رئیس نظام صنفی رایانه کرمانشاه گفت: احتمالا طی 48 ساعت آینده فروش اینترنتی واحدهای صنفی در کرمانشاه آغاز می‌شود.
کد خبر: ۸۳۰۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰ 11 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،محمدرضا علیخانی ، با اشاره به رکودی که به دنبال شیوع ویروس کرونا برای واحدهای صنفی کرمانشاه ایجاد شده و بسیاری از مردم برای خرید از خانه خارج نمی‌شوند، اظهار کرد: راهکار این موضوع راه‌اندازی فروش اینترنتی برای واحدهای صنفی کرمانشاه است.

وی ادامه داد: این پیشنهاد را در جلسه اخیر کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان مطرح کردیم که تصویب شد و احتمالا امروز(چهارشنبه) مصوبه آن ابلاغ خواهد شد تا بخش‌های مربوطه از جمله اتاق اصناف، شهرداری، صدا و سیما و... پای کار بیایند.

وی یادآور شد: عمده زیرساخت‌های این طرح آماده است و می‌توان ظرف 48 ساعت آن را راه‌اندازی کرد.

رئیس نظام صنفی رایانه کرمانشاه درباره روند اجرای این طرح نیز عنوان کرد: یک پِلت فرم واحد برای همه واحدهای صنفی تعریف می‌شود که می‌توانند محصولات خود را در آن معرفی کنند و این محصولات پس از تایید اتحادیه و یا اتاق اصناف برای خریداران نمایش داده خواهد شد.

به گفته علیخانی، نظارت اتاق اصناف یا اتحادیه از این جهت باید صورت گیرد که اجناس با کیفیت و قیمت مناسب در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: در نهایت مردم می‌توانند از طریق پنل‌هایی که در اختیار دارند خرید کنند و توزیع کالا از طریق پست و یا پست‌من‌ها (چیزی شبیه پیک) به دست متقاضی برسد.

رئیس نظام صنفی رایانه کرمانشاه با بیان اینکه این طرح برای تمام رسته‌های صنفی بدون محدودیت قابل اجرا است، برآورد کرد نزدیک به 18 هزار واحد صنفی دارای مجوز کرمانشاه بتوانند فروش اینترنتی محصولات خود را راه‌اندازی کنند.

وی متولی اصلی این طرح را نظام صنفی رایانه کرمانشاه با همکاری اتاق اصناف اعلام کرد و ادامه داد: به همکاری شهرداری برای نصب بنر و همچنین صدا و سیما برای تبلیغات هم نیاز داریم.

به گفته علیخانی، این طرح بدون نیاز به اعتبارات دولتی اجرا خواهد شد و فقط نیازمند حمایت دستگاه‌های مختلف برای اطلاع رسانی و تبلیغات است.

رئیس نظام صنفی رایانه کرمانشاه معتقد است، این طرح علاوه بر کمک به فروش واحدهای صنفی در شرایط کنونی، کمک خوبی برای خارج نشدن مردم از خانه‌ها خواهد بود.

وی اظهار کرد: این طرح برای اولین بار در کشور و در کرمانشاه اجرا خواهد شد.

علیخانی با بیان اینکه در کشور برخی فروشگاه‌ها به صورت اختصاصی فروش آنلاین دارند، ادامه داد: اما اینکه یک پلت فرم واحد برای تمام واحدهای صنفی داشته باشیم، تاکنون اجرا نشده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار