استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی گفت: درخت‌کاری، یکی از روش های صیانت از طبیعت است که توجه کافی به این موضوع، تضمین‌کننده حیات نسل‌های آینده است.
کد خبر: ۸۲۸۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۳ 05 March 2020

به گزارش تابناک تبریز،محمدرضا پورمحمدی امروز پس از غرس یک اصله نهال در محوطه استانداری به مناسبت روز درخت‌کاری و هفته منابع طبیعی، گفت: طبیعت، بستر زندگی ماست و بدون صیانت از طبیعت و محیط زیست و تلاش برای رفع مشکلات این حوزه، نمی توان انتظار پیشرفت و توسعه جامعه را داشت.

وی از درختان و فضای سبز به عنوان شش‌های جامعه بشری نام برد و افزود: کاشت درخت علاوه بر زیباسازی محیط و منظر شهر، در تزریق اکسیژن به جامعه و جلوگیری از آلودگی هوا نیز نقش بسیار مهمی دارد.

وی با انتقاد از تغییر کاربری فضاهای سبز برای ساخت‌وسازهای بی‌رویه، اظهار داشت: تبریز در گذشته تاریخی خود به یک باغ‌شهر معروف بود؛ اما امروز بسیاری از باغات تبریز از بین رفته که باید همت کنیم و این ویژگی را به تبریز بازگردانیم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه برخی از شهرهای استان همچون مرند و مراغه، وضعیت باغ‌شهری خود را حفظ کرده‌اند، افزود: روز به روز باید شاهد افزایش فضای سبز در استان باشیم.

پورمحمدی ادامه داد: آینده درخشان نسل‌های آتی در گرو وجود طبیعتی سالم است که درخت‌کاری و افزایش فضای سبز از جمله مهم‌ترین عوامل در این زمینه محسوب می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار