استاندار خوزستان با بیان اینکه شرکت‌های استان برای خرید دستگاه‌ها و تجهیزات بیمارستانی کمک‌های خوبی کرده‌اند، گفت: منابع مالی مورد نیاز برای درمان بیماران مبتلا به کرونا و اقدامات پیشگیرانه بدون هیچ محدودیتی تامین می‌شوند.
کد خبر: ۸۲۹۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱ 09 March 2020

غلامرضا شریعتی یکشنبه شب در حاشیه دیدار با جمعی از اساتید، پیشکسوتان، پزشکان فوق تخصصی و اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: از تمام امکانات و ابزار لازم برای تامین منابع مالی مورد نیاز جهت پشتیبانی از فعالیت‌های درمانی و پیشگیرانه استفاده خواهد شد و در این زمینه جای نگرانی نیست.

وی خواستار همراهی رسانه‌ها با قرارگاه مقابله با کرونا و مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی شد و گفت: تداوم آموزش‌ها و اطلاع‌رسانی باعث هوشیاری مردم خواهد شد و در این مسیر نباید وقفه‌ای به وجود بیاید.

استاندار خوزستان تصریح‌کرد: اطلاعات ما از این ویروس محدود بوده و مهمترین کار برای مقابله با آن، شکستن حلقه سرایت است و به نظر می‌رسد تا حدودی در این زمینه موفق بوده‌ایم.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان پیوستن به کمپین "در خانه می‌مانیم" و "نوروز بدون سفر" را اقدام بسیار مناسبی در راستای مقابله با کرونا دانست و گفت: نشست‌هایی با هنرمندان، ورزشکاران و دیگر اقشار خواهم داشت تا به این کمپین بپیوندند و مردم را تشویق کنند که در خانه بمانند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا از تردد و ورود خودروها جلوگیری نشده است، گفت: این امر سیاست ملی است؛ درعین حال که در ورودی شهرها بررسی‌های لازم از سوی ماموران بهداشت انجام می‌شود.

توجه مردم خوزستان به اقدامات خودمراقبتی

استاندار خوزستان یادآورشد: ابتلای تنها ۶۹ نفر در استانی با پنج میلیون نفر جمعیت به معنی شروع اقدامات خود مراقبتی از سوی مردم است.

وی افزود: نیاز است اقدامات پیشگیرانه، هشداردهنده و آگاه‌سازی مردم ادامه داشته باشد و استرسی که به مردم وارد می‌شود در حد لزوم باشد.

پشتیبانی مالی از اقدامات مقابله ای

شریعتی با اشاره به پشتیبانی‌های مالی از اقدامات مقابله‌ای با کرونا در استان خوزستان گفت: ۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ۵۰ میلیارد ریال دیگر از نفت کمک گرفته شده و این هزینه‌ها به منظور خرید تجهیزات و دستگاه های بیمارستانی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی اهواز قرار گرفته است.

وی به عزم استانی برای تامین مایحتاج پزشکی اشاره کرد و گفت: از شرکت فولاد خواسته شد تا نسبت به تهیه ماسک‌های بهداشتی و پتروشیمی‌ها نیز در زمینه تولید مواد ضد عفونی اقدام کنند.

به گفته استاندار خوزستان از مجتمع پتروشیمی ماهشهر خواسته شده برای مقابله با کرونا مبلغ ۸۰ میلیارد ریال اعتیار اختصاص دهد.

شریعتی همچنین به تلاش بخشداری ها و دهیاری ها برای ضد عفونی شهری و روستایی اشاره کرد و گفت: بخشی از مردم شاید نسبت به هشدارها بی‌توجه باشند اما با این وجود شاهد خلوت شدن شهر اهواز هستیم که این به معنی توجه عمده مردم به توصیه‌های دانشگاه علوم پزشکی اهواز است.

وی در خصوص چگونگی شکل‌گیری جبهه‌های مختلف برای مقابله با کرونا گفت: ابتدا یک قرارگاه با مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی اهواز شکل گرفت و چند روز بعد از آن ستاد استانی با دبیری این دانشگاه ایجاد شد.

استاندار خوزستان افزود: برخی اقدامات صورت گرفته در استان برای مقابله با کرونا از جمله تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها یک کار فوری در راستای مقابله با کرونا بود و خوشبختانه نتیجه این اقدامات نسبتا خوب و پایدار است.

تا ظهر روز یکشنبه تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در خوزستان ۶۹ نفر ثبت شده است که ۱۶ نفر فوت شده اند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به بیش از یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

تعداد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور تا ظهر شنبه ۱۷ اسفندماه به پنج هزار و ۸۲۳ نفر و فوت ناشی از آن به ۱۴۵ نفر رسیده و همچنین هزار و ۶۶۹ نفر تاکنون بهبود یافته‌اند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار