معاون سازمان جهاد کشاورزی استان:
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه براساس اعلام سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد، خوزستان در رینگ اول هجوم ملخ قرار دارد، گفت: از ۱۸ اسفندماه تا کنون ریزش جدید ملخ در استان رخ نداده است.
کد خبر: ۸۳۱۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ 16 March 2020

محمد قاسمی‌نژاد در خصوص آخرین وضعیت هجوم ملخ‌ها به مزارع خوزستان، اظهار کرد: آخرین ریزش ملخ در تاریخ ۱۸ اسفندماه در شهرهای آبادان و خرمشهر و بخشی از اسماعیلیه اهواز رخ داد اما پس از آن ریزش جدید ملخ در استان رخ نداده است.

وی افزود: در مدت زمان ۴۸ ساعت با این ریزش سنگین ملخ در این سه شهرستان مبارزه شد و سرانجام توانستیم هجوم این آفت‌ها را با تدابیر اتخاذشده کنترل کنیم. در این زمینه با عملیاتی که به صورت شبانه انجام شد، شاهد از بین بردن این آفت در مزارع بودیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه براساس اعلام سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد، خوزستان در رینگ اول هجوم ملخ قرار دارد، تصریح کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام‌شده در زمینه شرایط آب و هوایی و وزش باد در منطقه، خوزستان در معرض خطر مستقیم هجوم این آفت قرار دارد و احتمال ورود این آفت به خوزستان بیشتر از سایر مناطق است.

قاسمی نژاد عنوان کرد: ۱۷ گروه عملیاتی در استان به صورت کامل آمادگی مبارزه با این آفت را در سطح شهرستان‌ها دارند و به سم و دیگر تجهیزات موردنیاز برای مبارزه با ملخ‌ها مجهز هستند و مساله خاصی در این خصوص وجود ندارد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت مبارزه و پایش ملخ‌ها در سطح استان خاطرنشان کرد: تاکنون عملیات پایش و ردیابی ملخ‌ها در سطح ۳۸۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان انجام شده و همچنین در سطح ۷ هزار هکتار کار سم‌پاشی در راستای مبارزه با هجوم این آفت صورت گرفته است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: حمله ملخ ها
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار