استاندار ایلام؛
استاندار ایلام با اشاره به اینکه امروز اتفاقات بسیار مهم و مثبتی در حوزه صنعت استان افتاده و در دست اقدام است، گفت: ایلام ظرف ۲ سال آینده به یک شهرک بزرگ صنعتی در کشور مبدل خواهد شد.
کد خبر: ۸۲۵۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰ 24 February 2020

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم سلیمانی دشتکی صبح امروز دوشنبه در دیدار با محسن صالحی نیا معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از آینده درخشان صنعت در استان ایلام اظهار کرد: ظرفیت‌های بسیار خوبی برای ایجاد شهرک پتروشیمی و پایین دست در ایلام و دهلران، و همچنین ایجاد شهرک صنعتی در صالح آباد و ایوان وجود دارد.

وی افزود: علاوه بر مشوق‌های سرمایه گذاری در مناطق مرزی، سعی کرده‌ایم با حذف بروکراسی دست و پاگیر اداری بر سر راه سرمایه گذاری و ایجاد طرح‌های بی نام و آماده نمودن زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی تلاش داشته‌ایم در واگذاری زمین با نازل‌ترین قیمت راه را برای ورود سرمایه گذاران باز کنیم.

سلیمانی دشتکی اظهار کرد: ما نتیجه آن را در رتبه اول امنیت سرمایه گذاری در کشور و رشد بیش از ۲۰۰ درصدی سرمایه گذاری ببینیم.

وی در ادامه خواستار مشمول شدن شهرک‌های صنعتی در تسهیلات روستایی شد و گفت: تسهیلات توسعه روستایی مشمول قابلیت اجرا در شهرک‌های صنعتی نمی‌شوند و خواستار رایزنی برای رفع این مشکل هستیم.

سلیمانی دشتکی در ادامه خواستار تسهیلات ویژه در حوزه صنعت و شهرک‌ها برای استان‌های محروم شد و گفت: در استان‌های محروم چون ایلام اغلب شهرها زیر ۱۰ هزار نفر هستند و همه مشمول طرح تسهیلات روستایی هستند اما از آنجا که اجرای طرح‌ها در قانون تسهیلات روستایی شامل شهرک‌های صنعتی نمی‌شو و این موضوع قیمت تمام شده برای زیرساخت‌ها را بالا می‌برد، بنابراین پیشنهاد می‌شود در استان‌های محروم اجرای طرح‌های تسهیلات روستایی را با اولویت در شهرک‌های صنعتی باشد./ع

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مظفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
گمان نه‌که‌م فلانی ...!.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار