معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه تقریبا اثری از ملخ در هندیجان و بهبهان وجود ندارد، گفت: در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر ۵ تیم عملیاتی فعال شده‌اند و کار مبارزه با این آفت در این دو شهرستان همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۸۳۱۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰ 18 March 2020

محمد قاسمی‌نژاد در خصوص آخرین وضعیت هجوم ملخ‌ها به مزارع خوزستان، اظهار کرد: از تاریخ ۲ اسفندماه در مناطقی از شهرستان‌های هندیجان و بهبهان شاهد حضور ملخ‌ها بودیم و از آن زمان به بعد، استان در زمینه عملیات مبارزه با این آفت ورود کرد و کار را پیش برد.

وی افزود: با توجه به کانون‌کوبی‌های انجام‌شده در این دو شهرستان که به عنوان کانون‌های اصلی هجوم ملخ‌ها محسوب می‌شدند، تقریبا اثری از ملخ وجود ندارد مگر اینکه مجددا شاهد ورود دسته‌های جدید ملخ به این شهرستان‌ها باشیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: شهرستان‌های آبادان و خرمشهر از تاریخ ۱۸ اسفندماه درگیر حضور ملخ‌ها شدند، به شکلی که سه گله میلیونی ملخ وارد برخی از مناطق این دو شهرستان شد و مزارع را با خطر نابودی مواجه کردند.

قاسمی نژاد ادامه داد: از آن روز عملیات مبارزه با هجوم این آفت در آبادان و خرمشهر آغاز شد و به صورت شبانه توانستیم با آن‌ها مبارزه کنیم و بخشی از آن‌ها را از بین ببریم. هم اکنون ۵ تیم عملیاتی در این دو شهرستان فعال هستند و کار مبارزه با این آفت همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه ملخ در آبادان و خرمشهر تحت مدیریت و کنترل است، عنوان کرد: تا شب گذشته، ۲۰ اسفند مجموعا در دو شهرستان آبادان و خرمشهر حدود ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی و نخلستان‌ها سمپاشی شده‌اند و در این زمینه بخش مهمی از این آفت از بین رفته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان خاطرنشان کرد: تاکنون عملیات پایش و ردیابی ملخ‌ها در سطح ۲۸۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان انجام شده و همچنین در سطح ۵ هزار هکتار کار سمپاشی در راستای مبارزه با هجوم این آفت صورت گرفته است.

قاسمی نژاد با بیان اینکه همچنان احتمال ریزش این آفت در دیگر شهرستان‌های استان وجود دارد، عنوان کرد: روز گذشته گزارشی را از هجوم این آفت در شهرستان امیدیه داشتیم که با حضور کارشناسان و بررسی انجام‌شده، خوشبختانه شاهد آن بودیم که این آفت در اراضی مستقر نشده است و به سمت خارج از کشور حرکت کرده بود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: حمله ملخ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار