مدیرکل بهزیستی مازندران از راه‌اندازی سامانه تلفنی مشاوره به مددجویان بهزیستی خبر داد و گفت: این سامانه در مورد کاهش استرس کرونا و چگونگی رویارویی مددجویان بهزیستی با این بیماری مشاوره می‌دهد.
کد خبر: ۸۲۷۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۱ 02 March 2020

فرزاد گوهردهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مشاوره کاهش استرس کرونا به مددجویان بهزیستی در پی افزایش نگرانی و بار سنگین روانی پیرامون ابتلا به ویروس کرونا است تا بتواند جامعه هدف بهزیستی که از اقشار آسیب پذیر هستند را راهنمایی کند.

وی ادامه داد : مشاوره کاهش استرس از طریق سامانه تلفنی ۱۴۸۰ صدای مردم و شماره ۱۲۳ اورژانس اجتماعی است که از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب قادر به ارائه مشاوره روانشناسی هستند.

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: ۱۵ نفر از متخصصین مشاوره و روانشناس در این سامانه حضور خواهند داشت و در زمینه کاهش استرس بیماری کرونا مشاوره خواهند داد.

به گفته گوهردهی این سامانه صرفا مربوط به مشاوره کرونایی خلاصه نمی شود و مددجویان بهزیستی و حتی افراد عادی می توانند مسائل روحی و فشارهای روانی و دیگر آسیب های اجتماعی خود را با مشاوردرمیان بگذارند.

وی همچنین اضافه کرد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مازندران چندین پزشک نیز در مراکز مشاوره حاضر بوده و با همکاری مشاوران مرکز تلفنی خدمات بهداشتی نیز ارائه می کنند.

مدیکل بهزیست مازندران یکی از اهداف استقرار تیم های مشاوره در سامانه تلفنی بهزیستی عدم حضور فیزیکی مددجویان و مردم مازندران برای دریافت خدمات مشاوره است که در راستای مصوبات قرارگاه پدافند زیستی خواهد بود.

گوهردهی همچنین از تهیه بسته های بهداشتی برای مراکز و مددجویان حاشیه استان خبر داد و گفت: به دلیل فقدان برخورداری و عدم توان تهیه اقلام بهداشتی بسته هایی شامل دستکش ، مواد ضدعفونی کننده و دیگر موارد تهیه و به مددجویان این مناطق تحویل شد.

وی درمورد مراکز شبانه روزی بهزیستی نیز گفت : مبلغی برای تهیه اقلام بهداشتی از سوی سازمان بهزیستی به حساب مراکز واریز شده تا خودشان اقدام به نیاز بهداشتی کنند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از ۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

به گزارش ایرنا، آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در ایران تا ظهر یکشنبه ( یازدهم اسفند) به ۹۸۷ نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به ۵۴ نفر رسیده است همچنین۱۷۵ نفر از مبتلایان بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار