رییس دانشگاه علوم پزشکی؛
رییس دانشگاه علوم پزشکی گفت: امکانات تمامی دستگاه های کشور اعم از کشوری و لشگری برای مقابله با گسترش ویروس کرونا بکار گرفته شده است و بهترین راه برخورد با این ویروس قطع کردن زنجیره انتقال است.
کد خبر: ۸۳۴۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 30 March 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛دکتر محمد کریمیان اظهار داشت: امکانات تمامی دستگاه های کشور اعم از کشوری و لشگری برای مقابله با گسترش ویروس کرونا بکار گرفته شده است و بهترین راه برخورد با این ویروس قطع کردن زنجیره انتقال است.

وی افزود: متاسفانه با وجود هشدارهای متعدد و استقبال اکثریت افراد و صنوف برای در خانه ماندن و همچنین تعطیل کردن فروشگاه های غیرضروری ولی برخی با حضور در اجتماعات و مسافرت در ایام نوروز باعث انتقال ویروس با توجه به سرعت بالای ابتلای آن می شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: کادر بهداشتی و درمانی استان نیز از شروع ابتلای شیوع ویروس کرونا در آماده باش کامل بسر برده و با مجاهدت بسیار در تلاش هستند از شیوع بیشتر این ویروس جلوگیری کنند.

کریمیان از ابتلای ۱۵ نفر از کادر پزشکی و پرستاری استان به ویروس کرونا شامل پنج پزشک متخصص ، یک پزشک عمومی و ۹ پرستار خبر داد و یادآور شد: تعدادی از این افراد با پشت سرگذاشتن دوره قرنطینه به محل کار بازگشته و برخی نیز همچنان در قرنطینه خانگی دوره نقاهت را پشت سر می گذارند و خوشبختانه همگی این پزشکان و پرستان حال عمومی رو به بهبود دارند.

وی با اشاره به وجود ۵۵ تخت مراقبت های ویژه آی.سی.یو در استان گفت: هم اکنون هفت نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا در تخت های آی.سی.یو بستری هستند و اکنون کمبودی از این نظر نداشته ایم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام یکی از نیازهای بیماران مبتلا به کرونا را دستگاه کمک تنفسی عنوان کرد و افزود: پیش بینی های لازم برای تامین این دستگاه ها اندیشیده شده است و کمبودی در این زمینه نداریم./ع

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار