کامران گردان گفت: درباره تفاهم نامه و محور‌های خواهرخواندگی همدان و تبریز در فرصت دیگری تصمیم گیری خواهد شد و مفاد تفاهم نامه بین شهردار و شورای شهر دو شهر اعلام می‌شود و با توجه به اینکه تبریز پتانسیل‌های مثبتی در مسائل مختلف دارد، می‌تواند امکان سرمایه گذاری اقتصادی و تعاملات اجتماعی و فرهنگی را برای همدان به ارمغان بیاورد.
کد خبر: ۸۲۳۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۶ 17 February 2020
رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: پس از موافقت شورای اسلامی و شهرداری تبریز، خواهرخواندگی این دو شهر در صحن علنی شورای اسلامی شهر همدان نیز به تصویب رسید.

به گزارش ایسنا، گردان با بیان اینکه مقدمات خواهرخواندگی همدان و تبریز در همایشی که در تابستان سالجاری در تبریز برگزار شد و با ملاقات بین شهرداران و رؤسای شورای اسلامی دو شهر فراهم شد، اظهار کرد: در این جلسه تأکید بر تعاملات فرهنگی دو استان مورد توجه بود و اجرای این امر در قالب تفاهم نامه خواهرخواندگی دو شهر پیشنهاد و پس از مدتی موافقت شورای شهر تبریز به شهرداری داده شد و در صحن شورای شهر همدان نیز به تصویب رسید.

وی ادامه داد: درباره تفاهم نامه و محور‌های خواهرخواندگی همدان و تبریز در فرصت دیگری تصمیم گیری خواهد شد و مفاد تفاهم نامه بین شهردار و شورای شهر دو شهر اعلام می‌شود و با توجه به اینکه تبریز پتانسیل‌های مثبتی در مسائل مختلف دارد، می‌تواند امکان سرمایه گذاری اقتصادی و تعاملات اجتماعی و فرهنگی را برای همدان به ارمغان بیاورد.

گردان هدف از بحث خواهرخواندگی همدان با دیگر شهر‌ها را شناساندن همدان در کشور و جذب توریست دانست و بیان کرد: تبلیغات محیطی از اهداف اصلی خواهر خواندگی‌ها است و مثلاً در شهر جهانی بم، تبلیغات محیطی شهر همدان انجام شده که باعث شناخته شدن همدان به توریست‌های خارجی و گردشگران ایرانی می‌شود.

وی اضافه کرد: در هتل‌های شهر‌های خواهرخوانده همدان، برنامه‌های تبلیغاتی توسط شرکت سیاحتی علیصدر و دیگر شرکت‌های سیاحتی و گردشکری در حال انجام است همچنین تعاملات اجتماعی با این شهر‌ها می‌تواند منجر به الگوگیری و استفاده از پتانسیل‌های مشابه در بحث فرهنگی و اجتماعی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان افزود: مثلاً ما می‌توانیم از شهر تبریز در بحث حاشیه نشینی الگوگیری کنیم و این امر، قوی شدن ارتباطات و مکاتبات را در پی دارد و باعث می‌شود آنچه مد نظرمان است را بهره‌برداری کنیم.

گردان با تأکید بر اینکه خواهرخواندگی‌ها قطعاً یاری رسان مدیریت شهری خواهد بود، خاطرنشان کرد: این امر می‌تواند در بحث گردشگری و جذب توریست مفید واقع شود که رونق اقتصادی را نیز برای شهر به دنبال دارد و با توسعه و رونق مالی، شهرداری می‌تواند درآمد خود را افزایش داده و شهر به وضعیت بهتری برسد.

وی با اشاره به اینکه این مسئله زودبازده نیست، گفت: اقدامات مفید معرفی جاذبه‌های گردشگری همدان در شهر بم، باعث شد گردشگرانی که از این شهر بازدید کرده بودند به همدان نیز سفر کنند و بنده شخصاً شاهد این اتفاق بوده‌ام بنابراین آورده خواهرخواندگی همدان با شهر‌هایی مانند بم و تبریز در بلندمدت دیده خواهد شد.

رئیس شورای شهر همدان در پایان درباره خواهرخواندگی همدان و اصفهان که مدتی پیش مطرح شد، اظهار کرد: رایزنی با شهر اصفهان همچنان ادامه دارد و با وجود اینکه این موضوع در کمیسیون گردشگری مصوب شد، اما تاکنون مصوبه‌ای توسط شورای شهر اصفهان داده نشده است که امیدواریم با پیگیری‌های لازم به نتیجه مطلوب برسد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار