کد خبر: ۸۳۳۴۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۲ 23 March 2020

سازمان غذا و دارو در اطلاعیه در خصوص خبر درج شده در برخی از سایت‌ها و خبرگزاری‌ها نسبت به "تولید و عرضه داروی ترکیبی ایرانی کرونا تا ۱۰ روز آینده" توضیح داد.

در این اطلاعیه آمده است:
بدون شک با همت دانشمندان و محققان داروسازی ایرانی در سال‌های اخیر شاهد بومی سازی تولیدات داویی در داخل کشور بوده و با تولید ۹۷ درصد از داروهای مورد نیاز بیماران کشور و نزدیک شدن به مرزهای خودکفائی توطئه کشورهای مدعی حقوق بشر در تحریم بیماران هموطن خود را ناکام گذاشته ایم که از آن جمله می‌توان به فناوری صددرصد ایرانی در زمینه تولید رادیوداروها ، نانوداروها ، داروهای بیوتکنولژی ، سل تراپی و.... اشاره نمود که به اذعان محققین و تولیدکنندگان بی طرف کمتر کشوری در جهان همچون ایران  می توان نام برد که همزمان در همه این زمینه ها شاهد جهش ورشد قابل توجهی باشد. 
موضوع مطرح شده درخصوص تاخیر در واردات مواد اولیه یکی از شرکت‌های تولیدکننده داروی کرونا بدلیل تحریمهای ظالمانه داروئی علیه ملت ایران بود که در توضیحات آمده است، مشکل مواد اولیه این شرکت داخلی حل شده و مواد اولیه تولید این دارو که از  مدتها قبل در کشور صورت می‌گرفته، تامین شده است. 
همچنین درمورد زمان تولید داروی مدنظر و توزیع آن، مدت زمان دوهفته‌ای اعلام شد که متاسفانه برداشت اشتباه از پاسخ‌های ریاست سازمان غذا و دارو و درج آن در رسانه ها با عنوان ساخت داروی ضد کرونای ایرانی، باعث موج سواری رسانه‌های بیگانه شده است.
لذا خاطرنشان می‌گردد اطلاع‌رسانی صرفا درمورد واردات ماده اولیه داروی بیماران مبتلا به کرونا بوده که در گذشته نیز در کشور صورت می‌گرفته و در دنیا نیز توسط کشورهای معدودی  تولید و مصرف می‌گردد.
لذا در شرایط حساس کنونی که دنیا و به تبع آن کشور ما با بحران کرونا مواجه است، انتظار می‌رود رسانه‌های منصف و متعهد با دقت و حساسیت بیشتری در رسالت مقدس اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم، ایفای نقش کنند. گرچه افتخارات جوانان ایرانی در زمینه داروسازی فراتر از آن است که با این قبیل جوسازی‌ها و شایعه پراکنی‌ها بتوانند ارزش کار آنها را تضییع نمایند.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار