مسئول آزمایشگاه اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: طبق اعلام مسئول بهداشت و محیط زیست بیمارستان رازی، تصفیه‌خانه فاضلاب این بیمارستان بدون مشکل فعال است.
کد خبر: ۸۲۸۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۴ 03 March 2020

صغری رستمی در پاسخ به نگرانی هایی که از فعالیت تصفیه خانه بیمارستان رازی در بین شهروندان مطرح شده، اظهار داشت: کارشناسان محیط زیست دو هفته پیش از تصفیه خانه این بیمارستان بازدید کرده بودند که در آن زمان مشکلی نداشته و فعال بوده است.

وی افزود: با توجه به قرنطینه این بیمارستان امکان بازدید مجدد وجود نداشته و امروز طی استعلام از مسئول بهداشت و محیط زیست بیمارستان رازی، اعلام کردند که این تصفیه خانه فعال است و جای نگرانی وجود ندارد.

رستمی گفت: در بازدید دو هفته پیش، تنها بیمارستانی که تصفیه خانه آن در مدار نبوده، بیمارستان گلستان اهواز بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان همچنین درباره نحوه دفع پسماندهای عفونی بیمارستان رازی اهواز گفت: بی‌خطرسازی زباله‌های عفونی در این بیمارستان طبق روال گذشته در حال انجام بوده و مشکلی ندارد.

محمدجواد اشرفی افزود: در حال حاضر همه بیمارستان‌های استان به سیستم امحای زباله‌های عفونی مجهز هستند.

وی اضافه کرد: بیماری کرونا زباله خاص یا ترکیبات جدیدی تولید نمی‌کند و شیوه برخورد با آن همانند سایر بیماری‌های حاد تنفسی است، بنابراین با سیستم‌های فعلی امحای زباله در بیمارستان‌ها امکان بی‌خطرسازی آن وجود دارد.

بر اساس این گزارش، در روزهای اخیر برخی شهروندان از نحوه کار تصفیه خانه بیمارستان رازی و بیخطرسازی زباله‌های عفونی در این بیمارستان اظهار نگرانی کرده بودند. فاضلاب بیمارستان رازی همچون سایر بیمارستان های اهواز به رودخانه کارون تخلیه می‌شود.

بیمارستان رازی محل قرنطینه بیماران مبتلا به کرونا در خوزستان است. بر اساس اعلام احسان‌پور سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تا روز دوشنبه ۳۰ مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در خوزستان شناسایی شده که از این تعداد ۹ نفر فوت شدند.

به گفته رییسی معاون وزیر بهداشت، تا امروز مجموع ابتلای قطعی به ویروس کرونا به ۲ هزار و ۳۳۶ نفر و فوتی قطعی به ۷۷ نفر رسیده است و ۴۳۵ نفر در مجموع بهبود یافته‌اند.

نخستین بیماران مبتلا به ویروس جدید کرونا با نام «کووید-۱۹» که از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافته بود، ۳۰ بهمن امسال از سوی وزارت بهداشت ایران اعلام شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار