اعلام مصوبات امروز ستاد ملی مقابله با کرونا توسط وزیر بهداشت
گمانه‌زنی‌هایی درباره تعطیلی ادارات و بانک‌ها در هفته جاری مطرح می‌شد که موجبات شکل گیری نگرانی‌هایی در برخی قشرها شده بود. گمانه‌زنی‌هایی که پیشتر درباره تعطیلی برخی جایگاه‌های سوخت هم منتشر و تکذیب شده بود و مصوبات امروز ستاد ملی مبارزه با کرونا نشان داد در خصوص تعطیلی بانک‌ها و ادارات هم صحت ندارد و در دستور کار نیست.
کد خبر: ۸۳۱۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۶ 15 March 2020
تابناک اجتماعیوزیر بهداشت با اشاره به برگزاری هفتمین نشست ستاد ملی مقابله با کرونا و تشریح مصوبات آن گفت: مصوب شده است که رفت وآمد‌ها را بیشتر کنترل کنیم و محدودیت‌های جدیدی را برای عبور و مرور به ویژه در رابطه با افراد مبتلا و آلوده به این بیماری ایجاد کنیم.

به گزارش «تابناک»؛ سعید نمکی با بیان اینکه امروز هفتمین نشست ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار شد که رئیس جمهور نیز به صورت ویدئو کنفرانس به ما پیوستند، گفت: در این نشست چند مصوبه داشتیم که یکی از مصوبات ما اضافه کردن برخی کارگروه‌های مورد نیاز مانند کارگروه ارزیابی منابع مالی و بودجه بود.

وی افزود: در این نشست مصوب شد که رفت وآمد‌ها را بیشتر کنترل کنیم و محدودیت‌های جدیدی را برای عبور و مرور به ویژه در رابطه با افراد مبتلا و آلوده ایجاد کنیم. اکیپ‌های ما امروز در جا‌هایی که قرار است مستقر شوند، اعلام می‌شوند.

وی افزود: همچنین مصوبه‌ای در رابطه با عدم مراجعه حضوری شهروندان برای فراخوان‌هایی که وزارتخانه‌ها مانند ثبت مسکن جدید برای افراد فاقد مسکن یا خودرو می‌دهند نیز داشتیم. همچنین مصوباتی داریم که پیشنهادات آن آماده شد و روز دوشنبه در ستادی که قرار است با حضور رئیس جمهور برگزار شود، بحث می‌کنیم.

وزیر بهداشت گفت: بیشترین زمان ما امروز به گزارش عزیزان در رابطه با بسیج ملی مبارزه با کرونا اختصاص داشت، کار بسیار خوبی که شروع شد نتایج بسیار خوبی به دست آمد. در چهار استانی که پایلوت شد به شدت در رابطه با مدیریت بیماری به ما کمک شد. در ابتدا موارد را سریع شناسایی کردیم و موارد شناسایی شده به سرعت تحت مراقبت قرار گرفتند، در این راستا توانستیم افرادی که با آن‌ها نیز در تماس بوده‌اند را ایزوله کرده و بار بیمارستان‌ها را نیز به شدت کاهش دهیم.

به گفته نمکی، امروز حدود ۳۱ هزار مرکز در سراسر کشور درگیر این پروژه هستند، ۱۲۰۰ مرکز ارجاع بیماران سرپایی داریم که مقرر شده است با کمک نیرو‌های مسلح این ۱۲۰۰ مرکز به ۲۲۰۰ تا ۲۵۰۰ مرکز برسد. با توجه به فرمان حائز اهمیتی که رهبر معظم انقلاب برای ایجاد قرارگاه در نیرو‌های مسلح دادند و دیروز نمایندگان ما در خدمت عزیزان در ستاد کل نیرو‌های مسلح به تفاهمات بسیار خوبی رسیدند که یکی از آن‌ها این بود که برابر آنچه ما مرکز ایجاد کرده‌ایم آن‌ها نیز بتوانند مراکز جدیدی را با هماهنگی ایجاد کنند.

وی در ادامه درباره سامانه الکترونیکی غربالگری افراد مشکوک به کروناویروس نیز افزود: تا شب گذشته حدود ۶.۵ میلیون خانوار غربالگری شدند و در بین آن‌ها به افراد مشکوک فراخوان دادیم که به اولین مرکز نزدیک آن‌ها که پرونده الکترونیک سلامت داشتند و به متخصص ارجاع و برای مراقبت در منزل و برخی نیز به بیمارستان‌ها هدایت شدند. این کار هر روز دنبال خواهد شد. همچنین استان‌هایی که بهتر عمل کردند، تشویق و استان‌هایی که نارسایی دارند به آن‌ها تذکر داده می‌شوند.
 
وزیر بهداشت در پایان گفت: سامانه‌ salamt.gov.ir برای خوداظهاری مردم راه‌اندازی شده است تا موارد مشکوک از آلوده جدا شوند، موارد آلوده تحت درمان قرار بگیرند، زنجیره انتقال از موارد آلوده به سالم قطع شود و بار درمان در آینده کاهش یابد.
 
این مصوبات در حالی ابلاغ شد که طی ساعات گذشته گمانه‌زنی‌هایی درباره تعطیلی ادارات و بانک ها در هفته جاری مطرح می‌شد که موجبات شکل گیری نگرانی هایی در برخی قشرها شده بود؛ گمانه‌زنی هایی که پیشتر درباره تعطیلی برخی جایگاه های سوخت هم منتشر و تکذیب شده بود و مصوبات امروز ستاد ملی مبارزه با کرونا نشان داد که در خصوص تعطیلی بانک ها و ادارات هم چیزی جز شایعه نیست و صحت ندارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار