علیرضا صفری با اشاره به اینکه گاهی می‌بینیم افراد بدون استفاده از دستمال، در فضای آزاد سرفه یا عطسه می‌کنند و یا دستمال خود را محافظت نشده در این فضا رها می‌کنند و سلامت دیگران را به خطر می‌اندازند گفت: مراقبت از سلامت دیگران به عنوان حق‌الناس وظیفه آحاد جامعه است.
کد خبر: ۸۲۶۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۴ 25 February 2020
مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان از افزایش سهمیه دارویی بیماران در معرض خطر تامین اجتماعی در مقابله با کرونا خبر داد.

به گزارش فارس، صفری با اشاره به مهمترین راه مقابله با ویروس نوپدید COVID-۱۹ از منظر اجتماعی اظهار کرد: هر یک از افراد به عنوان یک قطعه از پازل یک جامعه مدنی باید نقش خود را در تکمیل سلامت عموم مردم ایفا کنند.

وی با تاکید به اینکه این مهم مستلزم مسؤولیت‌پذیری آحاد جامعه است گفت: مردم عادی، بیماران، تأمین‌کنندگان و فروشندگان کالا‌های اساسی و بهداشتی، مسؤولان نهاد‌های دولتی و غیر دولتی و... هر کدام به عنوان یک قطعه از پازل باید مسؤولیت اجتماعی و انسانی خود را به نحو احسن انجام دهند تا بتوانیم از این شرایط به سلامت عبور کنیم.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان بیان کرد: مردم علاوه بر رعایت اصول فردی در راستای پیشگیری از بیماری خود و خانواده، حتماً سلامت دیگران را هم مد نظر داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه گاهی می‌بینیم افراد بدون استفاده از دستمال، در فضای آزاد سرفه یا عطسه می‌کنند و یا دستمال خود را محافظت نشده در این فضا رها می‌کنند و سلامت دیگران را به خطر می‌اندازند گفت: مراقبت از سلامت دیگران به عنوان حق‌الناس وظیفه آحاد جامعه است.

صفری بیان کرد: مدیریت حضور در سطح شهر و رساندن آن به حداقل و حذف برنامه‌های جمعی و از همه مهمتر عدم مراجعه غیرضروری به مراکز بهداشتی و درمانی و حفظ آرامش خود و دیگران از مواردی هستند که مردم می‌توانند در راستای ایفای مسؤولیت اجتماعی خود گام بردارند.

وی از نقش تأمین‌کنندگان و توزیع‌کنندگان کالا‌های بهداشتی سخن گفت و افزود: افزایش قیمت کالا و احتکار ملزومات بهداشتی و زیر پا گذاشتن مسؤولیت اجتماعی توسط برخی از فروشندگان و تأمین‌کنندگان کالای اساسی و بهداشتی ناراحت‌کننده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان تاکید کرد: مردم با مدیریت درخواست‌ها و تهیه ملزومات بهداشتی به اندازه مورد نیاز و مبتنی بر اصول علمی با نظر رسانه‌های علمی می‌توانند التهاب بازار را کم کنند.

وی به برخی از برنامه‌های کمیته مقابله با کرونا مستقر در مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان در راستای مأموریت سازمانی و نقش اجتماعی اشاره کرد و گفت: افزایش سهمیه دارویی بیماران در معرض خطر مانند بیماران دیابتی، فشارخونی و بیماران قلبی‌و عروقی به منظور کاهش مراجعات آن‌ها و کاهش ابتلا به بیماری کرونا مورد توجه قرار گرفته است.

صفری تحویل ماسک طبی به بیماران مشکوک و تریاژ از مبدأ بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها به صورت سه سطحی و تفکیک فیزیکی مراجعین به سه دسته بیماران مشکوک به کرونا، بیماران تنفسی غیر حاد و سرماخورده و سایر بیماران را از دیگر برنامه‌های کمیته مقابله با کرونا در مدیریت درمان تامین اجتماعی دانست.

وی در پایان از تهیه کیت وسایل حفاظت فردی، محلول‌های گندزدا و ضدعفونی‌کننده و دارو به اندازه کافی برای مجموعه درمانی زیر پوشش تأمین اجتماعی خبر داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار