شهروندان ایذه به منظور پیشگیری از ورود مسافران و گردشگران به همراه مسؤولین این شهرستان ، اقدام به بستن جاده روی گردشگران مشکوک به بیماری کرونا کردند.
کد خبر: ۸۲۹۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲ 09 March 2020

در پی شیوع و همه‌گیر شدن ویروس کرونا و عدم بسته شدن جاده‌های ورودی استان خوزستان به دلیل پیشگیری از ورود گردشگران استان‌های دیگر به این استان، جمعی از شهروندان ایذه‌ای عصر امروز طی اقدامی هماهنگ اقدام به بستن راه‌های ورودی این شهر کردند.

این شهروندان در این اقدام خواستار رسیدگی فوری استاندار خوزستان و مقامات استانی برای اقدامی به مانند استان‌های شمالی کشور جهت پیشگیری از ورود گردشگران به استان، جهت مقابله با انتشار ویروس کرونا و کنترل وضعیت موجود شدند.

در پی این اقدام و به منظور ساماندهی وضعیت پیش آمده؛ نیروهای اداری مانند شبکه بهداشت، راهداری، شهرداری و همچنین نیروهای نظامی و امنیتی در کنار مردم قرار گرفتند که در پی آن شبکه بهداشت و درمان شهرستان اقدام به معاینه افراد و مسافران کرده و در کنار آن نیز نیروهای حاضر مدیریت تردد را انجام دادند که باعث تقدیر شهروندان شد.

با توجه به این مطالبه مردمی، اقدامات صورت گرفته باعث شد که این ورودی برای بیماران مشکوک به کرونا مسدود شود.

در پی این اقدام، از مسافرانی که قصد عزیمت به شهر اهواز را دارند خواسته شده است که به جای عبور از درون شهر ایذه، از جاده کمربندی این شهر به سمت اهواز حرکت کنند. همچنین اکیپ شبکه بهداشت و درمان شهرستان با استقرار در محل ورودی شهر اقدام به انجام تست‌ها از مسافران می‌کند و موارد مشکوک به این بیماری فورا به بیمارستان منتقل می‌شود.

شهروندان ایذه ای در این‌روزها به صورت مجدانه از شخص استاندار خوزستان مطالبه تعطیلی گردشگری این شهرستان به عنوان دروازه ورودی استان به منظور کاهش تردد مسافران در آن برای مقابله با ویروس کرونا را داشته و در پی عدم دریافت پاسخ به این مطالبه اقدام به تجمع در ورودی‌های شهر کردند.

این در حالی است که پیگیری اخبار رسانه‌ها و فضای مجازی شهرهای مختلف استان نیز پیگیر این مطالبه برای بستن محورهای ورودی استان خوزستان با استان‌های دیگر است تا با کنترل درونی و مدیریت اوضاع داخلی خوزستان شاهد ریشه کن شدن این ویروس در استان باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار