معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در واکنش به انتشار مطلبی در برخی شبکه‌های محلی مبنی بر قرنطینه یک بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان فارابی شهرستان ملکان، گفت: این بیمار با علایم تنفسی مراجعه کرده است.
کد خبر: ۸۲۴۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۳ 21 February 2020

عباسعلی درستی در گفت‌وگو با ایسنا در تشریح این خبر اظهار کرد: تا بعد از نمونه برداری و انجام آزمایشات، نمی‌توان در این خصوص اظهار نظر کرد.

وی اضافه کرد: تمام بیماران تنفسی به هر بیمارستانی که مراجعه کنند در اتاقی که قبلا پیش بینی شده است، نگهداری و از آن‌ها نمونه‌برداری و شرح حال گرفته شده و سپس بیمار توسط آمبولانس اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان مورد نظر منتقل می‌شود و این به مفهوم قرنطینه نیست.

وی بیان کرد: بیمار به این منظور در اتاق مخصوص نگهداری می‌شود که بیماری تنفسی او به سایر بیماران منتقل نشود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بیمار مراجعه کننده به بیمارستان ملکان مشکوک است، گفت: تمامی بیماران تنفسی مراجعه کننده به بیمارستان‌ها تا بعد از مشخص شدن نتایج آزمایشات، مشکوک تلقی می‌شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز متذکر شد: بیمارستان‌ها موظف هستند تا بیماران مراجعه کننده با علایم تنفسی را در اتاق‌های از قبل تعیین شده نگه دارند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه استفاده از ماسک برای همه ضروری نیست، اظهار کرد: ماسک برای کسانی که ارتباط نزدیکی با بیمار را دارند و یا پرستاران بیمارستان‌ها که مواجهه مستقیمی با بیماران تنفسی دارند و افراد بیمار لازم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار