شرایط محلی، ملی و بین المللی نشان می دهد که شرایط سرایت ویروس کرونا با روزهای قبل فرق کرده و بر اساس گفته مسئولان به تدریج به سمت اوج این واگیری خواهیم رفت.
کد خبر: ۸۳۰۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۷ 11 March 2020

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز، نائب رییس اول این اتاق ضمن بیان مطلب فوق اظهارداشت :از جمله عواملی که در رواج و سرایت این بیماری به نقاط مختلف کشور نقش اساسی داشت در حقیقت پایین بودن باور عمومی در رابطه با این بیماری و اقدام دیرهنگام رسانه های بزرگ ملی و محلی در این زمینه بوده است. عدم مدیریت منسجم در روزهای اول و آزاد گذاردن تردد مبتلایان در طول و عرض کشور مگر در تعداد کمی

از شهرها و عدم تبعیت از تجارب کشورهای درگیر از جمله موارد شیوع و گستردگی این بیماری به شمار می رود.

سید سلطان حسینی امین خاطر نشان کرد: با این وجود آخرین تصمیم های مسئولان ارشد و مصوبات شورای عالی امنیت ملی اگر منجر به تدابیر بزرگ شود قطعا می تواند در محدود کردن این ویروس موثر واقع شود.

عضو هئيت رئيسه كميته كشورهاي اكو خاورميانه با مخاطب قرار دادن مستقیم مردم گفت:آنچه بخشهای زیادی از دنیا را (با نسبتهای مختلف) آلوده کرده به هیچ عنوان یک رویداد غیر واقعی نیست بلکه عین واقعیت و بعنوان یک حقیقت تلخ باید مورد پذیرش عمومی قرار بگیرد و چگونه می شود از خطری دور شد در حالی که به خطرناک بودن آن اعتقاد نداشت.

حسینی امین در همین راستا ادامه داد: من این سئوال را مطرح می کنم که آیا می شود شخصی را درمان کرد در حالی که خود معتقد به سلامت خود است.

رییس کمسیون کشاورزی، صنایع غذایی، آب و منابع طبیعی اتاق بازرگانی اهواز تصریح کرد: بنده اصلا موافق مردم هراسی عمومی بمنظور مجاب کردن مردم در این زمینه نیستم زیرا معتقدم ترس پله اول تسلیم و سپس ابتلا به بیماریها است اما بعنوان یک جامعه مسلمان نباید زمام منطق و عقل را از دست بدهیم و به ابتدایی ترین اصول بهداشتی توجه نکنیم. بطور کلی یک‌ انسان خصوصا اگر معتقد به قضا و قدر هم باشد هیچگاه خود را به سمت هلاکت نخواهد فرستاد و به همه توصیه هایی که جسم و روانش را سالم خواهد گذارد توجه خواهد کرد.

وی افزود: یکی از ارکان و پایه های غیر قابل مناقشه در اسلام که سیره پیامبر (ص) و ائمه (ع) آن را تایید می کند، لزوم توجه به موازین بهداشتی است و مگر در بحث کرونا ما بدنبال چه چیزی هستیم جز حفظ سلامتی شهروندانی که بطور بلقوه در معرض ابتلا هستند. این ایه قران در این زمینه می تواند راهگشا باشد: " وَأَنْفِقُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَلَا تُلْقُوا بِأَيْدِيكُمْ إِلَى التَّهْلُكَةِ ۛ وَأَحْسِنُوا ۛ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُحْسِنِينَ " و معنای ان این است که نباید با دست خودمان موجبات هلاک خودمان را فراهم کنیم. بنابراین در منزل ماندن حداقل انتظاری است که در شرایط فعلی می توان از مردم داشت.

این فعال اقتصادی با تاکید بر این نکته که واژه قرنطینه واژه ای بیرون از ادبیات اسلام نیست، گفت: خیلی جالب است که رسول اکرم (ص) آن زمان که انسان هنوز موفق به کشف خصوصیت واگیری میکربها و ویروسها و بطور کلی بیماریهای مسری نشده بود و مفهوم قرنطینه شکلی درمانی یا بازدارنده بخود نگرفته بود و فقط شامل خلاص شدن انسان از برخی بیماران بود، در آن زمان فرمایشی دارند با این مضمون: " وقتی در جایی وبا فراگیر شد ساکنان آن نباید از آنجا خارج شوند و دیگران هم به آنجا وارد نشوند، زیرا این کار سبب شیوع بیماری و سرایت آن می‌شود ".

حسینی امین ادامه داد: همانطور که می بینیم دور شدن از سرایت یک بیماری مرموز و خطرناک نه تنها منافاتی با تعالیم ما ندارد بلکه مورد تاکید دین واقع شده است بنابراین مردم ما چه از منظر شرعی و چه از منظر منطقی و اجتماعی با در خانه ماندن و در صورت عدم امکان این امر، با عمل دقیق به توصیه ای بهداشتی گامی در جهت سلامت خود و جامعه بردارند.

این فعال بخش خصوصی با مخاطب قراردادن فعالان این بخش، ضمن تحسین فعالیت های اقتصادیشان گفت: در این شرایط خاص شما سربازان خط مقدم تامین غذا، پوشاک، مواد بهداشتی و سایر مایحتاج مردم هستید و اگر فعالیت های شما نمی بود سایر بخش ها نیز دچار مشکل خواهند شد. قطعا به همه توصیه های لازم عمل خواهید کرد و چراغ تامین نیازهای ضروری مردم با همت شما عزیزان روشن خواهد ماند.

رییس کمسیون کشاورزی اهواز با تاکید بر اینکه مجموعه اتاق بازرگانی جزیی از مردم است و در طی شدن این مسیر در کنار مردم باقی خواهد ماند، افزود: اتاق بازرگانی اهواز همگام و حتی قبل از بسیاری از موسسات دولتی و خصوصی این مسئله را در دستور خود قرار داد.

نائب رئیس اول اتاق بازرگانی اهواز خاطرنشان کرد: به همین منظور ستاد ویژه ای در راستای انجام اقدامات پیشگیرانه از ابتلای به ویروس کرونا و کمیته های زیرمجموعه آن تشکیل و متعاقب آن اقدامات لازم صورت گرفت.

حسینی امین تصریح کرد: گندزدایی مستمر مرز چذابه و تحویل مواد بهداشتی به فعالان آن مرز، تامین مواد بهداشتی و توزیع آن به مخاطبان، استریل کردن نوبتی ساختمان و تحویل مواد و تجهیزات مورد نیاز به کارکنان و خانواده هایشان، ایستگاه سلامت و موارد دیگر است که توسط روابط عمومی اطلاع رسانی شد‌

وی یادآور شد: همانطور که گفته شد یکی از ضرورت های امروز جامعه لزوم ارتقای درک آنها نسبت به بیماری است که در همین راستا واحد روابط عمومی اتاق با خارج شدن از حالت روتین و عادی خود به یک واحد رسانه ای مولد و انتقال دهنده خبر و تلاش در جهت ارسال اخبار مربوط به شرایط فعلی، تبدیل شد.

نائب رئیس اول اتاق بازرگانی اهواز اضافه کرد: متوسط موارد ارسالی اعم از اخبار تولیدی، اخبار و گزارشهای خبر خبرگزاری ها و منابع موثق، توصیه های ویژه کرونا حدوداً ۷۰ مورد که بعنوان مثال این حجم در ۱۹ اسفند به ۱۱۰ خبر و گزارش و توصیه رسید.

حسینی امین در پایان گفت: بعنوان فعال اقتصادی، فعالیتهای جهادگونه همه خبرنگاران، مدیران خبرگزاریها و اصحاب رسانه را ارج می نهم و برای تک تک آنها ارزوی موفقیت می کنم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار