چه کسی راست می گوید؟
نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه وضعیت قم به دلیل اینکه مرکز بحران است در حالت قرمز قرار دارد گفت: تاکنون ۵۰ نفر از مبتلایان به کرونا در قم جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۸۲۵۷۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲ 24 February 2020

به گزارش تابناک اردبیل، احمد امیرآبادی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در انتقاد به عملکرد ضعیف دولت در کنترل وضعیت شیوع ویروس کرونا گفت: حدود ۳ هفته از شیوع ویروس کرونا در قم می گذرد اما دولت در این باره هیچ چاره اندیشی و اقدامات پیشگیرانه صورت نداده است.

وی اذعان کرد: به دلیل وخامت این اتفاق ما درخواست قرنطینه شهر قم را به دولت پیشنهاد داده ایم اما دولت نسبت به این موضوع مهم هیچ واکنشی نشان نداده و هنوز تصمیمی برای اقدام این امر اتخاذ نشده است.

نماینده مردم قم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آمار مبتلایان به کرونا در قم نگران کننده است و مسئولان نمی‌خواهند مردم از این امر با خبر شوند، چرا که به اضطراب مردم افزوده نشود.

نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه وضعیت قم به دلیل اینکه مرکز بحران است در حالت قرمز قرار دارد گفت: تاکنون ۵۰ نفر از مبتلایان به کرونا در قم جان خود را از دست دادند و دولت هیچ اقدامی تاکنون انجام نداده است.

وی افزود: اقتصاد شهر قم با وجود این امر متحمل ضربه خواهد شد و آمار کسانی که به واسطه این بیماری فوت کرده‌اند تا شب گذشته ۳۲ نفر بود و برخی نیز می‌گویند این آمار ربطی به بیماری کرونا ندارد.

امیر آبادی فراهانی بیان کرد: آنهایی که در بیمارستان کامکار و فرقانی فوت شده‌اند قطعا به بیماری کرونا مبتلا بوده‌اند.

نماینده مردم قم افزود: متأسفانه حتی جواب آزمایش دو تن از کودکان مثبت بوده است.

وی با بیان اینکه بیمارستان‌ها دچار کمبود امکانات پزشکی هستند، بیان کرد: هیچ امکاناتی برای پزشکان و پرستاران در نظر گرفته نشده است و امروز بنده با وزیر بهداشت دعوا کردم که وی وعده فرستادن امکانات  لازم را به قم داد.

نماینده مردم قم گفت: دولت باید شرایط قرنطینه کردن شهر قم را ارزیابی و تکلیف را مشخص کند، البته بنده هیچ‌گونه اقدام ویژه‌ای از سوی دولت ندیدم.

تکذیب آمار فوتی 50 نفر در قم

به گزارش ایسنا، دکتر کیانوش جهانپور رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت در واکنش به این خبر و درباره آخرین آمار مبتلایان کرونا ویروس در کشور، گفت: طبق آمار ارائه شده تا پیش از ظهر امروز تعداد ۱۸ نفر در استان های مختلف مبتلای جدید به کرونا ویروس جدید شناسایی شدند که از این تعداد هشت نفر در استان قم، یک مورد در استان همدان، سه مورد در تهران، دو مورد در مرکزی، دو مورد در استان اصفهان و دو نفر در گیلان مبتلای جدید به کرونا ویروس شناسایی شده است. همچنین از این ۱۸ نفر چهار نفر متاسفانه جان باخته اند.

وی افزود: با این حساب شمار مبتلایان کرونا ویروس مجموعا به ۶۴ نفر و مجموع فوتی ها به ۱۲ نفر رسید.

وی ضمن تکذیب اظهارات نماینده قم درباره وجود ۵۰ فوتی در قم، گفت: این آمار کذب است.

یک چهارم این عدد درست باشد استعفا می کنم

معاون کل وزارت بهداشت خبر فوت ۵۰ نفر در قم بر اثر ابتلا به کرونا را تکذیب کرد.

ایرج حریرچی، معاون وزارت بهداشت درباره آخرین آمار شدگان فوت شدگان بر اثر کرونا گفت: از دیروز تا امروز ۴ نفر به جمع فوت شدگان اضافه شده است و به ۱۲ نفر رسیده است. افراد مبتلا که تست آن‌ها مثبت شده نیز ۵۹ الی ۶۱ نفر است.

وی افزود: تعداد فوت شده اگر صورت باشد، مخرج تعداد افرادی است که مشکوک هستند و فوتی ما از میان افراد مشکوک نزدیک به یک درصد است.

معاون وزیر بهداشت گفت: اگر تعداد فوت شدگان قم نصف یا حتی یک چهارم این عدد هم باشد، استعفا می‌دهم .

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار