امروز سامانه بارشی در نیمه غربی کشور فعال است. در نوار غربی، مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز بارش باران و رعدوبرق پیش بینی می‌شود.
کد خبر: ۸۲۶۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸ 25 February 2020

امروز سامانه بارشی در نیمه غربی کشور فعال است. در نوار غربی، مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز بارش باران و رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

 

هشدار سازمان هواشناسی/ برف و باران ایران را فرا می گیرد

اخبار اجتماعی - کارشناس سازمان هواشناسی  گفت: امروز سامانه بارشی در نیمه غربی کشور فعال است. در نوار غربی، مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز بارش باران و رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

به گزارش افکارنیوز، بر اساس نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی امروز سامانه بارشی در نیمه غربی کشور فعال بوده و در نوار غربی، مرکز، دامنه های جنوبی البرز بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

آغاز کاهش دما در استان‌های شمالی

در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی بارش ها به صورت برف خواهد بود. بعدازظهر امروز با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر، بارش و کاهش دما در استان های شمالی آغاز شده و دریا مواج می شود.

 

وزش باد شدید در جنوب خوزستان

شدت بارش در استان‌های لرستان، شمال خوزستان، چهار محال بختیاری، کهکیلویه و بوبر احمد، ایلام، غرب اصفهان، کرمانشاه، مرکزی، همدان و تهران است و در جنوب استان خوزستان وزش باد شدید و در جنوب استان خوزستان وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

هواشناسی سه شنبه 6 اسفند

وضعیت آب و هوا در روز چهارشنبه

صبح چهارشنبه گستره فعالیت این سامانه کل کشور را فرا خواهد گرفت و علاوه بر مناطق فوق در برخی مناطق جنوب، مرکز، شرق و شمال‌شرق کشور نیز بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

به‌تدریج با کاهش فعالیت این سامانه در نیمه‌غربی کشور، در بعدازظهر چهارشنبه این سامانه فقط در شمال‌شرق، شرق سواحل دریای خزر فعال خواهد بود و در نوار شرقی کشور سبب وزش باد شدید و گردوخاک خواهد شد.

خروج سامانه بارشی از کشور در آخر هفته

پنج‌شنبه در نوار شرقی کشور وزش باد شدید و بارش پراکنده رخ خواهد داد و سامانه به‌تدریج از کشور خارج خواهد شد.

جمعه در اکثر مناطق کشور جوی آرام حاکم خواد بود و طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه در نیمه‌غربی کشور افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

هواشناسی سه شنبه 6 اسفند

بارش برف و باران در بیشتر محورهای مواصلاتی کشور

رئیس مرکز اطلاعات کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: محور‌های چالوس و هراز دارای بارش برف و باران و محور فیروزکوه و آزادراه قزوین-رشت دارای بارش باران هستند.

سرهنگ رحمانی تصریح کرد: در محور‌های استان‌های البرز، مازندران، تهران، زنجان و چهارمحال وبختیاری بارش برف و باران و در محور‌های استان‌های اردبیل، گیلان، اصفهان، ایلام، خوزستان، قزوین، قم، لرستان، مرکزی، همدان، کردستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و کرمانشاه بارش باران را شاهد هستیم.

هواشناسی سه شنبه 6 اسفند

توصیه پلیس راهور به رانندگان

سرهنگ رحمانی در توصیه به رانندگانی که قصد تردد در محورهای برفی را دارند، گفت: جهت تردد در محور‌های کوهستانی و برف‌گیر کشور به همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی الزامی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار