رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به تمهیدات این سازمان برای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس، جزئیات بسته حمایتی مالیاتی برای اصناف و کسب‌کارهای آسیب دیده از این ویروس را تشریح کرد.
کد خبر: ۸۲۸۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲ 06 March 2020

امید علی پارسا با اشاره به تمهیدات سازمان امور مالیاتی برای حمایت از اصناف و کسب‌و کارهای آسیب دیده از کرونا، گفت: اولین اقدام این سازمان در این زمینه لغو جلسات هئیت حل اختلاف مالیاتی برای اشخاص حقیقی و در مورد اشخاص حقوقی هم تصمیم‌گیری در این مورد را به مدیران کل آن استان داده‌ایم که براساس شرایط عمل کنند. این امر بدین معنی است که بررسی پروند‌ها به سال آینده موکول می‌شود.

وی ادامه داد: دومین اقدام درباره بخشودگی جرایم قابل بخشش مالیاتی بود که مهلت آن تا پایان اسفند بود که به بخش تولید ۹۰ درصد و به بخش خدمات ۸۰ درصد بخشودگی می‌دادیم؛ این مورد را برای سه ماه تمدید و ابلاغ کردیم.

این مقام مسئول که در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری صحبت می‌کرد، افزود: اوراقی قطعی که از ۱۲ بهمن به بعد بدهی مالیاتی آن‌ها به قطعیت می‌رسد اگر تا پایان خرداد ماه بدهی را پرداخت کنند، ۱۰۰ درصد مشمول بخشش می‌شوند.

وی ادامه داد: پرداخت تسهیلات را با مشارکت بانک مرکزی از ۱۰۰ میلیون به ۲۰۰ میلیون برای اشخاص حقیقی افزایش دادیم که نیازی به استعلام وضعیت مالیاتی نباشد و برای اشخاص حقوقی هم پرداخت تسهیلات به آن‌ها را از ۳۰۰ میلیون به ۵۰۰ میلیون افزایش دادیم که از شنبه ابلاغ می‌کنیم.

پارسا در پاسخ به اینکه آیا میزان مالیات‌های پرداختی کاهش پیدا می‌کند، گفت: ما یک بسته ۶ بندی را به شورای هماهنگی اقتصادی ارائه کرده‌ایم که در آن بسته، موردی همچون تعویق بدهی‌های قطعی مالیاتی درنظر گرفته شده است و ما اختیاری در امهال نداریم و این موضوع را پیشنهاد دادیم اگر تصویب شود حتما اعمال می‌کنیم.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی در ادامه درباره تمدید جوازهای کسب که دیگر در این شرایط استعلام در این زمینه صورت نگیرد، خاطرنشان کرد: سازمان مالیاتی این موضوع را هم در بسته پیشنهادی خود درنظر گرفته و انشاالله که با تایید ابلاغ شود.

وی ادامه داد: اخذ مالیات متناسب با سود و درآمد است و زمانی که سود و درآمد کاهش پیدا می‌کند حتما به طور متناسب مالیات پرداختی هم کاهش پیدا می‌کند و حتما با شرایطی کسادی که دراثر گسترش ویروس کرونا در اقتصاد ایجاد شده، تغییرات خود را در میزان مالیات پرداختی نشان می‌دهد.

پارسا در پایان سخنانش، گفت: ما به عنوان سازمان امور مالیاتی متوجه هستیم که بخش تولید به خصوص اصناف در یک ماه آخر سال تحت فشار قرار گرفته‌اند که این سازمان حتما این موضوع را در محاسبه مالیات‌های سال آینده لحاظ می‌کند./ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار