رئیس‌کل دادگستری استان خوزستان گفت: چندین مورد از برخی افراد که رد صلاحیت شدند و یا صلاحیت آن‌ها تأیید شد اقداماتی در فضای واقعی و مجازی انجام شد که پرونده‌هایی برای آن‌ها تشکیل شده و در حال رسیدگی است.
کد خبر: ۸۲۴۲۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷ 19 February 2020

حجت‌الاسلام صادق مرادی رئیس‌کل دادگستری استان خوزستان در یک گفت‌وگوی تلویزیونی، اظهار کرد: چندین مورد از برخی افراد که رد صلاحیت شدند و یا صلاحیت آن‌ها تأیید شد اقداماتی در فضای واقعی و مجازی انجام شد که پرونده‌هایی برای آنها تشکیل شده و در حال رسیدگی است.

وی افزود: آمار تخلفات تبلیغات انتخابات نسبت به دوره‌های قبل بسیار کاهش یافت که نقش رسانه، آگاهی مردم و اطلاعات کاندیدها در آن مؤثر بود.

تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی

رئیس‌کل دادگستری خوزستان با اشاره به تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی به دستور رئیس قوه قضائیه، عنوان کرد: خریدوفروش رأی، رأی گرفتن با شناسنامه فردی که وجود ندارد، رأی دادن با شناسنامه جعلی، رأی دادن بیش از یک‌بار، اخلال در انتخابات، انجام هر عمل و یا عدم انجام هر عملی که باعث مخدوش شدن رأی مردم شود و ایجاد رعب و وحشت ازجمله تخلفات انتخاباتی است که پیگیری می‌شود.

وی گفت: استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغ نامزدها جرم است که مواردی در این خصوص گزارش شده است و در صورت اثبات این تخلف امکان انفصال مسؤول وجود دارد.

مرادی با اشاره به کلیپ و تصاویر موجود در فضای مجازی، اظهار کرد: کمیته‌ای وظیفه رصد فضای مجازی در ایام را بر عهده دارد که روزانه موارد زیادی از تخلفات ارسال می‌شود و در صورت عدم ترک تخلف پس از ذکر برای آن‌ها تشکیل پرونده می‌شود.

وی افزود: مردم مواظب باشند که کلیپ‌هایی که در فضای مجازی مشاهده می‌کنند به‌راحتی منتشر نکنند زیرا انتشار آن‌ها می‌تواند جرم باشد.

رئیس‌کل دادگستری خوزستان با اشاره به وظیفه قانون‌گذاری نمایندگان مجلس، عنوان کرد: بیان وعده‌های واهی و غیرقابل عمل از سوی نامزدها طبق قانون تخلف است و مجازات‌های در قانون برای آن‌ها وجود دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار