رئیس پلیس فتا خوزستان عنوان کرد:
رئیس پلیس فتا خوزستان با اشاره به انتشار مطالب با موضوع کروناویروس در فضای مجازی گفت: با بررسی فنی مستندات منتشر شده در فضای سایبری در قالب فیلم، عکس و تصویرنوشته، مشخص شده است که حجم وسیعی از کلیپ هایی که در این خصوص در کشور در حال بازنشر بوده‌، جعلی و غیر واقعی هستند.
کد خبر: ۸۳۰۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵ 12 March 2020

سرهنگ شاهین حسنوند در گفتگویی تلویزیونی در خصوص انتشار مطالب و کلیپ هایی در مورد کروناویروس در فضای مجازی، اظهار کرد: بر اساس رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی متاسفانه شاهد انتشار اخبار جعلی و کلیپ های غیر واقعی در خصوص کروناویروس هستیم؛ انتشار این کلیپ ها و اخبار جعلی در فضای سایبر باعث ایجاد نگرانی خانواده ها و تشویش اذهان عمومی در کشور شده است.

رئیس پلیس فتا خوزستان گفت: با توجه به شرایط پیش‌آمده، افراد سودجو همواره با مانیتورینگ فضای رسانه ای و اخبار و حوادث جاری کشور، اهداف شوم خود را در قالب انتشار انواع شایعات مختلف طراحی و عملی می کنند.

حسنوند بیان کرد: مردم باید بدانند قصد این افراد، صرفا ایجاد تشویش و نگرانی عمومی در سطح جامعه است. با بررسی فنی مستندات منتشر شده در فضای سایبری در قالب فیلم، عکس و تصویرنوشته، مشخص شده است که حجم وسیعی از کلیپ هایی که در این خصوص در کشور در حال بازنشر بوده‌، جعلی و غیر واقعی هستند.

وی ادامه داد: بنابراین به هموطنان توصیه می‌کنیم مطالب به اشتراک گذاشته شده در فضای مجازی را که از صحت و سقم موضوع و منبع منتشرکننده آنها اطمینان ندارند، ملاک قرار ندهند و از بازنشر آن خودداری کنند و تمام نیازهای خبری خود را از رسانه ملی، خبرگزاری های رسمی و سایت‌های خبری مرجع تامین کنند.

رئیس پلیس فتا خوزستان بیان کرد: اصلی ترین اولویت کشور ما حفظ سلامت، آرامش و همبستگی است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار