس زیبا توسط هنرمندان درون استان ساخته شده است.

وی افزود: این تندیس برای این است که یادمان بماند که مدیون چه کسی هستیم، شهرداری اهواز به دنبال این است که در راستای توسعه شهر حرکت کند، گام بردارد و پروژه‌های متعدد را در دست اجرا داریم که انشا الله به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار اهواز بیان کرد: ملت ایران یاد شهدا را به ویژه این شهید بزرگوار را گرامی خواهد داشت و در قلب ما زنده و جاودان خواهد بود و پرچمی که برافراشت در اهتزاز خواهد بود.

در ادامه غلامرضا شریعتی استاندار اظهار کرد: پیکر مطهر این سردار پس از شهادت و بازگشت به کشور، برای نخستین بار به اهواز منتقل شد و مردم خوزستان و اهواز در تشییع پیکر این شهید استقبال باشکوهی داشتند و نیز با توجه به خدمات و ایثارگری سردار قاسم سلیمانی در خوزستان و زحمت‌های بی‌شائبه وی در سیل اخیر، باید نخستین تندیس شهید سردار سلیمانی نیز در این استان و شهر نصب می‌شد.

وی افزود: از شهردار و اعضای شورای اهواز که کمک کردند تا این کار انجام شود، تشکر می‌کنم.

همچنین سردار حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه ولی عصر(عج) خوزستان در این مراسم اظهار کرد: سردار سلیمانی یک انسان جهادی به تمام معنا بود و برای خدمت لحظه‌ای درنگ نمی‌کرد؛ یکی از موضوعات مهم که باید دقت کنیم همین کار جهادی نیاز مردم ما است و مردم هم از کسانی که این راه را می‌روند تشکر می‌کنند.

وی افزود: سردار سلیمانی محور جهان اسلام شد و با شهادت، این مسیر را با خون خود نورانی کرد و مسیر وحدت را انسجام بخشید.

شاهوارپور عنوان کرد: در برخورد با آمریکای جنایتکار، مردم و حکومت ما به این جمع‌بندی رسید که باید مقابل این دشمن، جانانه ایستاد و امروز می‌بینیم با شرایطی که رقم خورده آمریکایی‌ها در انفعال کامل هستند.

آیت‌الله محسن حیدری نیز اظهار کرد: خدا را شاکریم که امروز در آیین رونمایی نخستین تندیس قهرمان سرافراز جهان اسلام شهید سردار سلیمانی هستیم و از حُسن ابتکار شهردار و شورای شهر اهواز برای این اقدام تشکر می‌کنیم.

وی افزود: نصب تندیس سردار حاج قاسم سلیمانی از مصادیق "و ذکرهم بایام الله" است زیرا حاج قاسم سلیمانی نماد یک مکتب و یک راه است و به تعبیر مقام معظم رهبری، سردار سلیمانی به مکتب و راه تبدیل شده است.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: زمانی که جوانان و نسل‌های آینده تمثال شهید سردار سلیمانی را مشاهده می‌کنند، به یاد ارزش‌هایی می‌افتند که حاج قاسم برای آن، خود را فدا کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار