رئیس اتحادیه آجیل، خشکبار و شیرینی اهواز گفت: کروناویروس بازار شب عید شیرینی و آجیل فروشان اهوازی را خراب کرده است و باید گفت که فروش نداریم.
کد خبر: ۸۳۲۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸ 19 March 2020

سیامک جعفری در خصوص قیمت آجیل در بازار اهواز اظهار کرد: در حال حاضر قیمت آجیل چهار مغز مخلوط کیلویی ۱۰۰ هزار تومان تا ۱۴۰ هزار تومان است. همچنین قیمت هر کیلوگرم آجیل شش مغز شور مخلوط حدود ۱۲۵ تا ۱۵۵ هزار تومان و قیمت هر کیلوگرم آجیل مخلوط شیرین حدود ۱۲۵ هزار تومان است.

وی افزود: نمونه‌هایی از آجیل‌های فانتزی نیز وجود دارد که با مخلوط مدنظر مشتری ارائه می‌شود که قیمت آن‌ها چندان مشخص نیست و با توجه به نوع درخواست مشتری و مخلوط انجام‌شده، قیمت آن مشخص می‌شود.

رئیس اتحادیه آجیل، خشکبار و شیرینی اهواز با بیان اینکه قیمت آجیل‌های مخلوط به نوع محصول آن بستگی دارد، تصریح کرد: قیمت آجیل مخلوطی که از مغزهای ایرانی در آن مخلوط شده باشد، قطعا بالاتر از آجیلی است که مغزهای خشکبار خارجی و وارداتی در آن باشد.

جعفری عنوان کرد: یک نمونه آجیل نیز به صورت مخلوط با میوه خشک در بازار ارائه می‌شود که قیمت نمونه خوب آن حدودا هر کیلوگرم ۱۷۰ هزار تومان است. در این نوع آجیل شش نمونه میوه خشک‌شده به همراه آجیل شور ترکیب می‌شود و متقاضی خاص خود را دارد.

وی با اشاره به شرایط بازار و فروش آجیل و شیرینی گفت: وضعیت بازار پیش از شیوع کروناویروس وضعیت مطلوبی نبود و مردم رغبت چندانی برای خرید نداشتند اما اکنون و پس از شیوع کرونا، شرایط بازار بسیار بد شده و می‌توان گفت که فروش نداریم.

رئیس اتحادیه آجیل، خشکبار و شیرینی اهواز در خصوص فروش شیرینی عنوان کرد: با توجه به شرایطی که در بازار در زمینه تقاضای مردم و همچنین توصیه‌های کرونایی وجود دارد و اینکه ممکن است هر لحظه اعلام شود که باید بازارها بسته شوند، تولیدکنندگان شیرینی تقریبا شیرینی تولید نمی‌کنند و در این زمینه ریسک نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه دلیل اصلی وضعیت نامناسب بازار شیرینی و آجیل، کروناویروس است، ادامه داد: در حال حاضر که فقط یک روز به پایان سال باقی‌مانده است، حتی به اندازه روزهای عادی نیز مشتری به مغازه‌های شیرینی فروشی و آجیل فروشی مراجعه نمی‌کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار