رییس گروه برنامه‌ریزی و اطلاعات و آمار مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور بیان داشت : بنیاد مسکن در طرح اقدام ملی مسکن برای احداث ۱۳۸ هزار واحد سهمیه دارد و تا کنون ۶۵ هزار و ۵۰۰ نفر در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر در این طرح نام نویسی کرده‌اند.
کد خبر: ۸۲۳۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲ 18 February 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:علی سبحانی روز سه شنبه در همایش توجیهی مدیران کل بنیاد مسکن استان های جنوبی کشور در شیراز افزود: وزارت مسکن و شهرسازی در این طرح تاکنون برای ۲۳۴ هزار متقاضی ثبت نام کرده اجرای طرح در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر به عهده بنیاد مسکن است ، این متقاضیان در همه استان های کشور نام نویسی شده اند و تقاضای ۱۹۰ هزار نفر از متقاضیان در استان ها تایید شده ، سهم بنیاد مسکن از افرادی که تقاضای آنها تایید شده تا کنون ۶۵ هزار و ۵۰۰ واحد است.

سبحانی اضافه کرد : همچنین بنیاد مسکن با وزارت مسکن و شهرسازی تعهد و توافق کرده که ۹۵ هزار واحد در شهرهای جدید در قالب طرح اقدام ملی مسکن احداث کند.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن ثبت نام ها را از سامانه abad.bonyadmaskan.ir/ انجام می دهد گفت: در حال حاضر به بیش از ۱۰ هزار متقاضی ثبت نام شده نیز پیامک ارسال شده تا مدارک خود را بارگذاری کنند و این افراد در حال بارگذاری مدارک هستند.

رییس گروه برنامه ریزی و اطلاعات و آمار مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: با اتمام زمان بارگذاری از گروه دوم دعوت می شود تا مدارک را بارگذاری کنند ، بعد از این مرحله راست ازمایی مدارک انجام می شود و برای متقاضیان در زمین هایی که برای پروژه اقدام ملی در نظر گرفته شده کار احداث آغاز می شود.

سبحانی افزود: این طرح در ۱۲ کلان شهر کشور توسط وزارت مسکن و شهرسازی انجام می شود و برای اجرای این طرح از ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات و آورده متقاضیان استفاده می شود.

 

فسا ، جهرم و مرودشت و شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت فارس طرح اقدام ملی را اجرا می کنند

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس نیز با بیان اینکه دولت برای رفع مشکل مسکن دهک های سوم تا هفتم جامعه طرح مسکن اقدام ملی را طراحی و برنامه ریزی کرده است گفت: اجرای این طرح در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و برخی از شهرهای بیشتر از این تعداد از جمله سه شهر جهرم ، فسا و مرودشت در استان فارس به عهده بنیاد مسکن گذاشته شده است.

عطا الله زمانی افزود: در استان فارس تعهد اجرای طرح اقدام ملی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت به عهده بنیاد مسکن استان است اما این طرح برای سه شهر مرودشت ، جهرم و فسا هم که جمعیت بالای ۱۰۰ هزار نفر و زیر ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارند از سوی بنیاد مسکن اجرا می شود.

وی ادامه داد : بر اساس تصمیمات اتخاذ شده وزارت راه و شهرسازی مسوولیت پالایش متقاضیان را به عهده دارد ، متقاضیان دراین شهرها بعد از پالایش به بنیاد مسکن معرفی می شوند ، در این همایش هماهنگی جزییات پاسخگویی به متقاضیان تبیین و بررسی شد.

زمانی اضافه کرد: در استان فارس بخشی از زمین مورد نیاز برای اجرای طرح اقدام ملی اختصاص یافته ، برای حدود ۳ هزار و ۳۷۳ واحد زمین اختصاص یافته و از این ظرفیت یک هزار و ۸۰۰ واحد هفته گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی در لارستان کلنگ زنی شد ، از این تعداد ۱۲۰۰ واحد در زیر مجموعه محدوده مسوولیت اداره کل راه و شهرسازی لارستان و ۶۰۰ واحد در زیر مجموعه محدوده مسوولیت اداره کل راه و شهرسازی استان فارس اجرا می شود.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس گفت: این یک هزار و ۸۰۰ واحد دراستان فارس در قالب طرح اقدام ملی مسکن کلنک زنی شده است.

زمانی با بیان اینکه منابع مالی این طرح از آورده متقاضیان و تسهیلات بانکی که به تناسب در شهرهای مختلف اعطا می شود تامین می گردد به برخی از تفاوت های طرح اقدام ملی با طرح مسکن مهر اشاره کرد و گفت: طرح مسکن مهر در برخی از شهرها اقدامات و پیامدهای خوبی داشت و البته اشکالاتی هم داشت ، پیش بینی شده که طرح اقدام ملی اشکالات مسکن مهر را نداشته باشد ، در طرح اقدام ملی برای زمین آماده سازی شده و با زیر ساخت های مهیا طرح اجرا می شود و وزارت مسکن و شهرسازی احداث طرح دراراضی که زیر ساخت های آماده را ندارند یا زمین در نزدیکی امکانات و زیر ساخت ها نیست ، انجام نمی دهد ، بنا بر این پیش بینی می شود که مشکلاتی که برای مسکن مهر ایجاد شد برای این طرح به وجود نیاید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار