استاندار فارس تاکید کرد که تقلیل ساعت کاری در ادارات و سازمان‌های دولتی این استان، در دستور کار قرار ندارد.
کد خبر: ۸۲۷۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۶ 29 February 2020

تابناک فارس به نقل از ایسنا:عنایت‌الله رحیمی بعدازظهر شنبه ۱۰ اسفند در کارگروه سلامت استانداری فارس تاکید کرد: تنها افراد و کارمندانی که مبتلا به بیماری‌هایی نظیر سرماخوردگی شدید می‌شوند، می‌توانند مشمول دورکاری باشند.

او افزود: با توجه به لزوم اعمال مراقبت‌های اجتماعی و بهداشتی در پی شیوع کرونا ویروس، هنوز ضرورتی برای کاهش زمان فعالیت ادارات در استان فارس دیده نشده است.

استاندار فارس تاکید کرد: در صورت نیاز به تقلیل ساعت کاری، از طریق استانداری فارس به اطلاع تمام دستگاه‌های اجرایی خواهد رسید.

رحیمی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های ذیربط نظارت خود را بر حسن انجام کار و عرضه واحدهای عرضه کننده محصولات ضد عفونی کننده مورد توجه قرار دهند، عنوان کرد: هیچگونه افزایش قیمت غیر عقلانی در استان قابل پذیرش نیست.

او ضمن تقدیر از ارائه خدمات سلامت توسط جامعه پزشکی استان، اضافه کرد: مصوباتی که در کارگروه سلامت مورد پذیرش قرار می‌گیرد یک رویکرد ویژه دارد و آن هم عملیاتی شدن مصوبات است.

استاندار فارس همچنین با تاکید بر رفتار عقلانی در تصمیم گیری‌ها، گفت: آموزشهای خودمراقبتی و مراقبت‌های اجتماعی توسط دستگاه‌های مختلف نظیر علوم پزشکی می‌تواند آرامش در جامعه ایجاد کند، البته یکی از موضوعاتی که بیشتر در اجتماع باید مد نظر باشد ارائه خدمات پزشکی به جانبازان شیمیایی است.

رحیمی تاکید کرد: در مواردی که افراد دارای نتایج مثبت کرونا باشند، دانشگاه علوم پزشکی با تهیه پرونده ضمن تحت پوشش قرار دادن خانواده افراد مبتلا به کرونا، خدمات درمانی مناسبی برای این افراد در نظر بگیرد.

او در خصوص کنترل مبادی ورودی استان نیز عنوان کرد: در شهرها اگر نیاز به کنترل افراد وارد شونده به شهر و یا استان وجود داشته باشد این موضوع توسط دانشگاه‌علوم‌پزشکی مطرح و توسط پلیس راهور در سطح استان اجرایی می‌شود.

استاندار فارس با اشاره به تعطیلی مراکز آموزشی نیز گفت: تعطیلی مدارس و مجتمع‌های آموزشی توسط ستاد ملی انجام شده اما می‌توان از ظرفیت‌های مراکز آموزشی عالی در سطح استان بهره برد تا شاهد این موضوع باشیم که خدمت رسانی بیشتری به افراد جامعه ارائه می‌شود.

رحیمی به دستگاه‌های نظارتی نیز توصیه کرد که با فعالیت بیشتر به ویژه در فضای مجازی، ضمن جلوگیری از ایجاد شبهات با افرادی که نسبت به نشر اکاذیب در اقدام می‌کنند، برخورد مناسب انجام دهند. در صورت لزوم دستگاه قضایی نیز آماده رسیدگی به این گونه پرونده‌ها است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار