فرماندار ویژه لارستان خواستار ارسال مواد ضدعفونی کننده، ماسک و دستکش از سوی مرکز استان برای شهرستان بزرگ لارستان شد.
کد خبر: ۸۳۳۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲ 24 March 2020

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان، ارتباط ویدئو کنفرانسی فرماندار ویژه لارستان با استاندار فارس در حالی برگزار شد، که جلیل حسنی معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان نیز گزارشی از عملکرد ستاد مقابله با کرونای شهرستان را به دکتر رحیمی ارائه کرد.

فرماندار ویژه لارستان در سخنانی اظهار کرد: در راستای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در شهرستان لارستان اقدامات بسیار زیادی از همان روز اول انجام شده است و جلسات متعددی برگزار شده که شورای تامین، ستاد مقابله با کرونا وغیره از آن جمله هستند.

حسنی با بیان اینکه شمار کرونایی‌ها در حوزه دانشکده علوم پزشکی لارستان، خنج و اوز تا امروز به ۲۷ نفر رسیده است، گفت: تمهیدات لازم برای این بیماران در شهرستان توسط کار پزشکی و پرستاری اندیشیده شده است.

وی بیان کرد: طبق آماری که از سوی دانشکده علوم پزشکی لارستان ارائه شده در ۲ روز گذشته، موارد جدیدی به کرونا در این شهرستان مشاهده نشده است.

معاون استاندار فارس همچنین از تجهیز و تولید مایحتاج مورد نیاز اقلام مصرفی شامل دستکش و ماسک و همچنین مواد ضدعفونی کننده سطوح و دست در سطح شهرستان خبر داد.

حسنی ادامه داد: این اقلام به همت خیرین عزیز شهرمان در کارگاه خیاطی بنیاد نیک اندشان هاشمی، قرارگاه جهادی نجف، شرکت دانش بنیان مرکز رشد واحدهای فن آور، مرکز آموزش فنی و حرفه ای و دیگر واحدهای تولیدی بسیج مردمی تهیه و تولید و در بین مردم توزیع می گردد.

فرماندار ویژه لارستان با اشاره به ایجاد ستاد مقابله با کرونا در بخش های مختلف شهرستان، گفت: جلسات این کارگروه‌ها به طور مداوم برگزار شده و می شود.

حسنی از نظارت بر اصناف مختلف نیز خبر داد و تاکید کرد: در شهرستان بازرسی‌های دقیق از سوی اداره صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، اماکن، تعزیرات، دانشگاه علوم پزشکی، شبکه بهداشت و درمان، غله و … صورت می‌گیرد و بارها با متخلفان این حوزه‌ها برخورد نیز شده است.

وی عنوان کرد: نظارت‌ها بر اصنافی که بیشترین مراجعه مردم به آنهاست تشدید یافته است و در همین راستا ۲ نانوایی که موارد بهداشتی توصیه شده را مانند پوشیدن دستکش و ماسک یا جدا کردن محل دریافت پول را رعایت نکردند، پلمپ شده است.

رییس ستاد مقابله با کرونا لارستان تصریح کرد: در جلسه اتاق اصناف شهرستان با تاکید بر لزوم پیشگیری از شیوع ویروس کرونا افزود: پیشنهاد تعطیلی مراکزی مانند بازارهای بزرگ قیصریه و حضرت امام خمینی(ره)، پاساژها و مجتمع های بزرگ تفریحی و تجاری، هتل ها، مهمانسراها، رستوران ها، مراکز تفریحی، تاریخی، مذهبی، آموزشی، پارک ها و غیره مطرح شد که با تأیید شورای تامین شهرستان و ستاد مبارزه با کرونا لارستان این پیشنهاد مصوب و از همان روز اول ابلاغ و اجرایی شد.

حسنی ابرازداشت: مبادی ورودی شهر اعم از زمینی و هوایی به صورت شبانه روزی توسط نیروهای نظامی، انتظامی، بسیج، هلال احمر و دانشکده علوم پزشکی شهرستان در حال کنترل است و روزانه افرادی که وارد و خارج می شوند مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

فرماندار ویژه لارستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تمهیدات لازم به منظور ضدعفونی و گندزدایی سطح شهر در راستای مقابله با سرایت ویروس کرونا انجام شده است و این اقدام‌های پیشگیرانه همچنان ادامه دارد.

حسنی افزود: به مدت ۲۳ روز، نقاط مختلف شهر با ۷ اکیپ با استفاده از ماشین آلات آتش نشانی و نیروهای آتش نشان و بسیج با بیش از ۵۰۰ هزار لیتر محلول و مواد ضدعفونی، گندزدایی شده است.

وی اظهار داشت: علاوه بر این همچنین ضدعفونی سطح شهر لار و ۸ شهر و اکثر روستاها توسط آتش نشانی و نیروهای بسیج مردمی ضدعفونی شده است و همچنان ادامه دارد.

معاون استاندار فارس در ادامه خواستار ارسال مواد ضدعفونی کننده، ماسک و دستکش از سوی استان برای شهرستان بزرگ لارستان شد.

وی افزود: در بحث مسائل آموزشی بنرهای بسیار زیادی چاپ و در سطح شهر نصب شده است. همچنین دیگر مسائل آموزشی نیز از طریق رسانه ها و فضای مجازی نیز ارائه شده است.

حسنی با تقدیر از زحمات مجموعه کادر پزشکی و پرستاری که واقعا در خط مقدم مبارزه با این بیماری هستند از همه مردم خواست تا با رعایت اصول بهداشتی و خود مراقبتی و همچنین تردد های غیر ضرور، اولا سلامت خود و خانواده را تضمین و در ثانی مسئولین و نیرو های خدوم بهداشت و درمان را یاری نمایند.

فرماندار ویزه لارستان در پایان دیگر بار تاکید کرد: مردم توصیه‌ها را جدی بگیرند و در خانه بمانند و به مسافرت‌ نروند و چنانچه برای خرید به بیرون از منزل مراجعه می‌کنند حتما یک نفر از اعضای خانواده این کار را انجام دهد که در آن هم تمام موارد بهداشتی را رعایت کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار