با افزایش یکصد هزار نفری مبتلایان به ویروس کرونا و بیماری ناشی از آن در شبانه روز اخیر در سراسر جهان، شمار مبتلایان به یک میلیون نفر رسید؛ آماری که با شدت بیشتر به نسبت روز‌های گذشته در حال رشد است و دورنمای تاریک تری برای بشریت ترسیم می‌کند.
کد خبر: ۸۳۵۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۴ 03 April 2020

تابناک اجتماعیبا افزایش یکصد هزار نفری مبتلایان به ویروس کرونا و بیماری کووید19 در شبانه روز اخیر در سراسر جهان، شمار مبتلایان به یک میلیون نفر رسید؛ آماری که با شدت بیشتر به نسبت روز‌های گذشته در حال رشد است و دورنمای تاریک‌تری برای بشریت ترسیم می‌کند.


به گزارش «تابناک»، در نتیجه رشد چشمگیر مبتلایان به ویروس کرونا در جهان و با افزایش یکصد هزار نفری مبتلایان در حدود ۲۵ ساعت اخیر، آمار مبتلایان در جهان به یک میلیون تن رسید. آماری که بالغ بر یک پنجم آن متعلق به آمریکاست که بیش از ۲۳۵ هزار مبتلا دارد؛ بیش از دو برابر مبتلایان ایتالیا که عدد ۱۱۵ هزار را نشان می‌دهد و رتبه دوم را به این کشور اختصاص داده است.
 
کرونا یک میلیونی شد/ افزایش ۱۰۰ هزار مبتلا در ۲۵ ساعت/ مرگ ۵ درصدی و بهبود یک پنجمی

بر اساس آمار تجمیعی تا ساعت ۱۸:۰۰ به وقت گرینویچ (GMT) از ۲۰۴ کشوری که ویروس در آن‌ها شناسایی شده، رتبه سوم در اختیار اسپانیاست که رشد چشمگیر آمار مبتلایان را شاهد است (۱۱۰ هزار تن تا امروز) و رتبه چهارم هم به جای چین اسم جدیدی به خود می‌بیند؛ آلمان با ۸۴ هزار مبتلای قطعی، در شرایطی که اوضاع در این کشور مثل ایتالیا، اسپانیا و فرانسه بحرانی به نظر نمی‌رسد.

در رتبه‌های بعدی هم چین و فرانسه قرار دارند و ایران با رسیدن به ۵۰ هزار مبتلای قطعی، رتبه هفتم را در اختیار دارد. رتبه‌ای که در مرگ و میر برای ایران ششم است و در بهبود مبتلایان، پنجم. این در حالی است که آمار‌های تجمیعی حکایت از بهبود یک پنجم مبتلایان به کووید ۱۹ در جهان دارد، در شرایطی که بر اساس این آمار بالغ بر ۵ درصد مبتلایان فوت می‌کنند.
 
کرونا یک میلیونی شد/ افزایش ۱۰۰ هزار مبتلا در ۲۵ ساعت/ مرگ ۵ درصدی و بهبود یک پنجمی

البته به تاکید مسئولان کشورمان، نرخ مرگ و میر ویروس جدید کرونا دو تا سه درصد است و آنچه موجب شده آمار‌های جهانی بالاتر از این باشد، شناسایی نشدن شماری از مبتلایان به ویروس است. مبتلایانی که ممکن است علائمی هم نداشته باشند، تا جایی که آمار‌ها حکایت از شناسایی حدود ۱۸ درصد مبتلایانی دارد که هیچ علائمی ندارند؛ بماند که برخی مبتلایان علائمی خفیف دارند که ممکن است منجر به شناسایی شان نشود.

بر اساس این آمار، از هر یک میلیون نفر در جهان، ۱۲۸.۴ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و ۶.۶ نفر از ایشان جان باخته‌اند. جان باختگانی از مردم ۱۴۶ کشور جهان که ویروس کرونای نول و کووید ۱۹ کابوس این روزهایشان شده است. کابوسی که امیدواریم سریعتر به پایان برسد؛ هم در ایران و هم در سراسر کره خاکی.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار