/روز انتخاب/
دبیر ستاد انتخابات خوزستان با بیان این‌که تاکنون گزارشی مبنی بر تخلف در انتخابات به ما اعلام نشده است، گفت: اگر تخلفی صریح و مستند باشد و مصداقیت نیز داشته باشد، قوه قضاییه و دادستان هر شهرستان به عنوان رسیدگی به جرائم انتخاباتی ورود کرده و برخوردهای قانونی را با افراد متخلف خواهند داشت.
کد خبر: ۸۲۴۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰ 21 February 2020

ناظم ثبوتی در خصوص روند انتخابات در استان خوزستان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به این‌که انتخابات آبرو و حیثیت نظام است، در سه چهار ماه گذشته نیز وزیر کشور به عنوان برگزارکننده انتخابات، دستوراتی را مبنی بر اجرای بهتر انتخابات در سال ۹۸ صادر کرد و در پی آن، مقدمات و تمهیدات اولیه کار صورت گرفت و کلاس‌های آموزشی کاربران در استان‌های مختلف از جمله خوزستان نیز برگزار شد.

وی ادامه داد: در استان خوزستان، سه هزار و ۱۴۱ شعبه ثابت و سیار وجود دارد که از این تعداد، ۲ هزار و ۲۵۱ شعبه ثابت و ۸۹۰ شعبه سیار هستند. همچنین در حوزه‌های شهری ۱۹۱۹ شعبه و در حوزه‌های روستایی ۱۲۲۲ شعبه در ۱۴ حوزه اصلی و ۲۷ شهرستان و در ۲۷ حوزه فرعی و ۴۰ حوزه بخشداری مستقر هستند.

دبیر ستاد انتخابات خوزستان با بیان این‌که بیشترین شعب را در شهرستان اهواز با ۴۹۰ شعبه داریم، افزود: همچنین کمترین شعب در شهرستان آغاجاری با ۳۰۰ شعبه است. بر این اساس نیز می‌طلبید همکاری مستمری برای برگزاری بهتر انتخابات در راستای مشارکت حداکثری، ایجاد رقابت سالم سیاسی و تامین امنیت و سلامت انتخابات را به همراه اجرای مُر قانون توسط مجریان انتخابات، داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: همکاری خوبی بین تمام عوامل اجرای انتخابات توسط مجریان انتخابات ایجاد شد تا شاهد رقم خوردن یک حماسه و مانور بزرگ سیاسی با حضور گسترده مردم باشیم. از صبح امروز تاکنون نیز مشارکت نسبتا خوب بوده است و با توجه به این‌که در استان خوزستان، رویه دوره‌های قبل به این صورت بوده است که مردم از عصر شروع به حضور در حوزه‌های انتخابیه می‌کنند، احتمال این‌که مدت زمان اخذ رای توسط وزارت کشور و وزیر کشور تمدید شود، وجود دارد.

ثبوتی درباره نظارت بر انتخابات نیز گفت: هم هیات‌های نظارت و هم هیات‌های بازرسی و همچنین نمایندگان فرماندارانی که در شعب اخذ رای حضور دارند، هر گونه تخلف احتمالی را پایش و رصد می‌کنند. تمام افرادی که عهده‌دار نظارت و بازرسی هستند نیز تحت آموزش‌های لازم قرار گرفته‌اند و تلاش شده است تا نمایندگان فرمانداران از نیروهای توانمند، با تجربه و صاحب سابقه خوب در انتخابات دوره‌های قبل باشند تا بر این اساس بتوانیم انتخاباتی داشته باشیم که از هرگونه عیب و نقص به دور باشد.

دبیر ستاد انتخابات خوزستان بیان کرد: مسائل امنیتی مربوط به انتخابات نیز که مربوط به مسئولان امنیتی است، از ماه‌های گذشته شروع و جلسات متعددی در این زمینه تشکیل شد تا آنچه مربوط به تامین امنیت شعب اخذ رای و حوزه‌های چهارده‌گانه استان خوزستان است، مدیریت خوبی شود.

وی عنوان کرد: اگر تخلفی هم به وجود بیاید، مطمئنا با برخورد شدید دوستان مواجه خواهد شد، ضمن این‌که اگر تخلفی صریح و مستند باشد و مصداقیت نیز داشته باشد، قوه قضاییه و دادستان هر شهرستان به عنوان رسیدگی به جرائم انتخاباتی ورود کرده و برخوردهای قانونی را با افراد متخلف خواهند داشت. همچنین تاکنون گزارشی مبنی بر تخلف در انتخابات به ما اعلام نشده است.

ثبوتی با دعوت مردم به مشارکت حداکثری در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی، گفت: این حضور، مانوری خواهد بود و مطمئنا حضور مردم، نقش بسیار سازنده‌ای در اقتدار و امنیت نظام جمهوری اسلامی خواهد داشت.

وی در پایان با بیان این‌که حداقل پیروز شدن یک کاندیدا در انتخابات کسب ۲۰ درصد آراء است، عنوان کرد: البته در حوزه‌های تک‌نفره، معمولا ممکن است ۲۰ درصد آراء بین دو تا سه کاندیدا باشد که در این صورت نیز فردی که حائز بیشترین رأی باشد، پیروز انتخابات خواهد بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار