حاجتی با اشاره به اینکه آب و فاضلاب یکی از اساسی‌ترین مشکلات و معضلات مردم شهر اهواز است، بیان کرد: این روزها اداره کل آب و فاضلاب با مدیریتی دستپاچه و فاقد برنامه‌ریزی برای بهبود وضعیت به سر می‌برد و این اداره باید برنامه دقیق‌تری را برای برون رفت از این بحران ارائه کند.
کد خبر: ۸۲۶۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۶ 25 February 2020

یکصد و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اهواز با پنج دستور کار برگزار شد.

به گزارش"تابناک"؛ فتح الله حاجتی در این جلسه با تشکر از حضور مردم انقلابی ایران اسلامی برای حضور در انتخابات، اظهار کرد: مردم با حضور خود صحنه‌های زیبایی را خلق کردند.

وی با اشاره به اینکه آب و فاضلاب یکی از اساسی‌ترین مشکلات و معضلات مردم شهر اهواز است، بیان کرد: این روزها اداره کل آب و فاضلاب با مدیریتی دستپاچه و فاقد برنامه‌ریزی برای بهبود وضعیت به سر می‌برد و این اداره باید برنامه دقیق‌تری را برای برون رفت از این بحران ارائه کند.

عضو شورای کلان‌شهر اهواز تصریح کرد: این مدیریت اکنون حتی ظرفیت شنیدن انتقاد را ندارد و منتقدان خود را به دادگاه می‌کشاند جایز نیست بر صندلی مدیریت بنشینند.

حاجتی بیان کرد: در زمانی که مسئولان حوزه بهداشت و سلامت به صورت مستمر در خصوص شست و شوی دست‌ها برای مقابله با ویروس کرونا هشدار می‌دهند مردم برخی مناطق شهر اهواز در تأمین آب شرب دچار مشکل هستند.

وی با اشاره به افزایش قطعی آب در اهواز، عنوان کرد: در برخی نقاط این شهر آب شرب تا ۱۲ ساعت در روز قطع است و مدیران آب و فاضلاب اهواز نیز پاسخ درستی نمی‌دهند.

عضو شورای کلان‌شهر اهواز با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب از آب‌گرفتگی گذشته همچنان به تعهدات خود عمل نکرده است، عنوان کرد: بر اساس تعهدات این شرکت بنا بود ایستگاه سپتیک خیابان زند نبش خیابان فرهنگ اصلاح و پمپی نیز به آن ایستگاه اضافه شود که تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

حاجتی گفت: همچنین بنا بود خط فاضلاب کوی مشعلی به کالکتور متصل شود که این اتصال در حد شعار و وعده باقی مانده است.

عضو شورای کلان‌شهر اهواز از دیگر تعهدات شرکت آب و فاضلاب اهواز به تعمیر و راه اندازی پمپ‌های کنسولی پیچی در ایستگاه پیچ‌وار منطقه ۸ اشاره کرد و افزود: همچنین بنا بود لوله‌گذاری خط هزار در بلوار معلم ایجاد شود که نه تنها این مهم محقق نشده بلکه خیابان‌ها نیز توسط این شرکت شخم زده و مردم را در رفت‌وآمد با مشکل مواجه کرده است.

وی بیان کرد: از  نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز، استاندار خوزستان و مسئولان وزارت نیرو می‌خواهیم که به وضعیت اسفبار شرکت آب و فاضلاب اهواز هر چه سریع‌تر رسیدگی کنند و مردم اهواز را از این شیوه مدیریت نجات دهند.

همچنین محمدهادی قنوات اظهار کرد: مردم آگاه و بصیر ایران با درک شرایط حساس و خطیر فعلی، به درخواست مقتدا و رهبر حکیم انقلاب اسلامی لبیک گفتند و با شرکت در انتخابات مجلس یازدهم، حماسه‌ای از جنس شور و شعور خلق کردند.

وی افزود: امیدواریم مجلس یازدهم در تراز انقلاب و ایران باشد و ریل‌گذاری درستی برای ترمیم ناکارآمدی‌های مدیریتی، مشکلات معیشتی و اقتصادی و شکاف‌های اجتماعی داشته باشد. شورای شهر اهواز به عنوان پارلمان محلی و نهادی برآمده از آرای شهروندان اهوازی آمادگی خود را برای هر گونه همکاری با دو نماینده منتخب این شهر و نماینده دیگر که در دور دوم توسط مردم انتخاب می‌شود، اعلام می‌کند.

عضو شورای شهر اهواز ادامه داد: واقعیت این است، مشکلات مزمن اهواز از قبیل مشکلات فاضلاب، پروژه قطار شهری، عدم پرداخت حق آلایندگی توسط نفت و صنایع وابسته، حاشیه‌نشینی چند صد هزار نفری و ناوگان پیر و فرسوده اتوبوسرانی، با ورود جدی و پیگیری و حمایت نمایندگان اهواز در مجلس شورای اسلامی حل خواهد شد.

قنوات بیان کرد: به نمایندگی از شهروندان اهوازی، دست یاری به سوی نمایندگان منتخب جدید دراز می‌کنیم و آمادگی شورای شهر را برای همکاری مشترک با این منتخبان اعلام می کنیم. اهواز با وحدت و هم‌افزایی همه سلایق، قومیت‌ها، جناح‌ها و نخبگان و مردم به آینده‌ای توسعه‌یافته خواهد رسید.

عضو شورای شهر اهواز گفت: نمایندگان جدید منتظر تشکیل مجلس یازدهم و تایید اعتبارنامه‌ها نمانند و از همین امروز کار را آغاز کنند.

قنوات عنوان کرد: نکته مهم دیگری که باید به آن اشاره شود، اپیدمی کروناویروس است که موجب نگرانی و اضطراب بسیاری از شهروندان شده است. شهرداری به عنوان صف اول خدمت‌رسانی به شهروندان در خصوص تامین بهداشت و سلامت عمومی به هیچ وجه مسامحه نکند. ناوگان اتوبوسرانی، آتش‌نشانی و خدمات شهری نیز باید به روز ضد عفونی و در برابر این بیماری مقاوم شوند.

وی افزود: در تاسیسات اداری باید نکات ابلاغی بهداشتی و دستورالعمل‌ها دقیقا رعایت و قرارگاه مشخصی برای رعایت این نکات تعیین شود. همچنین آموزش‌های لازم بهداشتی و ایمنی به کارگران حوزه رفت و روب و فضای سبز داده شود و معاون خدمات شهری بر رعایت و اجرای این نکات نظارت کنند.

عضو شورای شهر اهواز افزود: بخش‌های فرهنگی و تبلیغی شهرداری نیز همه ظرفیت‌های خود را برای ترویج نکات بهداشتی و آگاه‌سازی مردم به کار گیرند. ان شاءلله ملت ایران از این بحران نیز به سلامت عبور خواهد کرد.

رییس شورای اسلامی شهر اهواز نیز در این نشست با اشاره به کمبود تجهیزات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: ۱۹ دستگاه خودروی آتش نشانی اهواز به بازسازی نیاز دارند.

عبدالزهرا سنواتی افزود: برای بازسازی این خودروها به ۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است و باید پیش از بروز یک بحران جدید بازسازی شوند.

وی بیان کرد: شورای شهر اهواز باید این مساله را در قالب طرح به شهرداری ارسال کند تا شهرداری در قالب لایحه آن را تقدیم شورا کرده و ما نیز آن را مصوب کنیم.

درانتهای این جلسه لایحه اصلاحیه برخی از بندهای لایحه دستورالعمل ساماندهی و صدور مجوز احداث و بهره برداری دکل و ایستگاه های مخابراتی ارتباطی شهر اهواز تصویب شد.

همچنین در این جلسه لایحه بودجه سال ۹۸ سازمان قطار شهری شهرداری اهواز به تصویب اعضای شورای شهر اهواز رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار