پس از شناسایی و بستری شدن موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام معاینات و تست‌های ویژه روی ایشان، شمار مبتلایان به ویروس به ۱۶۱۶۹ تن افزایش یافت؛ این در حالی است که شمار جان باختگان با تداوم رکورشکنی‌هایش به یک هزار تن نزدیک شده است.
کد خبر: ۸۳۲۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۸ 17 March 2020

تابناک اجتماعیپس از شناسایی و بستری شدن موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام معاینات و تست‌های ویژه روی ایشان، شمار مبتلایان به ویروس به ۱۶ هزار و ۱۶۹ تن افزایش یافت.


به گزارش «تابناک»؛ دکتر کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی و سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان گفت: با بررسی‌های انجام شده از میان افراد مشکوک، تا کنون ابتلای تعدادی از افراد از نظر ابتلا به ویروس کووید-۱۹ بر اساس شواهد آزمایشگاهی، قطعی گزارش شده و بر اساس آخرین نتایج آزمایش‌ها، ابتلای ۱۱۷۸ مورد جدید از ظهر گذشته تا امروز قطعی شده است.
 
آمار مبتلایان «کووید-۱۹» به ۱۶ هزار و ۱۶۹ تن و جان باختگان به ۹۸۸ تن رسید/ کشف ۱۱۷۸ مورد جدید و ترخیص ۵۳۸۹

وی افزود: از این مبتلایان جدید، ۲۷۳ تن در استان تهران، ۲۹ تن در استان قم، ۴۵ تن در استان گیلان، ۷۵ تن در استان اصفهان، ۱۱۶ تن در استان البرز، ۴۷ تن در استان مرکزی، ۵۹ تن در استان مازندران، ۲۶ تن در استان قزوین، ۳۳ تن در استان سمنان، ۷۸ تن در استان آذربایجان شرقی، ۴۹ تن در استان یزد، ۲۵ تن در استان خوزستان، ۳۰ تن در استان گلستان، ۳۱ تن در استان فارس، ۳۴ تن در استان آذربایجان غربی، ۱۹ تن در استان اردبیل، ۲ تن در استان کردستان، ۳ تن در استان خراسان شمالی، ۹ تن در استان کرمانشاه، ۶ تن در استان هرمزگان، ۱۲ تن در استان خراسان جنوبی، ۱۱ تن در استان همدان، ۱۹ تن در استان کرمان، ۷ تن در استان ایلام، ۲۵ تن در استان زنجان، ۱۱ تن در استان سیستان و بلوچستان، ۲ تن در استان چهارمحال و بختیاری، ۴ تن در استان بوشهر، ۶۳ تن در استان خراسان رضوی و ۳۵ تن در استان لرستان شناسایی شده‌اند.
 
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت افزود: متاسفانه در ۲۴ ساعت اخیر، ۱۳۵ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۹۸۸ تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه ۵۳۸۹ تن بهبود یافته‌اند.

جهانپور با توصیه به رعایت نکات پیشگیرانه، به ویژه ماندن در منزل، از فعالیت ۵۶ آزمایشگاه برای شناسایی مبتلایان قطعی خبر داد و بار دیگر بر افزایش شمار این آزمایشگاه‌های مورد تایید طی روز‌ها و هفته‌های آتی تاکید کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار