سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز خبر داد:
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به مسمومیت تاکنون ۶۸۶ نفر با مشروبات الکلی تقلبی در خوزستان، از مرگ ۶۳ نفر از این بیماران خبر داد.
کد خبر: ۸۳۲۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۶ 21 March 2020

علی احسان‌پور امروز ۲ فروردین ماه گفت: از نیمه دوم اسفندماه سال گذشته تاکنون ۶۷۳ بیمار به دلیل مسمومیت با مشروبات سمی الکلی به مراکز درمانی خوزستان مراجعه کرده‌اند که متاسفانه ۹ درصد این افراد جان خود را از دست دادند. البته بهترین آمار کل دنیا در این خصوص بیش از ۱۰ درصد است.

وی افزود: خوشبختانه کادر درمان با اقدامات مناسب درمانی شامل دیالیز، موفق به حفظ جان ۶۱۰ تن از این بیماران شدند.

احسان‌پور بیان کرد: همچنان روزانه حدود ۱۳ مراجعه به دلیل مسمومیت با این مشروبات وجود دارد و از ابتدای این موارد تاکنون ۶۸۶ مورد مراجعه به مراکز درمانی استان خوزستان داشته‌ایم و متاسفانه تاکنون ۶۳ تن از عزیزانمان را با این نوع مسمومیت از دست داده‌ایم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در مساله مصرف مشروبات الکلی تقلبی، در نقاط مختلف کشور در همین دوره، با مراجعه تعداد کمتری از این بیماران که طبیعتا فشار کمتری به سیستم درمان وارد می‌کند، آمار فوت بیش از ۱۵ درصد داشته اند که البته مطابق با استانداردهای بین‌المللی است.

وی افزود: اگرچه فوت حتی یک نفر از عزیزان هموطن تاثربرانگیز است، با این وجود تلاش بی‌دریغ کادر درمان استان خوزستان ستودنی است، خصوصا در شرایطی که همزمان ویروس کرونا مراکز درمانی را به خود مشغول کرده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار