هفته بیستم لیگ برتر فوتبال ایران، عصر امروز (یکشنبه) با برگزاری سه دیدار به پایان می‌رسد که در مهمترین دیدار سپاهان از پرسپولیس میزبانی‌ می‌کند.
کد خبر: ۸۲۵۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۶ 23 February 2020

 هفته بیستم لیگ برتر فوتبال ایران، عصر امروز (یکشنبه) با برگزای سه دیدار به پایان می‌رسد. چهار نماینده ایران که طی دو هفته اخیر دیدارهای خود در لیگ قهرمانان آسیا را پشت سر گذاشتند، حالا باید در لیگ برتر به مصاف رقبای خود بروند.

شهر خودرو – نفت مسجدسلیمان

شاگردان سرآسیایی که دو دیدار خود در لیگ قهرمانان آسیا را با شکست پشت سر گذاشتند، حالا باید در مشهد از نفت مسجدسلیمان میزبانی کنند. شهرخودرو طی ۱۹ هفته لیگ نوزدهم ۳۲ امتیاز کسب کرده‌ است. این تیم از زمان جدایی یحیی گل‌محمدی یک برد، یک تساوی و یک شکست در کارنامه‌اش ثبت شده اما با این حال هنوز از کورس قهرمانی دور نشده‌ است. در مقابل نفت مسجد سلیمان که اوضاع خوبی را از نظر مالی تجربه می‌کند، در رده هشتم جدول قرار دارد و به خوبی می‌داند در صورت کسب پیروزی برابر میزانش، می‌تواند به صعود به بالای جدول امیدوار بماند. شاگردان مهدی تارتار با ۱۲ تساوی‌ رکورد دار تساوی‌ در فصل جاری هستند. طبق برنامه قرار است این دیدار از ساعت ۱۵:۳۰ در ورزشگاه امام رضا مشهد آغاز شود.

سپاهان – پرسپولیس

شاید با کمی اغراق بتوان گفت دیدار سپاهان و پرسپولیس فینال لیگ نوزدهم است. دیداری که فارغ از جایگاه دو تیم در جدول، همیشه حساسیت‌ها خاصی را به همراه دارد. شاگردان امیر قلعه‌نویی که در این فصل رقابت تنگاتنگی با پرسپولیس در صدر نشینی دارند، توانسته‌اند بازی رفت را با دو گل به سود خود به پایان ببرند و حالا به دنبال این هستند تا با استفاده از شرایط میزبانی، اختلاف خود را با پرسپولیس صدر نشین، بسیار کم کنند. سپاهانی‌ها فقط یک باخت در کارنامه خود دارند و این موضوع باعث شده آن‌ها رکورد کمترین شکست را به نام خود ثبت کنند. البته شاگردان قلعه‌نویی با ۲۹ گل زده، دومین خط حمله برتر لیگ را هم در اختیار دارند. سپاهانی‌ها یک پیروزی پر گل در لیگ قهرمانان آسیا به دست آوردند و در دومین دیدار خود در این رقابت‌ها برابر السد با سه گل شکست خوردند.

در مقابل پرسپولیسی‌ها که روند بردهای خوبی را تجربه کرده‌اند، با ۴ امتیاز نسبت به تیم دوم درحال حاضر صدر نشین هستند امیدوارند تا با برتری برابر سپاهان، جایگاه خود را تثبیت ببخشند. البته تیم گل‌محمدی طی سه بازی اخیر، ۶ بار دروازه خود را باز شده دیده که این موضوع نشان می‌دهد قرمز پوشان تهرانی طی سه هفته اخیر در خط دفاع متزلزل بوده‌اند. نکته بسیار مهم درباره پرسپولیس غیبت آنتونی استوکس است. مهاجم ایرلندی که به خاطر یک روز مرخصی در دوبی ماند و همراه تیم به تهران نیامد، حالا گویا به طور کلی قصد بازگشت ندارد و این موضوع هم در آستانه دیدار حساس برابر سپاهان، کار یحیی‌ گل محمدی را سخت کرده است. طبق برنامه قرار است سپاهان از ساعت ۱۶:۱۵ در ورزشگاه نقش جهان از پرسپولیس میزبانی کند.

استقلال – ذوب‌آهن

استقلال بعد از یک تساوی و یک شکست در لیگ قهرمانان آسیا حالا به لیگ بازگشته تا روند خوب خود را با فرهاد مجیدی ادامه دهد. آبی‌پوشان تهرانی که حالا با سرمربی جوان خود روزهای خوبی را تجربه می‌کنند، از نظر نتیجه نشان داده‌اند که به زودی می‌توانند از مدعیان اصلی قهرمانی باشند. البته موضوعی که کار مجیدی را سخت کرده، مصدومیت تعدادی از بازیکنان این تیم است. استقلال برای دیدار پیش رو دیاباته، یزدانی و باقری را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و از طرف دیگر، فرهاد مجیدی تبریزی و غلامی را نیز از لیست نفرات اصلی کنار گذاشته است. با این‌حال استقلال برای عقب نماندن از کورس قهرمانی باید برابر مهمانش ذوب‌آهن به پیروزی برسد.

در مقابل ذوب‌آهن با سرمربی کروات خود توانسته طی هفته‌های اخیر نتایج خوبی بگیرد و از انتهای جدول فاصله بگیرد. ذوب‌آهنی ها این فصل روزهای خوبی را تجربه نمی‌کردند اما به لطف نتایج هفته‌های اخیر حالا با ۲۱ امتیاز در رده دهم جدول قرار دارند و امیدوارند تا با کسب پیروزی برابر رقیب پر هوادار خود، به رتبه‌های تک رقمی جدول برسند. طبق برنامه قرار است این دیدار از ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه آزادی آغاز شود./ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار