شهردار اصفهان:
شهردار اصفهان گفت: اقدامات شهرداری برای عید نوروز تعطیل نمی شود بلکه متفاوت از سال های قبل برگزار می شود، بهار آمدنی است و باید از آن استقبال کنیم.
کد خبر: ۸۲۸۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۳ 05 March 2020

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت اله نوروزی در برنامه رادیویی «شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو» با اشاره به اینکه این روزها بزرگترین چالش برای شهروندان ویروس کرونا است، اظهار کرد: شهرداری همزمان با شیوع اقدامات جدی را آغاز کرد و در همان ابتدا دستورات هفت گانه صادر و ستاد ویژه مقابله با کرونا در شهرداری تشکیل شد.
وی با بیان اینکه در همین راستا ناوگان حمل و نقل عمومی ضدعفونی شد، گفت: همه ناوگان اعم از مترو و اتوبوس ها، پایان هر شب ضدعفونی می شود. در ابتدای هفته جاری هم دومین مرحله را با ضدعفونی معابر، ادارات، بانک ها، بیمارستان ها، ایستگاه های اتوبوس و مکان های پرتردد توسط 25 خودروی مه پاش آغاز کردیم.
شهردار اصفهان تصریح کرد: در گام بعدی لایحه 10 میلیاردی را به شورای شهر داده و در همان روز شورا این مصوبه را تصویب کرد تا برخی اقدامات دیگر برای مقابله با کرونا انجام شود. مقرر شد در جلسه با مدیران و ستاد ویژه ای که همه دستگاه ها حضور دارند میز خدمت شهرداری به صورتی عمل کند که تبدیل به میز آموزش شود و ابزار و لوازم مورد نیاز در اختیار مردم قرار گیرد.
وی با بیان اینکه نیروهای پسماند، فضای سبز و پاکبانان شهر اصفهان جزو نیروهای آسیب پذیر در مقابله با این ویروس هستند، گفت: از همین رو به پیمانکاران اعلام کردیم هر روز ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی را به میزان مورد نیاز در اختیار کارگران قرار دهند.
نوروزی اظهار کرد: برای اطلاع رسانی در این زمینه هم در سطح شهر و فضای مجازی مطالبی را منتشر کردیم و طرح های گرافیکی آموزشی را در سطح شهر منتشر کردیم.
وی با بیان اینکه برای مقابله با کرونا دستگاه های دیگر هم وارد همکاری شدند و مردم مراقبت انجام می دهند اما باید در این فضا خود را برای استقبال از بهار آماده کنیم، افزود: شهر موجود زنده است و در حوزه شهری، فضاسازی لازم در حال انجام است. در همین راستا زیباسازی و پیرایش شهری در حال انجام است و با توجه به اینکه امسال فضا را متفاوت از هر سال دیده بودیم، نوروز امسال هم با توجه به شیوع کرونا متفاوت است.
شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه تلاش داریم با این اقدامات امید به زندگی را در مردم تقویت کنیم، اظهار کرد: هرچه امید بیشتر باشد، تاب آوری شهر هم بیشتر و هرچه تاب آوری بیشتر شود، شرایط برای غلبه بر ویروس فراهم می شود. تمام تلاش ما این است ضمن اینکه مراقبت ویژه انجام شود، ضدعفونی هم صورت گیرد چراکه به دنبال کاهش استرس مردم هم هستیم و اگر نظافت شهر رعایت شود روحیه مردم هم برای مقابله با این ویروس افزایش می یابد.
وی افزود: برای استقبال از نوروز هم در سطح شهر رنگ آمیزی و شست و شوی معابر را مانند سال های انجام می دهیم. برای نوروز امسال گل کاری بیشتر شده است.
نوروزی اظهار کرد: هر سال روز درختکاری درخت می کاشتیم امسال امکانی که همه در جایی جمع شویم وجود ندارد اما روز درختکاری را رها نمی کنیم؛ با توجه به اینکه بیمارستان ها به عنوان نقطه حساس و مراکزی که برای مقابله با کرونا به مردم خدمت می کنند، به شمار می رود، امسال روز درختکاری در یکی از بیمارستان های اصفهان انجام می شود.
وی افزود: همچنین سال آینده در روز جهانی پرستار میدانی را به نام پرستار یا پزشک و محلی را به نام حوزه سلامت نامگذاری می کنیم.
نظارت مستمر روی بازارهای کوثر ادامه دارد
شهردار اصفهان از توزیع 30 هزار نهال رایگان به مردم گفت و تصریح کرد: چون می خواهیم از شهروندان مراقبت بیشتری شود، امسال درختان به آدرس هایی که مردم در زمان ثبت نام عنوان کرده اند، تحویل می شود.
وی در مورد ضدعفونی بازار گل و گیاه و بازارهای کوثر که مورد پرسش یکی از شهروندان بود، گفت: این بازارها محل های عمومی پرترددی است که در ایام نوروز از استقبال بیشتری برخوردار است به همین سبب از همان روز اول روی این مکان ها متمرکز شدیم و دستکش در اختیار هر فردی که بخواهد وارد بازارها شود، قرار می گیرد و فضا نیز مرتب ضدعفونی می شود.
نوروزی تصریح کرد: شهرداری یک دستگاه خدمات رسان دائمی و مستمر است بنابراین شهرداری در هیچ زمانی تعطیل نیست و نظارت روی بازارهای کوثر ادامه دارد.
وی با اشاره به اینکه استقبال برای خرید از بازارهای کوثر در اصفهان بسیار بالا است اما به گونه ای مدیریت کردیم که همه اقلام مورد نیاز مردم در بازارها موجود باشد، گفت: اقدامات شهرداری هم برای عید نوروز تعطیل نمی شود بلکه متفاوت از سال های قبل برگزار می شود، بهار آمدنی است و باید از آن استقبال کنیم.
شهردار اصفهان در مورد پارکینگ بازار گل و گیاه همدانیان هم اظهار کرد: قرار شد بازار کوثر 5 که در مجاورت این بازار قرار دارد، پارکینگ خود را به پارک خودروهایی که به بازار گل و گیاه مراجعه می کنند، اختصاص دهد.
افزایش سطح تولید و استفاده از مواد ضدعفونی کننده در اصفهان
وی بیان کرد: البته احداث بازار بین المللی گل و گیاه ارغوان هم پیشرفت خوبی داشته است و برای حل مسئله پارک خودروها در بازار همدانیان، باید روی احداث بازار بین المللی متمرکز شویم تا مشکلات مردم حل شود که این پروژه تا اواسط سال آینده بهره برداری می شود.
نوروزی با بیان اینکه در ستاد ویژه مقابله با کرونا در شهرداری اصفهان، مدیران دانشگاه علوم پزشکی هم حضور دارند و چگونگی ضدعفونی شهر با نظر تخصصی این نهاد انجام می شود، اظهار کرد: برای تامین مواد مورد نیاز ضدعفونی با کارخانه ای صحبت کردیم و در حال حاضر هم سطح تولیدات و کار ما هم بیشتر شده است.
شهروندان تا تیرماه سال آتی برای انجام امور اداری پروانه ساختمانی فرصت دارند
وی در مورد صدور پروانه ساختمان و تجمع مردم در شهرداری هم به راهکاری در این زمینه اشاره و تصریح کرد: برای اینکه مراجعات و تجمع برای دریافت پروانه ساختمانی زیاد است، نامه ای را تهیه و به شورای شهر ارسال کردیم مبنی بر اینکه حساب های مالی مربوط به دریافت پروانه تا پایان سال جاری مشخص شود و تا 4 ماه آینده برای انجام امور اداری به مردم فرصت دهیم. با این اقدام فقط کافی است شهروندان یک بار برای محاسبات مراجعه کنند و پرونده مفتوح می ماند و تا تیرماه سال 99 می توانند به شهرداری های مناطق مراجعه و بقیه کار خود را انجام دهند.
شهردار اصفهان به توجه شهرداری برای حفاظت از کودکان کار در مقابله با کرونا خبر داد و افزود: در این زمینه فعالیت هایی را در مناطق کمتر برخوردار انجام دادیم و این اقدامات در حال اجراست.
وی افزود: ما به عنوان یک دستگاه عملیاتی به نبرد با ویروس کرونا می رویم اما نسخه این کار را باید متخصصان بپیچند و باید اقدامات منسجم داشته باشیم تا ویروس را مهار کنیم.
نوروزی در مورد سوال یکی از شهروندان در خصوص افزایش دفعات جمع آوری پسماند در شهر اصفهان هم اظهار کرد: در حال حاضر تعداد دفعات جمع آوری زباله در شهر مشکلی ندارد و گزارشی که حکایت داشته باشد روند این نوع جمع آوری، موجب شیوع بیماری می شود، نداشته ایم اما اگر لازم باشد لحظه ای عمل کنیم، انجام می دهیم هرچند همه این بحث ها کارشناسی است و مورد بررسی قرار می گیرد.
جاده فرزانگان پایان امسال آماده بهره برداری است
وی در مورد آسفالت خیابان جلوان هم که مورد نقد یکی از شهروندان منطقه 14 بود هم گفت: این خیابان اگر در محدوده شهر باشد از همین امروز باید مشکل حل شود. اما بخشی از این خیابان در محدوده شهر نیست و در حریم واقع شده که به همین دلیل خدمات رسانی به آن جزو ماموریت شهرداری نیست بلکه متولی دیگری یعنی راه و شهرسازی دارد.
شهردار اصفهان برای حل مشکلات ترافیکی این خیابان به افتتاح جاده فرزانگان در پایان سال جاری اشاره کرد و افزود: شهرداری های دو منطقه 10 و 14 اصفهان نقش مهمی در ساخت این جاده داشتند و قول دادیم اواخر اسفند این پروژه در اختیار مردم قرار گیرد.
وی در مورد حل مشکل پارک اتوبوس ها و مینی بوس ها روبروی جامعه نابینایان اصفهان هم که مورد درخواست یکی از شهروندان بود، گفت: برای اینکه حقی ضایع نشود تاکید شده اتوبوس ها در زمان پارک در ایستگاهی که در نزدیکی این موسسه وجود دارد، خاموش بمانند. همچنین به بازرسان تاکید می کنم که نظارت بیشتری در این خصوص داشته باشند.
نوروزی در مورد مسدود شدن خیابان نیروگاه توسط میوه فروش ها نیز تصریح کرد: جاده نیروگاه به شهرک عباسپور، بلوار شفق و درچه وصل می شود و در یکی دو سال گذشته از سه راهی که به درچه و نیروگاه ختم می شود مغازه ها آزادسازی و بلواری در محدوده شهر اصفهان احداث شد که به همین سبب مشکلی در این قسمت به لحاظ ترافیکی وجود ندارد.
وی افزود: مدیریت شمال این خیابان با شهرداری اصفهان و جنوب آن با شهرداری درچه است که در قسمت مربوط به اصفهان به دلیل حضور نیروهای سدمعبر مشکلی وجود ندارد با این حال هرجا مرز مشترک با شهرها داریم آماده همکاری هستیم تا مردم احساس رفتارهای غیرعادلانه نداشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار