مدیرکل بحران بحران استان فارس گفت: دو شهرستان مهر و خنج پس از بارندگی و ایجاد سیل فصلی بیشتر از سایر نقاط استان متحمل خسارت شدند.
کد خبر: ۸۳۳۶۳۷
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۹ 24 March 2020

تابناک فارس به نقل از مهر:رحیم آزادی بیان کرد: با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته در استان شاهد بارش‌های مناسبی در اقصی نقاط استان بودیم که بیشترین بارش در سطح استان بالغ بر ۵۲ میلی متر به ثبت رسید البته برخی از مناطق به علت بارش‌های رگباری که داشتند شاهد بودیم که محصولات کشاورزی این مناطق نیز شاهد آسیب دیدگی بودند.

مدیرکل ستاد بحران استانداری فارس اضافه کرد: خسارت‌های احتمالی در حال برآورد است و اما بر اساس پیش بینی‌های اولیه دو شهرستان خنج و مهر دارای بیشترین خسارت‌های تحمیلی پس از بارش‌های اخیر هستند.

وی در خصوص تلفات جانی ناشی از سیل نیز تصریح کرد: در شهرستان لارستان یک نفر به همراه خودروی شخصی دچار حادثه و مفقود شده است این در حالی است که پیش‌تر هشدارهای لازم در خصوص سیلاب فصلی از طریق رسانه‌های عمومی در اختیار افراد منطقه قرار گرفته بود.

رحیم آزادی ادامه داد: چهار کوهنورد نیز که قبل از بارندگی اقدام به کوه نوردی کرده بودند نیز مفقود شده بودند که پس از ریزش سیلاب فصلی در دشت پیرامونی شهرستان جسد سه نفر از این کوهنوردان توسط تیم‌های امداد و نجات یافته شده و تنها یک نفر از این افراد تاکنون یافت نشده‌اند و جست‌وجوی تیم‌های امدادی برای یافتن کوهنورد چهارم همچنان ادامه داد.

او در خصوص برآورد احتمالی خسارات سیل تاکید کرد: با توجه به سیل فصلی که در مناطق جنوبی استان پس از بارش‌های اخیر روی داده است اکثر شهرستان‌های جنوبی از این سیل متحمل خسارت‌هایی شده‌اند و شهرستان‌هایی نظیر داراب و لامرد نیز جز این شهرستان‌ها بوده‌اند با این حال برآوردها در حال انجام است و هنوز بررسی کارشناسان امر به جمع بندی نرسیده است.

 

برچسب ها: باران ، خسارت ، سیل ، مهر ، خنج
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار