معاون وزیر صمت و رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک ‌های صنعتی از فعال‌سازی بیش از 1100واحد صنعتی راکد در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۲۶۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵ 25 February 2020

به گزراش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،محسن صالحی‌نیا در جلسه ستاد تسهیل استان کرمانشاه، با بیان اینکه حفظ و استمرار فعالیت واحدهای موجود یکی از مهم‌ترین محورهای فعالیت وزارت صنعت، معدن و تجارت است، افزود: در همین راستا برای سال جاری هدف‌گذاری فعالسازی ۱۳۵۰ واحد صنعتی راکد را داشتیم که تا به امروز بین ۱۱۰۰ تا ۱۱۲۰ واحد فعال شده‌ و این تعداد معادل حدود ۸۴ درصد هدفگذاری انجام شده است.

وی ادامه داد: رویکرد دیگر ما توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی در ۱۲ استان کشور با توجه به شرایط این استان‌ها است و برای همین منظور کمک‌های بلاعوضی را نیز در نظر گرفتیم که متناسب با شرایط هر استان متفاوت است.

معاون وزیر صمت، کرمانشاه را نیز از جمله این استان‌ها برشمرد و یادآوری کرد: تاکنون ۴۰ درصد از کمک‌های بلاعوضی که برای کمک به زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی استان در نظر گرفته بودیم را پرداخت کردیم و تا پایان سال ۱۰ درصد دیگر را نیز پرداخت می‌کنیم.

صالحی‌نیا در ادامه تنظیم بازار با اولویت تولیدات داخلی و همچنین حمایت از مصرف کنندگان را نیز از دیگر برنامه‌های وزارت صمت برشمرد و تاکید کرد: این تنظیم بازار خصوصا برای محصولاتی مانند فولاد و شکر باید بسیار مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین بر لزوم توسعه صادرات غیر نفتی به عنوان یکی دیگر از راهبردهای وزارت صمت تاکید کرد و گفت: استان کرمانشاه پتانسیل‌های قابل توجهی در این زمینه دارد.

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در ادامه اشاره‌ای به وضعیت شهرک‌های صنعتی و واحدهای مستقر در آن در استان کرمانشاه داشت و عنوان کرد: با توجه به سهم استان کرمانشاه از وسعت و جمعیت کشور باید در زمینه صنایع نیز در بخش‌های مختلف سهم دو تا ۲.۵ درصدی داشته باشد.

صالحی‌نیا با اشاره به اینکه هم اکنون ۴۵ هزار واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی کشور به بهره برداری رسیده که از این تعداد ۱۰ هزار واحد راکد است، یادآور شد: سهم استان کرمانشاه از تعداد واحدهای به بهره‌برداری رسیده یک درصد است.

معاون وزیر صمت سهم استان کرمانشاه از واحدهای در حال ساخت و ساز در شهرک‌های صنعتی را ۲.۲ درصد اعلام کرد و یادآور شد: در زمینه انعقاد قراردادهای شهرک‌های صنعتی در سال جاری نیز کرمانشاه سه درصد سهم کشور را به خود اختصاص داده است.

به گفته صالحی‌نیا سهم کرمانشاه از شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور نیز ۲.۱ درصد است.

وی با اشاره به وضعیت خوب کرمانشاه در بسیاری از این شاخص‌ها، گفت: در زمینه واحدهای به بهره برداری رسیده جای کار بیشتری در استان وجود دارد.

صالحی‌نیا همچنین از تعامل خوب بین سازمان صمت استان و شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه نیز قدردانی کرد و یادآور شد: این تعامل باید برای بهبود شاخص‌های اقتصادی استاد ادامه پیدا کند و همچنین بانک‌ها نیز منابع مالی بیشتری را در اختیار حوزه صنعت استان قرار دهند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار