شهرستان بابل با جمعیت ۵۳۶ هزار نفری یکی از پرجمعیت ترین شهرستان های مازندران است که دارای ۶ بخش و هفت شهر است.
کد خبر: ۸۲۸۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹ 03 March 2020

کرونا فعالیت بازاریان بابل را از امروز دوشنبه محدود کرد و به ساعت ۸ صبح الی ۱۲ ظهر کاهش داد .

 با توجه به گسترش کرونا ویروس در بابل و در جهت پیشگیری از این ویروس اتاق اصناف بابل طی یک نامه ای از تمام اتحادیه‌های صنفی خواست که کلیه کسبه و بازاریان از امروز ساعت کاری آنها از ۸ صبح تا ۱۲ ظهر محدود باشد.

در این اطلاعیه آمده است با توجه به گذر شیوع ویروس کرونا از مرحله هشدار و وضعیت بحرانی آن ، فعالیت های بازاریان و اصناف محدود می شود لذا در ساعات عصر و شب تعطیل خواهد بود و اجازه فعالیت نخواهند داشت .

اصناف بابل تنها به واحدهای تامین کننده ارزاق عمومی مانند نانوایی ، قصابی ، مرغ فروشی ، خواربار و لبنیات و میوه و تره بار اجازه فعالیت کامل طی صبح و عصر را داده است.

اتاق اصناف تاکید کرد با فعالیت اصناف در خارج از ساعات اعلام شده برخورد قانونی خواهد شد.

این در حالی است که برخی از بازاریان از ۲ ماه پیش برای ایام عید اقدام به خرید کالاهای مورد نیاز اعم از لباس و پوشاک، گلدان، کیف و کفش و دیگر اقلام مورد نیاز کردند و نگران چک هایی هستند که باید فروردین پرداخت شود.

یکی از بازاریان به خبرنگار ایرنا گفت: ۲ ماه پیش مبلغ ۲۰ میلیون تومان لباس و روسری برای شب عید خریداری کردم و ۱۶ فروردین باید چکم را پاس کنم .

محمود حبیبی افزود : هر ساله در ایام نوروز در بازارهای هفتگی و روزانه عید غرفه ای اجاره و در آنجا بساط پهن می کنم تا کالاها را به فروش برسانم ولی امسال وضعیت متفاوت است و ضررهای زیادی کردم.

وی بیان کرد: مغازه دار هم هستم ولی از اول اسفند تاکنون شاید پنج مشتری برای خرید به مغازه ام آمدند.

یک مغازه دار دیگر هم گفت : مبلغ ۵۰ میلیون تومان گلدان از اصفهان خریداری کردم و تاکنون ۶۰ هزار تومان از گلدان هایم به فروش رفت و این در حالی است که مبلغ ۴۰ میلیون تومان تا آخر فروردین رو باید پرداخت کنم.

شهرستان بابل دروازه ورودی ویروس کرونا به مازندران بود. بر اساس آخرین اطلاعات ۲۱۴ تخت در بیمارستان های بابل برای پذیرش بیماران مشکوک به بیماری کرونا ویروس در نظر گرفته شده است که از این تعداد تخت ها ۲۴ تخت در بیمارستان میناگر و ۱۹۰ تخت در بیمارستان شهید یحیی نژاد بابل مستقر می باشد.

تاکنون ۱۳۰ بیمار مشکوک به ویروس کرونا در این دو بیمارستان میناگر و شهید یحیی نژاد بابل بستری شدند و تا زمان بهبودی تحت مراقبت های ویژه قرار دارند.

همخچنین برخی از پزشکان مبتلا که در مطب ها و بهداشت و درمان فعالیت می کنند همچون برخی از مردان و زنان با این بیماری در خانه هایشان به صورت قرنطینه دست و پنجه نرم می کنند تا آنجا که پنج نفر از کارمندان دستگاههای اجرایی اعم از آموزش و پرورش، دانشگاه و غیر آن در این زمینه گفتند که چهار الی پنج روز در قرنطینه خانگی بسر می بریم و حتی بچه های خودمان را نمی بینیم.

هم اکنون روزانه ۲۰۰ بیمار مشکوک به کرونا به مراکز درمانی ، بیمارستان ها و کلینیک های شهرستان بابل مراجعه می کنند و این روند همچنان روند صعودی دارد.

شهرستان بابل با جمعیت ۵۳۶ هزار نفری یکی از پرجمعیت ترین شهرستان های مازندران است که دارای ۶ بخش و هفت شهر است.

هفت بیمارستان آموزشی درمانی هم اکنون زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی بابل خدمات درمانی مورد نیاز را به بخشی از مردم مازندران ارائه می دهد.

این بیمارستان ها شامل آیت الله روحانی ، شهید یحیی نژاد ، شهید بهشتی ، بیمارستان ۱۷ شهریور مرزیکلا ، بیمارستان کودکان امیرکلا ،مرکز ناباروری فاطمه الزهرا و همچنین بیمارستان پرتو درمانی شهید رجایی بابلسر است.

دانشگاه علوم پزشکی بابل مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران ۹ دانشکده حدود چهار هزار دانشجو و ۳۶۰ عضو هیئت علمی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار