این قرارگاه که از آغاز شناسایی مورد مشکوک کرونا در مازندران برگزاری نشست هایش را آغاز کرد به مروز زمان جلساتش را به روزی ۲ با افزایش داد و در هر جلسه هم مقراتی را مصوب و ابلاغ کرد تا زنجیره کنترل و پیشگیری تکمیل شود.
کد خبر: ۸۲۸۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۰ 03 March 2020

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران آمار جان‌باختگان بیماری کرونا در استان را تا سه‌شنبه شب ۱۱ نفر اعلام کرد و گفت که بیشتر این افراد دارای بیماری زمینه‌ای بودند.

دکتر سید عباس موسوی سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت که تاکنون ابتلای ۷۲ نفر به بیماری کرونا در استان هم مثبت بوده است که تحت مراقبت و درمان قرار دارند.

وی توضیح داد : آمار افرادی که نمونه آزمایش آنها به ویروس کرونا در استان مثبت شده نسبت به ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ نفر بیشتر شد و تمامی این افراد در مراکز درمانی و بیمارستانی تحت مراقبت های ویژه و درمان قرار دارند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین گفت که تاکنون ۱۳۰ نفر از افرادی مبتلا به کرونا در استان پس از درمان از بیمارستان ها و مراکز درمانی ترخیص شدند.

دکتر موسوی افزود که هم اکنون حدود ۲۰۰ بیمار مشکوک به ویروس کرونا نیز در مراکز بیمارستانی و درمانی این استان بستری هستند.

نخستین مورد مشکوک به کرونا در مازندران چهارشنبه ۳۰ بهمن مشاهده و روز پنجشنبه هم ۲ نفر جدید در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بابل به آن اضافه شد.

اقدامات کنترلی و مقابله ای برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بلافاصله پس از مشاهده نخستین مورد در دستور کار قرار گرفت و در مرحله نخست چهار بیمارستان در استان برای قرنطینه ، رسیدگی و درمان افراد مشکوک در نظر گرفته شد.

تعطیلی مدارس ، دانشگاهها ، مهدهای کودک و مراکز توانبخشی نیز اقدامات بعدی بود که صورت گرفت و به مرور به تعطیلی سایر مراکز تجمع انسانی ، تب سنجی مسافران ورودی به استان ، هشدار نسبت به هرگونه سفر به استان ، دورکاری بخشی از ادارات ، ضدعفوی کردن خیابان ها و اماکن عمومی ، اختصاص فضای درمانی و بیمارستانی بیشتر برای پذیرش افراد مشکوک ، ارائه آموزش های مورد نیاز به شهروندان برای حفظ بهداشت فردی و همچنین آموزش به متصدیان کسب و کارهای مختلف در این زمینه اقدامات دیگری بود که از سوی قرارگاه پدافند زیستی استان صورت گرفته است.

این قرارگاه که از آغاز شناسایی مورد مشکوک کرونا در مازندران برگزاری نشست هایش را آغاز کرد به مروز زمان جلساتش را به روزی ۲ با افزایش داد و در هر جلسه هم مقراتی را مصوب و ابلاغ کرد تا زنجیره کنترل و پیشگیری تکمیل شود.

قرارگاه پدافند زیستی استان در ۲ روز گذشته هم سطح هشدارها را افزایش داده و از فرمانداران و مسئولان شهرستان ها خواسته است تا اقدامات محدود کننده را در صورت نیاز گسترش دهند که در همین زمینه اصناف شهرستان بابل از امروز سه شنبه ساعت کاری بازاریان و کسبه را محدود به دوره زمانی ۸ صبح تا ۱۲ ظهر کرد و بعد از این ساعت تنها عرضه کنندگان لوازم اساسی و حیاتی مانند فروشگاههای عرضه مواد غذایی ، مرغ و گوشت ، تره بار و میوه ، نانوایی ها و مراکز فروش در همین راستا می توانند فعالیت داشته باشند و بقیه فروشگاهها و مغازه ها در صورت ادامه فعالیت در زمان ممنوعه جریمه می شوند.

صنف طلافروشان شهرستان تنکابن هم از دیروز این کسب و کار را برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا تعطیل کرد و سایر شهرستان ها هم محدویت های مختلف را برای پیشگیری از این بیماری به اجرا گذاشته اند.

همکاری همه جانبه مردم و مسئولان در کنار تلاش خستگی ناپذیر و شبانه روزی کادر درمانی زیر پوشش دانشگاههای علوم پزشکی مازندران و بابل سبب شده است تا حرکت قطار پیشگیری از بیماری کرونا با سرعت مناسب ادامه یابد.

استاندار مازندران نیز در این مدت در مناسبت ها و نشست های مختلف از جمله در گفت و گو با رسانه ها بر ضرورت قرنطینه داوطلبانه شهروندان برای مدتی تاکید کرد و از تمامی مردم استان خواست تا در اجرای مصوبات قرارگاه پدافند زیستی همکاری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار