رییس سازمان صمت خوزستان خبرداد
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان از تشکیل ۶ پرونده تخلف گران‌فروشی در زمینه مواد شوینده و ضدعفونی کننده خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت موضوع پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و نیاز مردم به مواد شوینده و ضدعفونی کننده ۴۰ اکیپ بازرسی در سراسر استان به منظور جلوگیری از گرانفروشی و احتکار این اقلام فعال شده‌اند.
کد خبر: ۸۲۶۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳ 29 February 2020

امیرحسین نظری در خصوص اقدامات نظارتی سازمان صمت خوزستان در زمینه اقلام مورد نیاز مردم برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: در حال حاضر اولویت بازرسان سازمان صمت از بازرسی کالای اساسی خارج شده و بر بازرسی از داروخانه‌ها و مراکز عرضه‌کننده مواد شوینده و بهداشتی که در این شرایط برای مردم از همه چیز ضروری‌تر است، متمرکز شده است.

وی افزود: در حال حاضر بازرسان سازمان صمت در گشت‌هایی مشترک با معاونت غذا و دارو استان و بازرسان سازمان تعزیرات، نسبت به بازرسی از مراکز عرضه مواد بهداشتی، داروخانه‌ها و... به صورت منطقه‌ای اقدام می‌کنند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با بیان اینکه مشکل اصلی کمبود مواد بهداشتی، ضدعفونی کننده و... در استان است، گفت: در استان تولیدکننده مواد ضدعفونی نداریم و در این زمینه مردم با هجوم به مراکز عرضه‌کننده مواد شوینده و بهداشتی نسبت به خرید این اقلام اقدام کرده‌اند و اکنون برخی از فروشگاه‌ها مواد شوینده و ضدعفونی کننده ندارند.

نظری با بیان اینکه با متخلفانی که در شرایط کنونی به دنبال گرانفروشی و سوءاستفاده از شرایط هستند به صورت جدی برخورد می‌شود، تصریح کرد: تاکنون بر اساس بازرسی‌های انجام‌شده ۶ مورد تخلف گرانفروشی در زمینه مواد شوینده و ضدعفونی کننده مشاهده و برای این تخلفات پرونده تشکیل شده است. این پرونده‌ها برای بررسی و صدور حکم به تعزیرات ارسال شده‌اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر به تشویق فروشندگان می‌پردازیم تا کالاهای مورد نیاز مردم را تهیه و در اختیار مردم قرار دهند زیرا جو روانی که در زمینه کروناویروس وجود دارد شرایطی را ایجاد کرده که مردم به اقلامی از جمله ماسک و موادشوینده و ضدعفونی کننده نیازمند هستند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به فعالیت ۴۰ اکیپ بازرسی در سراسر استان به منظور جلوگیری از گرانفروشی و احتکار مواد شوینده و ضدعفونی کننده با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا اظهار کرد: این اکیپ‌ها در قالب گشت‌های مشترک به بازرسی و نظارت بر بازار عرضه موادشوینده و ضدعفونی کننده و همچنین داروخانه‌ها اقدام می‌کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار