کام مردم روستاهای قوچان شیرین شد 
رئیس جمعیت هلال احمر قوچان از اجرای طرح غربالگری سلامت توزیع ماسک و شیرینی و ضد عفونی کردن تعدادی از روستاهای شهرستان خبر داد .
کد خبر: ۸۳۵۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۲ 31 March 2020

به گزارش خبرنگار تابناک رضوی از قوچان مسعود برازنده در گفتگو اختصاصی با خبرنگار ما گفت : امروز (۱۲ فروردین ماه ) با همکاری سپاه پاسداران ، بسیج و بسیج جامعه پزشکی شهرستان ، شبکه بهداشت و درمان و دفتر ستاد نماز جمعه قوچان  طرح غربالگری سلامت و ضد عفونی کردن درب منازل روستا های قره چاه ، گلشن آباد ، حصار و مشکانلو انجام شد .

وی گفت: در این طرح تعداد 1000 عدد ماسک و ۵۰۰ جعبه شیرینی که با همکاری خیرین شهرستان تهیه شد بود در این روستا ها توزیع شد .

 

رئیس هلال‌احمر قوچان با بیان این که با توجه به تعطیلات آخر نوروز مهاجرت ها به روستا ها از شهر ها وجود داشت ادامه داد: با حضور پزشکان بسیج توصیه های پزشکی مهم به اهالی روستا ها ارائه شد و با حضرت اعضا داوطلب و جوانان هلال احمر تب سنجی و غربالگری برای افراد روستا صورت گرفت .

برازنده اضافه کرد: در روستای قره چاه در تب سنجی انجام گرفته  چند مورد تب بالا و مشکوک به ویروس کرونا به دلیل مهاجرت افراد شهری به روستا و برگزاری مراسم عروسی ثبت شد که بلا فاصله نکات بهداشتی و ایمنی به افراد منازل گوش زد شد و از طریق سامانه تلفنی  ۴۰۳۰ و شبکه بهداشت پیگیری های مورد نظر صورت گرفت .

 

برازنده در پایان با بیان اشاره به این که طرح ضد عفونی کردن درب منازل روستایان توسط اعضا هلال احمر انجام شده خاطرنشان کرد : از تمامی مردم درخواست داریم که از مهاجرت به روستا ها خود داری کرده و با ماندن در منازل خود در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا کمک کنند و توصیه های پزشکی و بهداشتی ارائه شده را جدی بگیرند .

محمد نصراللهی/ خبرنگار تابناک رضوی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار