کد خبر: ۸۳۱۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۵ 15 March 2020

ساعاتی پس از گفتگوی تلویزیونی شریعتی استاندار خوزستان با مردم درخصوص الزامات و ضرورت جلوگیری از شیوع ویروس «کووید-۱۹» و اعلام وضعیت خطر در استان ، صحبتهای امروز رییس جمهور و اعلام مخالفت با تصمیمات استانداران در تعطیلی صنوف و محدودسازی ترددهای شهری و بین شهری ، آب سردی بر پیکرهٔ حامیان دولت و بمنزلهٔ عمیق‌تر کردن شکاف بین نظرات مردم و اقدامات دولت بود.
 
در شرایطی که رهبری انقلاب بارها و از جمله در پیام خود در تشکیل قرارگاه مقابله با کرونا توسط نیروهای مسلح بر پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری تاکید نمودند، مشخص نیست چرا دولت تا این حد منفعلانه با موضوع منافع و سلامت مردم برخورد می‌کند و اصرار دولت بر ناکارآمدی روشهای محدودسازی و قرنطینه علیرغم نتایج درخشان آن در چین ، ایتالیا و سایر کشورها به چه علت است ؟
 
آیا رییس جمهور در جریان خواست عمومی و نظرات کارشناسان نیست و آیا ایشان تصور بجایی از اختیارات مورد نیاز استانداران بعنوان نمایندگان عالی دولت و مسئول جان و مال مردم ندارد ؟
 
آیا رییس جمهور معتقد است استانداران صرفا مجری تصمیمات مرکز بوده و اختیاری در وضع مقررات محلی به تبع رخدادهای منطقه ای و البته در راستای سیاستهای کلی نظام و‌ دولت ندارند !؟
 
حال که رییس جمهور بنای شنیدن درخواست های بی‌شمار مردم درخصوص قرنطینه شهرها و ایجاد برخی محدودیت ها - که منجر به وضع مقررات کنونی از سوی استاندار خوزستان و دیگر استانداران شد - را ندارد ، امید است دادستان اهواز با ورود به موضوع از موضع قوه قضاییه و بمنظور احقاق حقوق عامه ، بر روند اجرای دستورات شریعتی در پاسداشت سلامت مردم نظارت جدی نماید و راه را بر فعالیت اصناف غیرضروری و ترددهای بلاموضوع بسته تا زنجیره شیوع قطع گردد .
 
شریعتی استاندار خوزستان شب گذشته ابتدا در قامت یک پزشک متخصص ژنتیک انسانی و بعد بعنوان استاندار یکی از مهمترین استانهای ایران،  «سلامت مردم» را ، خط قرمز خود عنوان کرد. حال امید است که استاندار خوزستان (که شایسته بود دولت با توجه به تخصص و مسئولیت او از نظرات کارشناسی و اجرایی وی در ستاد ملی مقابله کرونا بهره می‌برد) ، با تشریح وضعیت استان ، دولت را متقاعد به حمایت از تصمیمات اخیر خود نموده و از خط قرمز خود یعنی سلامت مردم عدول ننماید.
 
  سجاد پورسلطان
 فعال سیاسی_اجتماعی استان
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار