سنین بالا و افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای مانند آسم، دیابت یا مشکلات قلبی دارند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری کرونا هستند.
کد خبر: ۸۲۶۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴ 25 February 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:دکتر کدیور فوق تخصص عفونی کودکان در مرکز آموزشی درمانی شهید آیت الله دستغیب گفت:عامل ایجاد بیماری کرونا جدید (کووید – ۱۹) یک ویروس است و نشانه‌های این بیماری ممکن است از فردی که هیچ گونه نشانه‌ای ندارد تا علائم سرماخوردگی ملایم و یا علائم بسیار شدید تنفسی مانند پنومونی (عفونت ریه) و حتی مرگ در افراد مختلف، بروز کند.
چه افرادی بیشتر در معرض خطر هستند؟
او افزود:سنین بالا و افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای مانند آسم، دیابت یا مشکلات قلبی دارند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری کرونا هستند.
راه‌های پیشگیری از ابتلا و گسترش بیماری
این بیماری در اثر ویروسی که در ترشحات تنفسی فرد آلوده است، پخش می‌شود؛ بنابراین بهترین راه پیشگیری، رعایت بهداشت فردی است.
نخست اینکه افراد بهتر است در منزل بمانند و به هیچ وجه از منزل خارج نشوند، مگر در موارد ضروری مانند مراجعه به پزشک.
افراد سالم نیز بهتر است از شرکت در تجمعات مانند میهمانی ها، تولد‌ها و یا حضور در اماکنی که ضروری نیست، خودداری کنند.
شستشوی اصولی همه سطوح و دست‌ها با آب و صابون بسیار اهمیت دارد.
دکتر محمدرحیم کدیورگفت: در زمان عطسه و سرفه باید با دستمال کاغذی، کامل دهان و بینی خود را بپوشانیم و به سرعت آن را به شکل بهداشتی دفع کنیم و در سطل زباله درب دار بندازیم.
در زمان عطسه ناگهانی نیز، باید با استفاده از آرنج از پخش شدن ترشحات دهانی جلوگیری کنیم.
دکتر محمدرحیم کدیوراظهار داشت:زدن ماسک برای افراد سالم ضرورتی ندارد، اما افراد بیمار باید از ماسک استفاده کنند تا از انتقال ترشحات دهانی به دیگران پیشگیری کنند.
هرچند ماسک معمولی جلوی عبور ویروس را نمی‌گیرد، اما به عنوان مانعی برای عبور ترشحات تنفسی است.
ماسک فیلتردار «N ۹۵» هم برای افراد خاص در بیمارستان‌ها و در بخش‌های بستری استفاده می‌شود و افراد عادی لزومی به استفاده از این ماسک ندارند.
فوق تخصص عفونی کودکان در مرکز آموزشی درمانی شهید آیت الله دستغیب گفت:توصیه بسیار مهم این است که با خودمراقبتی چنان بهداشت فردی را رعایت کنیم تا به این ویروس کمتر آلوده شده و این بیماری نیز در سطح جامعه کنترل شود.

برچسب ها: کرونا ، پیشگیری ، بیماری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار