سخنگوی شهرداری اهواز گفت: برای مقابله با کرونا ویروس امکانات لازم را بسیج کرده ایم و در این راستا نظارت بر جمع آوری عرضه‌کنندگان قلیان در سطح مناطق هشتگانه شهرداری اهواز افزایش یافته است.
کد خبر: ۸۲۶۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۵ 25 February 2020

علی احمدی  درخصوص تمهیدات شهرداری اهواز برای مقابله با ویروس کرونا بیان کرد: پس از آخرین شیفت کاری  ناوگان شهری تمام سطوح داخلی صندلی ها، میله ها و دستگیره های اتوبوس ها را مطابق دستورالعمل بهداشت صدعفونی می کنیم.

وی ادامه داد: در طول روز نیز هر سه ساعت یکبار رانندگان ناوگان اتوبوسرانی، با محلول های بهداشتی دستگیره ها و میله ها را ضدعفونی می کنند.

احمدی با اشاره به اینکه تمام اتوبوس ها باید پیش از سوار شدن مسافران با محلول، ضدعفونی شوند اظهار داشت: همچنین تمام دستگاه های آبسردکن موجود در اتوبوس های ناوگان حمل و نقل عمومی برای مقابله با ویروس کرونا جمع آوری شده اند.

احمدی گفت: سرویس های بهداشتی پارک ها، معابر و پایانه ها نیز به صورت مستمر شست‌وشو و ضد عفونی می شوند و نظارت ها برای وجود مایع دستشویی در سرویس های بهداشتی افزایش یافته است.

وی با اشاره به لزوم نصب بنرهای آموزشی و هشداردهنده برای مقابله با ویروس کرونا در سطح شهر یادآور شد: در فضاهای عمومی مانند معابر و سالن های انتظار پایانه ها به شهروندان درخصوص شیوه مقابله با ویروس کرونا مطابق مصوبه اداره بهداشت اطلاع رسانی می شود.

سخنگوی شهرداری اهواز گفت: سازمان‌مدیریت پسماند شهرداری اهواز نیز مکلف شد آموزش های خودمراقبتی را به کارگران جمع کننده زباله و شاغلان سایت بازیافت زباله بدهد که از امروز این آموزش ها برای کارگران شرق اهواز آغاز شد.

تاکنون هیچ موردی از ویروس کرونا در خوزستان گزارش نشده است و بیمارستان رازی اهواز به عنوان معین در نظر گرفته شده که موارد مشکوک برای بررسی به آن ارجاع می‌شوند.

مدارس، مراکز آموزشی و دانشگاهی سراسر خوزستان به منظور حفظ نکات ایمنی و بهداشتی و به درخواست مردم و رفع نگرانی بهداشتی آنها، تا پایان هفته جاری تعطیل شدند.

بیماری جدید کرونا با نام «کووید-۱۹» از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت و تاکنون ۷۵ هزار نفر را در این کشور مبتلا کرده و جان ۲ هزار و ۲۳۳ تن را گرفته است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار