مردم اهواز در آخرین ساعات رای‌گیری همچنان با اتحاد و همدلی همیشگی پای صندوق‌های رای حاضر شده و تکلیف اجتماعی و وظیفه شرعی خود را ادا می‌کنند.
کد خبر: ۸۲۴۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۴ 21 February 2020

با توجه به گزارشات میدانی، در ساعات پایانی رای گیری انتخابات مجلس مجلس یازدهم، موج جدیدی از مراجعه‌کنندگان در مناطق مختلف اهواز در شعبههای رای گیری در حال شکل گرفتن است.

تجربه نشان می دهد مردم خوزستان معمولا ساعات آخر را برای رای دادن خانوادگی انتخاب می کنند و انتظار می‌رود ساعت اخذ رای تا ساعت ۲۲ تمدید شود.

بنا بر آخرین اعلام ستاد انتخابات کشور، زمان اخذ رأی به مدت دو ساعت یعنی تا ساعت ۲۰ در سراسر کشور غیر از استان چهارمحال و بختیاری تمدید شده است.

با توجه به اینکه از صبح امروز شاهد حضور پرشور مردم از تمام اقشار از جمله عشایر، ورزشکاران، فرهنگیان، اقلیت های مذهبی و ... در پای صندوق‌های رای گیری بودیم می‌توان انتظار داشت که درصد مشارکت خوزستان ازنرخ مشارکت فراتر برود.

یکی از رای دهندگان که در آخرین ساعات رای گیری در یک شعبه اخذ رای در کیانپارس اهواز، حاضر شده به خبرنگار ایرنا گفت: به دلیل مشغله کاری رای دادن را به آخرین لحظات موکول کردم اما تمام تلاشم را کردم که به موقع حاضر شده و سهمی در سرنوشت مملکت داشته باشم.

خاطره امیدوار افزود: شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نقش موثری در سرنوشت کشور دارد؛ نمی‌‎توانیم کشورمان را به حال خود رها کنیم، باید وفادار باشیم تا دشمنان جرات یاوه گویی نداشته باشند.

لیلا نصیری نیا یکی از دیگراز رای دهندگان انتخابات مجلس یازدهم بیان کرد: من در ایران زندگی می‌کنم و قرار است با انتخاب فرد اصلح آینده کشورم را بسازم.

وی ادامه داد: سعی کردم فرد اصلح را با توجه به بررسی ویژگی‌ها و سوابق انتخاب کنم.

تعداد نامزدهای این دوره انتخابات مجلس یازدهم در خوزستان به ۳۱۰ نفر رسیده است.

تعداد واجدان شرایط رای دادن در خوزستان سه میلیون و ۵۶۲ هزار و ۲۳۸ نفر است که از این تعداد یک میلیون و ۷۸۹ هزار و ۸۵۵ نفر مرد و یک میلیون و ۷۷۲ هزار و ۳۸۳ نفر زن هستند. ۲۰۳ هزار نفر نیز رای اولی هستند که در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت می‌کنند.
در این انتخابات برای نخستین بار احراز هویت همه رای دهندگان در استان به صورت الکترونیکی و به وسیله دستگاه‌های احراز هویت انجام می‌شود.

خوزستان ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد. این استان دارای ۱۴ حوزه انتخابیه اصلی، ۱۳ حوزه انتخابیه فرعی و ۴۰ بخشداری مستقل است.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز دوم اسفند در سراسر کشور در حال برگزاری است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار