نماینده مردم فسا با انتقاد از اینکه متاسفانه بانک ها در شرایط کنونی به بنگاه های اقتصادی تبدیل شده اند گفت: تغییر ماهیت بانک ها حول این محور دلیل اصلی تورم و افزایش آن است چرا که هیچ هدایتی از سوی بانک ها در نقدینگی ها صورت نگرفته و عملاً رقیبی سرسخت برای تولیدکنندگان تلقی می شود.
کد خبر: ۸۲۳۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴ 17 February 2020

تابناک فارس به نقل از پول نیوز:محمد جواد جمالی نوبندگانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خوشبختانه درچند وقت اخیر ما شاهد ورود گسترده سهامداران خرد به بازار سرمایه بودیم گفت: یکی از اهرم های ارتقای سطح اقتصادی کشور توجه به مقوله سهامداری در بازار بورس است و خوشبختانه توجه بسیاری از سرمایه گذاران به این بازار مثبت بوده چرا که جمع آوری نقدینگی ها و دسته بندی آن بزرگ شدن دایره این بازار را منجر شده و در نهایت موجب کاهش تلاطمات اقتصادی خواهد شد.

وی در تحلیل اقتصاد ایران درسالهای اخیربیان کرد: با توجه به التهاباتی که کشور به آن دچار شد متاسفانه هجوم نقدینگی جامعه به بازار موجب شد تا تلاطم های عجیبی و غیر معقولی در حوزه های ارز، خودرو، مسکن و... به وقوع بپیوندد از این رو هدایت سرمایه های خرد به بازار سرمایه می تواند ساماندهی اقتصادی را به همراه داشته باشد.

نماینده مردم فسا با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری در بورس بستر تقویت حوزه اقتصادی و چرخیدن چرخ تولید کشور می شود افزود: امروزه سیاست های اقتصادی کلان در بسیاری از کشورها جمع آوری سرمایه های خرد و در نهایت سرریز آن به بورس است چرا که قبل از آن مردم سرمایه های خود را تنها در بانک ها نگهداری می کردند و سرمایه راکد باقی می ماند و هیچ اهرمی برای پویایی اقتصاد صورت نمیگرفت اما سرمایه گذاری در این صنعت اصلی ترین دلیل برای جهش اقتصادی است.

وی با انتقاد از اینکه متاسفانه بانک ها در شرایط کنونی به بنگاه های اقتصادی تبدیل شده اند گفت: تغییر ماهیت بانک ها حول این محور دلیل اصلی تورم و افزایش آن است چرا که هیچ هدایتی از سوی بانک ها در نقدینگی ها صورت نگرفته و عملاً رقیبی سرسخت برای تولیدکنندگان تلقی می شود.

جمالی نوبندگانی در پایان با اشاره به اینکه در شرایط کنونی ورود به بازار سرمایه شرایط مطلوب و مثبتی است تصریح کرد: خوشبختانه استقبال بسیاری از مردم در همه گروه ها به بورس شده است اما بسیاری از افراد قبل از ورود به این دایره اقتصادی اطلاعات و دانش دقیقی در این خصوص ندارند و احتمال دارد تا در مرحله های خرید و فروش ها و سود و ضرر برابر عملکرد بورس شوکه شوند و بنا را بر ضرر زودهنگام دریافت کنند اما صبوری در این بازار یک اصل است.

این نماینده مجلس در توصیه به دستگاه های متولی بورسی اعلام کرد: فضای آموزشی را برای سرمایه گذاران خرد و کلان فراهم شده و دانش لازم در این خصوص را به علاقمندان حضور در این بازار ارائه دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار