رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور با تشریح تمهیدات حمایتی جدید برای حمایت از فعالیت‌های اقتصادی آسیب‌دیده از بیماری کرونا، گفت: سررسید پرداخت مالیات بر ارزش‌افزوده مربوط به دوره چهارم سال ۹۸ به پایان اردیبهشت ۹۹ موکول شد.
کد خبر: ۸۳۱۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰ 15 March 2020

به گزارش روز یکشنبه سازمان امور مالیاتی، «امیدعلی پارسا» درخصوص اقدامات سازمان امور مالیاتی کشور به منظور مقابله با کرونا و رعایت حقوق مودیان مالیاتی، افزود: در مرحله اول، برخی تمهیدات با صدور بخشنامه‌های لازم از سوی سازمان امور مالیاتی صادر و در مرحله دوم بسته حمایتی پیشنهادی سازمان امور مالیاتی کشور تهیه و برای تصویب به شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا ارسال شد که تاکنون سه بند آن به تصویب رسیده است.
وی افزود: در گام نخست به منظور پیشگیری از گسترش بیماری، جلسات هیات های حل اختلاف مالیاتی از ۱۵ اسفندماه ۱۳۹۸ تا پایان فروردین ماه ۱۳۹۹ لغو شد.
رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه براساس ماده ۱۸۶ قانون مالیات های مستقیم بانک ها مکلفند جهت ارائه تسهیلات برای اشخاص حقیقی و حقوقی از سازمان امور مالیاتی استعلام کنند، اظهار داشت: با توجه به شرایط اخیر بانک ها و موسسات اعتباری برای اعطای تسهیلات به اشخاص حقیقی تا دو میلیارد ریال و برای اشخاص حقوقی تا پنج میلیارد ریال نیاز به استعلام از ادارات امور مالیاتی ندارند.
وی همچنین در خصوص مصوبات شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، گفت: طبق تصمیمات صورت گرفته سررسید پرداخت مالیات بر ارزش افزوده مربوط به دوره چهارم سال ۱۳۹۸، از ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ به تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ تغییر یافت.
پارسا افزود: دراین طرح حمایتی مصوب شد که همه عملیات اجرایی وصول مالیات که در باب چهارم از فصل نهم قانون مالیات های مستقیم ذکر شده است، تا ۳۱ اردیبهشت۹۹ متوقف شود.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه صدور یا تجدید پروانه کسب و کار اشخاص حقیقی از طرف مراجع صلاحیت دار منوط به ارائه گواهی از اداره امور مالیاتی ذیربط است، باتوجه به شرایط اخیر کشور صدور یا تجدید پروانه کسب و کار اشخاص حقیقی موضوع ماده ۱۸۶ قانون مالیات های مستقیم تا پایان شهریورماه سال ۱۳۹۹ نیاز به اخذ گواهی از اداره امور مالیاتی مبنی بر پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی مالیاتی نخواهد داشت.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار