استاندار خوزستان با بیان اینکه جز اصناف ضروری مابقی اصناف تعطیل هستند، گفت: تا ۲۲ فروردین ۲۰ درصد کارمندان در محل کار حاضر می‌شوند.
کد خبر: ۸۳۵۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۲ 02 April 2020

غلام رضا شریعتی در جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان، اظهار کرد: مردم این سه شهرستان همراهی خوبی در عمل به توصیه های بهداشتی داشتند، لغو مسافرتها و دید و بازدید عید در این سه  شهرستان خوب جواب داد.

استاندار خوزستان گفت: میزان مرگ‌ومیر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی آبادان‌ پایین‌تر از متوسط کشوری است و اگر متوسط استان ۱۵.۲ باشد این رقم در آبادان ۷.۲ است و این نشان می‌دهد مراقبت‌های پزشکی و پرستاری در بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی آبادان بسیار خوب صورت گرفته است.

شریعتی افزود: متوسط مرگ‌ومیر استان نیز کمتر از متوسط کشوری است که نشان‌دهنده این است در کل استان مراقبت های پزشکی و بهداشتی خوبی انجام شده است.

وی با تقدیر از تلاش‌های کادر پزشکی استان، عنوان کرد: مردم طرح فاصله‌گذاری اجتماعی که طرف شخص رئیس جمهور ابلاغ و تا ۲۲ فروردین تمدید شده است را رعایت کنند.

شریعتی در تعریف فاصله‌گذاری اجتماعی گفت: یعنی هر فردی که احتمال می‌دهد فردی که با وی مواجه می‌شود امکان انتقال بیماری دارد باید به نحوی فاصله بین خود و فرد مقابل را  بین یک تا یک و نیم متر رعایت کند که در زمان گفتگو امکان انتقال بیماری وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه جز اصناف ضروری مابقی اصناف تعطیل هستند، عنوان کرد: تا ۲۲ فروردین ۲۰ درصد کارمندان نیز در محل کار حاضر می‌شوند.

شریعتی  با تاکید بر کنترل ترددهای درون‌شهری بیان کرد: ورودی شهرها بسته است  خروجی‌ها نیز به سختی کنترل می‌شود و جز به ساکنان آن شهر اجازه ورود داده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه این سخت‌گیری‌ها تا کاهش ضریب سرایت اعمال می‌شود، گفت: بیماری ویروس کرونا در استان  باید صفر و به سمت خاموشی برود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار