تیم ملی بوکس کشورمان در رقابت‌های انتخابی المپیک که به میزبانی اردن برگزار شد، توانست ۲ سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب کند.
کد خبر: ۸۳۰۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲ 12 March 2020

به گزارش  تابناک سمنان: تیم ملی بوکس ایران با ۸ بوکسور راهی رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو به میزبانی اردن شد و توانست ۲ سهمیه المپیک کسب کند.  

تیم ملی بوکس کشورمان با ترکیب امید احمدی‌صفا، دانیال شه‌بخش، اشکان رضایی، سجاد کاظم‌زاده، سیدشاهین موسوی، احسان روزبهانی، طوفان شریفی و ایمان رمضان‌پور، پا به این مسابقات گذاشت و هدایت این تیم بر عهده علیرضا استکی بود.

تیم ملی بوکس روز‌های سختی را پشت سر گذاشت که در نهایت به کسب ۲ سهمیه المپیک در رقابت‌های انتخابی المپیک ختم شد. در المپیک ۲۰۱۶ ایران فقط تک سهمیه داشت، اما این بار ایران با ۲ ملی پوش راهی المپیک توکیو می‌شود. پیش از اعزام تیم به رقابت‌های انتخابی المپیک کارشناسان این رشته بر این باور بودند که این تیم می‌تواند ۲ یا ۳ سهمیه المپیک کسب کند. البته باید در نظر گرفت در این رقابت ایران بدون کسب مدال به کشور باز می‌گردد که کسب سهمیه المپیک، ناکامی در کسب مدال را تا حدودی جبران می‌کند.

در این دوره از رقابت‌ها همانند تمام مسابقات بین المللی بوکس، باز هم شاهد بی عدالتی و ناداوری بودیم که متاسفانه باز هم گریبان بوکس ایران را گرفت. امید احمدی صفا ملی پوش شایسته وزن ۵۲ کیلوگرم کشورمان با ناعدالتی و ندادن امتیازش او  را از حضور در المپیک محروم کردند. البته فدراسیون بوکس اعتراض خود را به صورت رسمی به مسئولان برگزار کننده اعلام کرده تا اندک امیدمان برای کسب سومین سهمیه همچنان زنده باشد.

شه بخش و موسوی راهی المپیک شدند

دانیال شه بخش ملی پوش ۵۷ کیلوگرم کشورمان با پیروزی مقابل حریف هنگ کنگ، اولین سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو را برای بوکس ایران کسب کرد. شاهین موسوی ملی پوش وزن ۷۵ کیلوگرم کشورمان هم با پیروزی مقابل حریف مغولستانی خود توانست دومین سهمیه ایران را کسب کند.

احسان روزبهانی ملی بوکس با سابقه و کاپیتان تیم ملی بوکس کشورمان با حذف ناباورانه مقابل بوکسور چینی از دور رقابت‌ها کنار رفت. این باخت کمی غیر قابل پیش بینی و ناباورانه برای بوکس ایران بود.

در رابطه با عملکر ملی پوشان کشورمان در این مسابقت با حسین نهرودی عضو هیئت رئیسه فدراسیون و مربی اسبق تیم ملی بوکس گفت‌وگو کردیم.

او در این باره بیان کرد: نتیجه‌ای که تیم ملی بوکس ایران در رقابت‌های انتخابی المپیک کسب کرد بسیار خوب بود و امیدوارم در مسابقات بعدی هم بوکسور‌های ایرانی به مدال هم دست یابند. کسب ۲ سهمیه برای بوکس ایران بسیار خوشایند است البته ناعدالتی و از بین رفتن سهمیه المپیک امید احمدی صفا کام ما را تلخ کرد. امید احمدی صفا در ۲ راند اول برنده رینگ بود و نمی‌دانم چگونه او را بازنده رینگ اعلام کردند. فدراسیون بوکس اعتراض خود را ابلاغ کرده و باید منتظر نتیجه آن باشیم.  

او درباره ناداوری در نحوه قضاوت رقابت های انتخابی المپیک گفت: قرار بود بر اساس قوانین جدید اگر اعتراضی درست باشد بر خلاف گذشته رای برگردد. البته نوع و وضعیت اعتراض بسیار مهم است. اگر بتوانیم حقمان را پس بگیریم اتفاق خوبی برای بوکس رقم خورده است. پیش از این هم من در مصاحبه‌ها اعلام کرده بودم که تیم ملی بوکس شانس ۲ یا ۳ سهمیه المپیک دارد.

نهرودی درباره حذف زود هنگام احسان روزبهانی ملی پوش بوکس اظهار کرد: سختی مسابقه برای سایر بازیکنان بوکس قابل قبول بود، اما برای احسان روزبهانی که یک بوکسور ارزشمند و مجرب است وجود نداشت. به نظر من اضافه وزن روزبهانی باعث شد بازی خوبی مقابل حریف چینی بازی خوبی از خود ارائه ندهد و از گردونه رقابت‌ها حذف شود. اضافه وزن روزبهانی تا پیش از مسابقه بیش‌تر ۲ کیلوگرم بود که روی عملکرد او تاثیر مستقیم داشت. البته قهرمانان هم روزی می‌شود که روز آن‌ها نباشد. مسلما کادرفنی پس از حضور در ایران باید توضیحاتی را درباره باخت احسان روزبهانی ارائه دهد.

زحمات کادرفنی تیم ملی بوکس ثمره بخش بود

او در ادامه اظهار داشت: در رقابت‌های انتخابی المپیک، کسب سهمیه از مدال  آوری مهم‌تر است. امیدواریم ملی پوشان با تمرینات مستمر و  با تمرکز بیشتر بتوانند در مسابقات بعدی مدال کسب  کنند. عملکرد شاهین موسوی و شه بخش ۲ ملی پوشی که سهیمه المپیک کسب کردند بسیار خوب بود و خوشبختانه  زحمات کادر فنی ثمره داشت.

سرمربی سابق تیم ملی بوکس عنوان کرد: به نظر من طوفان شریفی ملی پوش سنگین وزن کشورمان آینده خوبی خواهد داشت. او در سنگین وزن دلاورانه مبارزه کرد. طوفان شریفی پدیده بوکس ایران در این دوره از رقابت‌های انتخابی بوکس بود البته  او در ادامه باید تمریناتش را با تمرکز و بدون حاشیه دنبال کند تا به جایگاه خوبی دست یابد.

نهرودی درباره عملکرد سجاد کاظم زاده دیگر ملی پوش بوکس ایران گفت: سجاد کاظم زاده در حد انتظار در این دوره از رقابت‌ها ظاهر نشد. هر چقدر حریف او در رینگ خوب ظاهر شود او در بهتر مبارزه می‌کند. هیچ وقت از یادمان نمی‌رود که کاظم زاده با قهرمان جهان در ازبکستان بازی پایاپای و زیبایی را ارائه داد. ما در گذشته شاهد بازی‌های زیبایی از او بودیم، اما متاسفانه وی در مبارزه شروع کننده نیست و بیشتر تحت تاثیر حریفش قرار می گیرد. کادر فنی باید روی این بازیکن کار کند چرا که او بوکسور توانمندی است.

او در پایان گفت: جامعه بوکس از کسب سهمیه المپیک بسیار خوش حال شد و امیدواریم با زحماتی که کادر فنی تیم ملی بوکس می‌کشد روز به روز تیم ملی نتایج بهتری کسب کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار