مروری بر سفرهای مسئولان ملی به مازندران در سال ۱۳۹۸برخی ماه های سال ۱۳۹۸ مانند فروردین و دی، سفرهای مسئولان به مازندران پرتعداد بود
کد خبر: ۸۳۳۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۴ 25 March 2020

نگاهی به تقویم مدیریتی سال ۱۳۹۸ مازندران نشان می‌دهد که رفت و آمد مسئولان تراز ملی به این استان تقریبا پررنگ بوده و در این برخی چهره‌ها حضور تکراری و چندباره‌ای در مازندران داشتند.

حضور مسئولان تراز ملی در مازندران به دلیل نزدیکی این استان با پایتخت، معمولا بیشتر از سایر استان‌ها رقم می‌خورد. بخشی از این سفرها غیررسمی و تا حدودی شخصی است و بخش دیگری هم رسمی و آشکار انجام می‌شود.

البته در این سفرها یک نکته قابل توجه هم وجود دارد و آن هم انتخاب روزهای پایان هفته‌ برای این منظور است. برخی‌ها معتقدند انتخاب پایان هفته برای سفر مسئولان به مازندران در عمده مواقع به دلیل نزدیکی این استان با پایتخت و فراهم بودن امکان اقامتی کوتاه برای مدیران و مسئولان در اقلیم معتدل این خطه از شمال کشور است.

به هر حال سفرهای رسمی مسئولان به مازندران روالی عادی است که نسبت به بسیاری از استان‌ها بیشتر به چشم می‌آید. اما در سال ۱۳۹۸ این سفرها خیلی زودتر از سال‌های پیش از آن جنبه رسمی پیدا کرد. وقوع سیل در آخرین روزهای سال ۱۳۹۷ و استمرار آن در روزهای نخست سال ۱۳۹۸ سبب شد که خیلی زود پای مسئولان ملی به مازندران باز شود و پای بعضی از آن‌ها هم وارد چکمه شد تا در مناطق سیل‌زده حضور یابند. پس از فروردین ، سفرهای مدیران به مازندران به روال عادی خود بازگشت و در اسفند حضور یک مهمان ناخوانده چینی در مازندران سفرهای مسئولان به این استان را به طور کامل متوقف کرد.

فروردین؛ سیلِ سفرهای مسئولان

در نخستین ماه سال چند وزیر، معاون اول، رئیس مجلس و رئیس سازمان مدیریت بحران و در نهایت رئیس‌جمهور به مازندران سفر کردند. سیل اسفند ۱۳۹۷ و فروردین ۱۳۹۸ بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی، باغی، امکانات زیرساختی و منازل مردم خسارت وارد کرده بود و همین موضوع سبب شد که مسئولان متعددی به مازندران سفر کنند.

«اسماعیل نجار» معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران نخستین مسئول ملی بود که در سال ۱۳۹۸ به مازندران سفر کرد. دوم فروردین و در اوج شرایط بحرانی سیل مازندران نجار وارد مازندران شد و پس از بازدید از مناطق سیل‌زده شهرستان‌های نکا، بابل، جویبار و بعضی نقاط دیگر استان، وعده پرداخت تسهیلات کم‌بهره و بلاعوض به سیل‌زدگان مازندرانی را مطرح کرد و گفت که به سیل‌زدگان در مناطق شهری ۱۲ میلیون تومان و به روستاییان خسارت دیده به ازای هر واحد ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض تعمیراتی پرداخت می‌شود.

در سومین روز فروردین که رئیس‌جمهور دستور بسیج امکانات برای خدمت‌رسانی به مناطق سیل‌زده را صادر کرد، «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی به مازندران آمد و از مناطق سیل‌زده بازدید کرد.

یک روز بعد هم «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس‌جمهور و همراه با «فرهاد دژپسند» وزیر مازندرانی امور اقتصادی و دارایی وارد استان شدند. «رضا اردکانیان» وزیر نیرو م در همین روز به مازندران سفر کرد و بازدیدی از مناطق سیل‌زده داشت و پس از آن همراه با معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه مدیریت بحران استان مازندران حضور یافت.

خسارت وارد شده به زیرساخت‌های کشاورزی سبب شد که در همین روز «محمود حجتی» وزیر جهاد کشاورزی هم به مازندران بیاید و در نشست هماهنگی مدیریت بحران استان شرکت کند. حدود سه هفته بعد، یعنی در روز ۲۱ فروردین هم رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس همراه با تعدادی از اعضای این کمیسیون به مناطق سیل‌زده مازندران سفر کردند.

بخش مهمی از خسارات وارد شده سیل به زیرساخت‌های ارتباطی استان وارد شد و حتی برای ساعاتی مسیر ریلی تهران-شمال و محورهای مواصلاتی تهران به مازندران را مسدود کرد. راه‌های زیادی هم در نقاط مختلف استان به دلیل رانش زمین بسته شدند. این وضعیت «محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی را همراه با چند وزیر دیگر به مازندران کشاند تا او یک بار دیگر این بار به عنوان وزیر در سالن جلسات استانداری مازندران و در شورای مدیریت بحران این استان شرکت کند. اسلامی پس از این سفرها بارها به مازندران سفر کرد و بین مسئولان تراز ملی رکورددار سفر به مازندران در سال ۱۳۹۸ است.

«عزیزالله مهدویان» معاون بهسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هم دیگر مسئولی بود که در همین روز به مازندران آمد و پیگیر میزان خسارت به روستاهای استان شد.

اما مهم‌ترین سفر انجام شده به مازندران در فروردین ماه سفر رئیس‌جمهور به این استان بود که هفتم فروردین رقم خورد. «حسن روحانی» پس از حضور چند تن از وزرا و معاون اول خود، در نیمه تعطیلات نوروزی وارد مازندران شد و از نزدیک در جریان روند خدمت‌رسانی به مناطق سیل‌زده قرار گرفت.

«محمدباقر نوبخت» معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز به مازندران آمد و در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران مازندران شرکت کرد.

۹ فروردین «نبی‌الله خون میرزایی» رئیس سازمان شیلات ایران به مازندران آمد و دیداری با تعدادی از صیادان مازندرانی داشت. او در این سفر گفته بود که حل مشکل بیمه صیادان شمال اولویت سال ۱۳۹۸ شیلات ایران است. اما این مشکل همچنان بر جای خود باقی است.

وزیر ورزش و جوانان نیز از مسئولانی بود که فروردین ماه به مازندران آمد و تأکید کرد که علاوه بر بازاسازی اماکن ورزشی خسارت دیده، باید پروژه‌های نیمه‌کاره ورزشی این استان زودتر به بهره‌برداری برسد. «مسعود سلطانی‌فر» در این سفر اعلام کرد که این وزارتخانه به اداره کل ورزش و جوانان مازندران چهار میلیارد تومان برای ترمیم خسارات سیل کمک خواهد کرد.

برخی مدیران شرکت‌های بیمه‌ای کشور نیز در این ماه برای بررسی آخرین وضعیت پرداخت خسارت به بیمه‌گذاران سیل‌زده به مازندران آمدند.

اردیبهشت؛ توقف سفرهای مسئولان

دومین ماه سال برخلاف فروردین که با ترافیک حضور مسئولان ملی به مازندران همراه بود، چندان خبری از مسئولان تراز ملی در این استان نشد. «علی‌اصغر مونسان» رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این ماه سفری به مازندران داشت و علاوه بر این که در یک کارگاه و آموزشگاه بافت فرش در کلاردشت حضور یافت، چند طرح گردشگری را افتتاح کرد.

حجت‌الاسلام «غلامحسین محسنی اژه‌ای» معاون اول قوه قضاییه هم در این ماه برای معارفه رئیس کل جدید دادگستری مازندران به مازندران آمد.

خرداد؛ حضور پرتعداد مدیران اقتصادی در مازندران

«افروز بهرامی» مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران یکی از مسئولانی بود که در هفته نخست خرداد به مازندران آمد و در نشست شورای اداری استان و نشست تجار و صادرکنندگان مازندرانی شرکت کرد.

«نبی‌الله خون‌میرزایی» رئیس سازمان شیلات ایران که فروردین ماه به مازندران سفر کرده بود، ۹ خرداد نیز برای آغاز رهاسازی بچه‌ماهی‌های سفید در رودخانه‌های شیلاتی مازندران به این استان آمد

حجت‌الاسلام «سید محمود علوی» وزیر اطلاعات نیز از دیگر چهره‌های ملی بود که ۱۰ خرداد برای شرکت در راهپیمایی روز قدس به مازندران سفر کرد و سخنرانی این مراسم را در ساری انجام داد.

۱۶ خرداد «فرهاد دژپسند» وزیر اقتصاد و دارایی به زادگاه خود سفر کرد و پس از بازدید از بندرامیرآباد، در نشست با مدیران این مجموعه فعال اقتصادی استان حضور یافت.

در این ماه مازندران میزبان هجدهمین اجلاس رؤسای اتاق‌های بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر نیز بود که با حضور فعالان اقتصادی کشورهای همسایه و مسئولان استانی و ملی برگزار شد. «محمدجواد آذری جهرمی» برای شرکت در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان مازندران که به موازات اجلاس رؤسای اتاق‌های بازرگانی کشورهای CIS برگزار شده بود ۲۱ خرداد به مازندران آمد. «حسن قشقاوی» سفیر مازندرانی ایران در اسپانیا هم از مهمانان این همایش بود.

«هادی درفشی» معاون پشتیبانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، «محمدحسن انصاری‌فر» رئیس سازمان لیگ فوتسال کشور، «قاسم جان‌بابایی» معاون درمان وزیر بهداشت، «غلامحسنی شافعی» رئیس اتاق بازرگانی ایران، « «ابوالفضل کودهی» مدیرکل روابط اقتصاد خارجی سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران، «هادی تیزهوش» رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه، «داریوش اسماعیلی» رئیس سازمان نظام مهندسی معدن، «ابراهیم صالحی عمران» رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور، «مرتضی براری» معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، «سید حمید پورمحمدی» معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور و «مرتضی شهیدی‌زاده» رئیس هیأت مدیره صندوق توسعه ملی نیز از دیگر مسئولانی بودند که در سومین ماه سال به مازندران آمدند.

تیر؛ ماهِ آرامِ سفرهای مدیران

سردار ایوب سلیمانی جانشین فرماندهی نیروی انتظامی کشور نخستین مسئول ملی بود که ۲ تیر برای حضور در همایش رؤسا و فرماندهان کلانتری‌های مازندران به مازندران آمد.

«غلامعلی حداد عادل» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم یکی از مهمانان مازندران در تیر ماه بود که ۸ تیر در رامسر حضور یافت.

حجت الاسلام و المسلمین «سید محمود علوی» وزیر اطلاعات در این ماه نیز برای حضور در یادواره شهید آیت‌الله قاسمی سوادکوهی از شهدای مازندرانی حادثه هفتم تیر به مازندران آمد.

۲۰ تیر «سعید نمکی» در غرب مازندران حضور یافت و علاوه بر بازدید از برخی مراکز درمانی نوشهر و چالوس، در نشست شورای اداری شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت شرکت کرد. فیلم حضور نمکی در یکی از بیمارستان‌های چالوس و انتقاد یکی از شهروندان به ضعف مدیریت در این مرکز درمانی به یکی از سوژه‌های پربازدید فضای مجازی و رسانه‌ها تبدیل شد که دستور ویژه وزیر برای پیگیری مشکل آن شهروند را در پی داشت.

۲۷ تیر «عیسی کلانتری» معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست سفری یک روزه به غرب مازندران داشت و از پروژه در حال ساخت جاده تنکابن-الموت-قزوین و منطقه نمونه چالدره بازدید کرد.

«محمد رکوعی» معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکت مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، «محمد پژمان» مدیرعامل شرکت طراحی و بازآفرینی شهری و معاون وزیر راه و شهرسازی، «علی‌اکبر کاراندیش» معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و «محسن رضوانی» رئیس فدراسیون شنا کشور نیز در این ماه به مازندران سفر کردند.

مرداد؛ افتتاح، پیگیری، بازدید

خلیل آقایی رئیس سابق سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری مرداد ماه و با بالا گرفتن اعتراضات کارکنان شرکت‌های بهره‌بردار جنگل، سفری به مازندران داشت.

۴ مرداد «رضا رحمانی» وزیر صنعت، معدن و تجارت همراه با تعدادی از معاونان خود به مازندران آمد و از چند واحد صنعتی در غرب استان بازدید کرد.

«علی‌اصغر مونسان» رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این ماه نیز به مازندران سفر کرد و چند طرح گردشگری از جمله ۴۳ واحد بومگردی با حضور او افتتاح شد.

«سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور هم از مهمانان مطرح مازندران در این ماه بود. «حسینعلی امیری» معاون پارلمانی رئیس‌جمهور نیز برای شرکت در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار ۱۹ مرداد به محمودآباد سفر کرد و ۲۰ مرداد در جلسه شورای اداری استان حضور یافت.

۲۳ مرداد هیات بررسی روند بازسازی مناطق سیل‌زده وزارت کشور از مناطق آسیب دیده از سیل استان مازندران بازدید کرد تا گزارشی از آخرین وضعیت بازسازی مناطق خسارت دیده مازندران تهیه کند.

۳۰ مرداد هم معاون اول رئیس‌جمهور به مازندران آمد و مرکز تجارت بین‌المللی برنج ایران در آمل و ورزشگاه پنج هزار نفری نوشهر را افتتاح کرد.

«مجید احمری»، مدیر عامل شرکت مادر تخصصی وزارت بهداشت و درمان، «علی‌اصغر زینالو» رئیس مرکز تحقیقات میوه‌های معتدله و سردسیری وزارت جهاد کشاورزی، «محسن صالح‌نیا» معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، «مهدی بهرامی» معاون اجتماعی پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ، «احمد لاهیجان‌زاده» معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست کشور و «وحید قبادی دانا» رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز در پنجمین ماه سال مهمان مازندران شدند.

شهریور؛ ماهِ قیچی و کلنگ

در ششمین ماه سال سه وزیر و چند مسئول و مدیر ملی به مازندران آمدند. حضور وزیران در این ماه که با هفته دولت آغاز می‌شود، برای کلنگ‌زنی و افتتاح چند طرح عمرانی و زیرساختی بود.

«محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات یکی از همین مسئولان بود که در آخرین روز هفته دولت در نوشهر حاضر شد و ۱۷۵ طرح مخابراتی مازندران را افتتاح کرد.

شانزدهم شهریور با سفر «محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی در سوادکوه، عملیات اجرایی آخرین قطعه از محور چهاربانده قائمشهر تهران، یعنی پل کابلی مرکز شهر پل‌سفید آغاز شد.

«منصور غلامی» وزیر علوم هم از مسئولانی بود که ۲۵ شهریور به مازندران سفر کرد و کلنگ ساخت نخستین پردیس پارک علم و فناوری مازندران را به زمین زد.

«احمدعلی کیخا» رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، «سید اسماعیل موسوی» مدیرکل ستاد انتخابات وزارت کشور و «حاتم شاه‌کرمی» معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم سایر مسئولانی بودند که در این ماه به مازندران سفر کردند.

مهر؛ برنامه‌های اجتماعی، محور سفرهای رسمی

«محمدمهدی تندگویان» معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان نخستین مدیر ملی بود که در پاییز ۱۳۹۸ به مازندران آمد. او برای شرکت در کارگاه ملی تخصصی آشنایی با قوانین و مقررات سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان به این استان سفر کرده بود و با حضورش خانه جوانان مازندران افتتاح شد.

۱۶ مهر «محسن حاجی میرزایی» وزیر آموزش و پرورش برای شرکت در سومین دوره آموزشی کارشناسان قرآن، عترت و نماز به رامسر سفر کرد.

«معصومه ابتکار» معاون رئیس‌جمهور در امور بانوان و خانواده نیز ۲۰ مهر در مازندران حضور یافت و علاوه بر شرکت در شورای اداری استان، از چند کارگاه صنایع دستی بانوان بازدید کرد.

«مصطفی سراج» مدیرکل دفتر امور مراکز توانبخشی و مراقبتی بهزیستی کشور، «محمود عباسی» معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری و «رضا ملک‌زاده» معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم مهر ماه به مازندران سفر کردند.

آبان؛ تعدد حضور مدیران و معاونان وزارتخانه‌ها

«محسن حاجی میرزایی» وزیر آموزش و پرورش ۱۶ آبان هم برای افتتاح چند پروژه آموزشی به چالوس سفر کرد. «فرهاد دژپسند» وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز در همین روز مهمان گلوگاهی‌ها شد.

«پرویز فتاح» رئیس بنیاد مستضعفان کشور ۲۳ آبان برای واگذاری ۱۲۵۰ فقره اسناد املاک بنیاد علوی به مردم به بابلسر سفر کرد.

«وحید قبادی دانا» رئیس سازمان بهزیستی کشور، سرهنگ «ابراهیم حسن‌آبادی» فرمانده یگان حفاظت اراضی کشور، محمدرضا شاملو معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام «پرویز ولی‌زاده» مشاور امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری، «محمدحسین آل اسحاق» معاون هماهنگ کننده سازمان پدافند غیرعامل کشور، «مهرالله رخشانی‌مهر» رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، «اسماعیل قادری‌فر» رئیس مرکز توسعه فناوری­های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، «علی اکبر سلیمانی» معاون مهندسی دفاعی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع، «ابوطالب شفقت» معاون آموزشی وزیر دفاع و «محمد شکرچی» معاون وزیر راه و شهرسازی نیز در این ماه برای حضور در چند رویداد رسمی به مازندران سفر کردند.

آذر؛ سفرهای علمی و صنعتی

«سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در دومین روز آذر سفرش یک بار دیگر به مازندران آمد و از مراکز رشد و پارک علم‌ و فناوری دانشگاه مازندران در بابلسر و مرکز رشد دانشگاه آزاد قائمشهر و چند شرکت دانش‌بنیان در شهرک صنعتی بابکان آمل بازدید کرد. در این سفر نهمین مرکز فناور و دانش‌بنیان مازندران افتتاح شد.

«سید رضا صالحی امیری» رئیس کمیته ملی المپیک هم دیگر مهمان مازندران در همین روز بود. ۴ آذر «منصور غلامی» وزیر علوم به نوشهر سفر کرد و در نشست رؤسا و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی غرب استان حضور یافت و بازدیدی هم از برخی مراکز آموزش عالی این منطقه داشت.

«رضا رحمانی» وزیر صنعت، معدن و تجارت در این ماه نیز به مازندران آمد و علاوه بر شرکت در نشست‌های اداری، از چند واحد صنعتی و تولیدی استان بازدید کرد. در این سفر دو روزه چند واحد صنعتی نیز افتتاح شد.

۲۸ آذر امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح سفری یک روزه به مازندران داشت و در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر حضور یافت.

سید جواد حسینی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، «مرتضی رضایی» معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، «وحید یزدانیان» رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، «خسرو قهرمانی» معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان زندان‌های کشور، «مسعود خوانساری» نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و «حمید زادبوم» رئیس کل توسعه تجارت خارجی ایران هم از دیگر مسئولانی بودند که در نهمین ماه سال به مازندران آمدند.

دی؛ سفر چهار وزیر به مازندران

«محمد اسلامی» که پس از وزیر شدن‌اش حضور پررنگی در مازندران داشت، در چهارمین روز دی ماه نیز به مازندران سفر کرد تا کلنگ مسکن ملی در مازندران را به زمین بزند. او در این سفر از نهایی شدن قرارداد برقی کردن راه‌آهن شمال نیز خبر داد. اسلامی در همین سفرش به مازندران همراه با معاون خود «مهدی عبوری» بدون حضور استاندار پروژه بازسازی مسجد جامع ساری که پس از آتشسوزی به روی مردم بسته شده بود را پیش از انجام مراحل کامل بازسازی افتتاح کرد.

در این سفر «فرهاد دژپسند» وزیر اقتصاد نیز با اسلامی همراه بود و سفر به استان خود را در سال ۱۳۹۸ باز هم تکرار کرد. «علی‌اصغر مونسان» که مدت زیادی از تبدیل شدن سازمان تحت مدیریت‌اش به وزارتخانه نمی‌گذشت هم این بار با عنوان وزیر به مازندران آمد. این سه مسئول بازدیدهایی از مناطق گردشگرپذیر شرق مازندران داشتند. مونسان در مازندران اعلام کرده بود که برنامه‌های متعددی برای جذب گردشگران خارجی در سال جدید دارند. اما کرونا تمام این برنامه‌ها را نه فقط در ایران، بلکه در سراسر دنیا لغو کرد.

مونسان در همین سفر در جشن ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی که به میزبانی بابلسر برگزار شده بود شرکت کرد. جشنی که قرار بود با حضور رئیس‌جمهور برگزار شود. ۱۸ آذر اعلام شده بود جشن ثبت جنگل‌های هیرکانی با حضور رئیس‌جمهور برگزار می‌شود. اما دومین سفر رئیس‌جمهور به مازندران در سال ۱۳۹۸ ثبت نشد.

اما «عبدالرضا رحمانی فضلی» ۱۱ دی همراه با تعدادی از معاونان خود به مازندران سفر کرد و در یازدهمین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مازندران شرکت کرد و بازدیدی هم از بندر امیرآباد داشت.

«مسعود سلطانی‌فر» وزیر ورزش و جوانان نیز در پنجمین روز این ماه سفری به مازندران داشت و خانه کشتی تنکابن را افتتاح کرد.

سردار «احمد وحیدی» رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی، اسقف «سرکیس داویدیان» نماینده پاپ در ایران، «مهدی جمالی‌نژاد» معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور، سرتیپ پاسدار «محمدحسین سپهر» جانشین سازمان بسیج کشور، حجت‌الاسلام «مهدی روحی» مسئول طرح تحول اجتماعی سازمان تبلیغات اسلامی کشور، «محمد حاتمی» رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، «ناصر اصلانی» معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر و سردار «تیمور حسینی» رئیس پلیس راه کشور هم از چهره‌های شاخصی بودند که دی ماه حضورشان در مازندران از نگاه رسانه‌ها دور نماند.

بهمن؛ پایان سفرهای رسمی

«محمود واعظی» ۱۶ بهمن به مازندران سفر کرد و در چند جلسه اداری استان حضور یافت و نشستی هم با فعالان اقتصادی مازندران داشت. واعظی به مناسبت دهه فجر چندین طرح زیرساختی را نیز در مازندران افتتاح کرد.

«سعید نمکی» وزیر بهداشت نیز در دهه فجر برای افتتاح طرح توسعه بیمارستان رازی قائمشهر و ۷ پروژه بهداشتی و درمانی دیگر به مازندران آمد.

مرگ هزاران پرنده مهاجر در تالاب بین‌المللی میانکاله ۱۶ بهمن پای «علیرضا رفیع‌پور» رئیس سازمان دامپزشکی کشور و معاون وزیر جهاد کشاورزی را به مازندران باز کرد تا از نزدیک در جریان وضعیت میانکاله و ماجرای پرندگان قرار بگیرد.

«محمد اسلامی» ۲۳ بهمن ماه هم به مازندران سفر کرد و این بار به رامسر رفت تا بازدیدی از باند در حال ساخت فرودگاه رامسر داشته باشد.

یک روز بعد هم «رضا اردکانیان» وزیر نیرو برای افتتاح چند پروژه عمرانی به مازندران آمد و در شهرستان‌های محمودآباد، بابل، بابلسر و ساری روبان برخی پروژه‌های مرتبط با وزارت نیرو را پاره کرد.

«لعیا جنیدی» معاون حقوقی رئیس‌جمهور از دیگر مهمانان رسمی و تراز ملی مازندران در یازدهمین ماه سال بود که برای شرکت در همای شوکلای مازندران به استان زادگاه خودش سفر کرد.

«خسرو شهبازی» سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، «محمدباقر لاریجانی» نایب رئیس شورای عالی اخلاق پزشکی کشور، «کاظم نظم‌ده» مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور ، «مجید رضازاده» معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور، «عباس مسجدی آرانی» رئیس سازمان پزشکی قانونی و «مسعود خشایی» معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب‌وفاضلاب کشور هم در این ماه به مازندران سفر کردند.

اسفند؛ سفرهای غیرمسئولانه

در دوازدهمین ماه سال ۱۳۹۸ مسئولان سفری به مازندران نداشتند، اما سفرهای غیرمسئولانه به مازندران حاشیه‌ساز شد. اسفند برای مازندران و همه جای کشور با بحران کرونا آغاز شد. بحرانی که هنوز هم کشور و به ویژه مازندران با آن دست و پنجه نرم می‌کند. شیوع این بیماری و گستردگی آن در مازندران اجازه سفر مسئولان به مازندران را نداد. هر چند که در این ماه سفرهای غیرمسئولانه بسیاری از شهروندان سایر استان‌ها به ویژه تهران به مازندران بر جای خود باقی ماند و انتظار شهروندان مازندران برای اعلام رسمی ممنوعیت سفر به مازندران از سوی مسئولان محقق نشد.

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار